19 april 2024, 13:53:35

Hulp gevraagd

Gestart door ScoobyGirl, 14 oktober 2005, 17:25:03

« vorige - volgende »

ScoobyGirl

Hallo allemaal,

Ik voel me schuldig tegenover mijn 2 valkparkieten en wil hier even mijn verhaal kwijt. Hopelijk heeft iemand tips voor me. Ik heb mijn eerste valkparkiet Pino al langer, die woonde alleen bij me toen ik nog met mijn ex-vriend was. Ik had 1 kat en dat ging altijd goed samen. Toen het uitging met mijn ex-vriend en ik uiteindelijk weer samen ging wonen met mijn huidige vriend, die ook 3 katten had, hadden we ineens 4 katten. Dus niet meer gelijk de kooi open als ik thuiskwam, dat kon alleen nog als alle katten uit de kamer gingen. De kooi hebben we ook al hoog opgehangen. Omdat Pino er toch wat minder uit kwam, hebben we uiteindelijk nog een parkietje erbij genomen, Conjo. Via deze site, ik geloof de beheerders. Dit gaat al die tijd al goed samen, maar ik merk gewoon dat Pino zich te veel verveelt en frustraties heeft. Sinds een paar weken gilt hij 's ochtends de hele boel bij elkaar, en dit doet me gewoon verdriet. We laten ze er nog maar zo'n 2 keer per week uit, dit is gewoon te weinig. Nu zullen mensen misschien denken dat het gemakzucht is, maar door drukte e.d. lukt het gewoon niet anders, vroeger kon ik de kooi open laten staan. Ik voel me geen goed baasje voor mijn parkieten meer. Ik heb een goede band met Pino opgebouwd, maar ik voel dat hij niet altijd gelukkig is. Ik voel me hierdoor echt ontzettend verdrietig en als ik naar ze kijk en bedenk dat ik ze niet meer bij me heb moet ik gewoon huilen. Maar ik ga steeds meer twijfelen, of ze niet beter af zijn bij iemand die meer parkieten heeft en waar ze er elke dag uit kunnen. Ik heb eraan gedacht om een grotere kooi te kopen en meerdere parkieten te nemen, maar daar krijg ik toch weer spijt van, met die katten. Pino en Conjo zijn gewoon hele lieve parkietjes, maar ik voel me geen goed baasje meer. Moet ik een ander baasje voor ze zoeken? Ik weet me geen raad, ik hoop reacties te krijgen van jullie. Pino is toch mijn maatje, en ik kan me niet voorstellen dat er iemand anders voor hem zorgt.

Groetjes Deb

Riny

Hallo ScoobyGirl
Heb je geen kamer over waar je een paar keer per week de poezen in zou kunnen doen.
Ik begrijp uit jou verhaal dat het geen optie is om de poezen weg te doen.
Groetjes Riny :D :D :D

ScoobyGirl

Hoi,

Ik doe de katten zo'n 2 keer per week uit de woonkamer en dan komen ze eruit. Maar ik kan gewoon niet thuis komen en de kooi openzetten, zoals vroeger. Dus het gebeurde als snel dat ze er nog maar 2 á 3 keer per week uitkwamen. De katten weg is inderdaad geen optie, omdat ik mijn kat al veel langer heb en veel met haar heb meegemaakt. Lastige situatie dus. Ik wil ze er wel meer uitdoen, maar het is gewoon nooit genoeg. Ik twijfel dus of ze gelukkiger zouden zijn bij iemand die ze er wel elke dag uitlaat.... Iig bedankt voor je reactie,

Groetjes Deb

Roosje

Ik had dit probleem hier ook i.v.m. de honden. Nu heb ik gewoon een kamer omgebouwd tot voilere, en tadaa 7 valkparkietjes die elkaar hebben en heerlijk kunnen vliegen :)

ScoobyGirl

Hoi,

Dat is mooi zeg! Dat gaat hier helaas niet, maar ik wil anders wel gaan kijken naar zo'n grote hoge volliere. Zou dat al helpen denk je? En misschien dan toch nog een parkietje erbij?

Groetjes Deb

margreet

hallo Debbie,

Ik denk dat nog een parkiet erbij het probleem niet oplost, een kamervoliere is inderdaad beter i.v.m.de ruimte maar hoe reageren de katten hierop. Ben bang dat dit probleem niet zomaar op te lossen is, vind het ook heel vervelend voor je en hoop dat je voor jezelf en de valkjes een passende oplossing vind.

groetjes Margreet

Rianne

Wat kunnen andere huisdieren toch een probleem zijn... :( gelukkig zijn mijn katten totaal niet geinteresseerd in de vogels als ze los zijn, ze kijken er alleen maar naar. :)

ScoobyGirl

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties....Ons idee was om een grotere hogere kooi te kopen en dan aan de grond vastmaken en aan de muur zodat de katten 'm niet om kunnen gooien. Maar we hebben zulke ondeugende katten, die iedere deur openkrijgen (de 1 maakt de deur open, de ander springt uit het raam) en al eens met 4 poten in de kooi hebben gehangen. Mijn kat die ik eerst alleen had keek er ook niet naar om. Het "kooi" idee zit me gewoon dwars, ze kunnen niet rondvliegen als ze willen. Als ik zo'n hoge volliere koop, zouden ze dan wel genoeg vliegruimte hebben? Dus ik bedoel zo'n hoge, die niet zo heel erg breed is (wel breder dan de gemiddelde vogelkooi).

Groetjes Deb

Roosje

Nee, helaas, dan kunnen ze nogniet echt lekker vliegen hoor
:-\

Agnes

Hoi Debbie,

wel een dilemma zeg!

Een kamervoliere lijkt me met katten ook niet handig hoor, staks klimmen de katten zo langs de tralies omhoog!
Want zo'n grotere kooi moet je meestal op de grond zetten.

Meer speeltje in de kooi zodat Pino zich niet meer zo verveelt?
Is dat misschien een idee?

Succes met het vinden van een oplossing.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

saskia_w

Citaat van: Agnes op 15 oktober 2005, 16:26:35
Een kamervoliere lijkt me met katten ook niet handig hoor, staks klimmen de katten zo langs de tralies omhoog!
Want zo'n grotere kooi moet je meestal op de grond zetten.


ik heb een kamervoliere en 2 katten dat gaat gewoon goed in het begin was eentje er wel in geintreseerd maar na een paar keer nat maken met de plantenspuit en nu negeren ze de kamervoliere gewoon

groetjes saskia


Pull the bow of Live and shoot.
Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up
In confusion...seize your path.

If you stand still for Even a moment,
Unanswered questions
will catch up to you.
----------------------------------
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will carry on your name.
I will finish...

Riny

Hoy Debbie
Ik zou proberen of ze zich minder vervelen als ze meer afleiding krijgen door speelgoed waar ze mee bezig zijn.
Als dat niet helpt zou ik gaan proberen om een voliere te vinden in de buurt,zodat je ze nog af en toe kunt zien.
Of je zou zelf een tuintje moeten hebben waar je een voliere kunt plaatsen.
Het is een vreselijk dilemma waar je voor staat en ik leef met je mee.
Maar als jij moet leven met een schuldgevoel is ook niet goed.
Ik wens je veel succes Groetjes Riny :D :D :D

ScoobyGirl

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor de reacties!
Pino heeft al van alles in de kooi hangen; een schommel met ringen, gewone schommel, belletjes, trosgierst en snoepstaven, 2 trappen, en ben net begonnen met een rolletje wc papier (hoorde ik van een dierenarts op tv dat valkparkieten daar gek op zouden zijn). Behalve Pino dus. Conjo vindt het allemaal wel best, die zit lekker op z'n stok en kroelt tegen Pino aan en wordt af en toe net zo hard door Pino weggejaagd. Gister wilde ik ze eruit laten en deed de kooi open, en mooi dat Pino er niet uit kwam. Conjo komt nooit zelf, die moeten we altijd pakken. Maar Pino moet er eerst uit, anders wordt íe jaloers. Nou, hij viel ons gewoon aan met hard gekrijs en na een uur met de kooi open kwam íe nog steeds niet.
Ik denk ook niet dat de katten het afleren om aan de kooi te zitten, ook al hangt onze kooi nu hoog, probeert onze ene ondeugende kat na meer dan 2 jaar nog steeds via een kastje met een pootje de kooi te raken en klimt op de deurpost en loopt zo via de kozijnrand naar de vogelkooi waar íe op een gegeven moment gelukkig niet verder kan.... Echt 1 groot drama. Pino wil dus echt menselijke aandacht en geen speeltjes. Telefoons vind íe wel heel leuk, en alles wat geluid maakt. Heb ook al een nepparkiet die praat maar daar wordt ie op een gegeven moment ook boos op....Er staan trouwens 2 filmpjes op deze site van pino (pino zingt en pino zingt 2) bij geluid/film. Misschien moet ik maar een advertentie plaatsen om een ander baasje te zoeken waarbij ik wel regelmatig langs kan komen en een contract af kan sluiten dat als blijkt dat ze niet goed verzorgd worden, dat ik ze terug kan halen. Klinkt overdreven, maar ja.....

Groetjes Deb

Riny

Citaat van: ScoobyGirl op 19 oktober 2005, 08:22:40
een contract af kan sluiten dat als blijkt dat ze niet goed verzorgd worden, dat ik ze terug kan halen. Klinkt overdreven, maar ja.....

Hallo Deb
En als het werkelijk zover komt,wat dan?
Dan ben je weer terug bij af ,lees het verhaal van Nellie/Rocks maar eens.                                     advies/goede raad nodig qua popjes.
Je kunt het lezen bij AANSCHAF.
Je kunt toch beter op je gemak uit gaan kijken naar iemand die een voliere heeft.
Als je daar gaat kijken kun je al zien aan hoe het er bij ligt of ze goed verzorgd worden.
En daarbij iedereen doet het toch op zijn eigen manier,die hij/zij zelf denkt dat ze goed is.
En ik ben bang als jij het zo brengt dat als jij vindt dat als ze niet goed verzorgd worden dat je ze dan terug komt halen,dat je niemand vindt die ze op wil nemen.
Ik denk  dat mensen dan zeggen ''ik heb geen behoefte aan een hete adem over mijn schouder''.
Ik wil niet belerend overkomen  maar ik probeer met je mee te denken.
Hopelijk vindt je iemand met een voliere waar je vaak op visite mag komen en waar je valkjes heel gelukkig zijn.
Groetjes en veel succes Riny :D :D :D

Valerie

Kunnen de vogels niet in een andere kamer? Kamer waar geen planten staat en het niet kwaad kan als ze helemaal alleen los zitten? Hoe groot woon je precies?