Jeeej op de hand gehad !! p.s hebben jullie nog tips ??

Gestart door zwolse_girl, 14 oktober 2005, 15:43:35

« vorige - volgende »

zwolse_girl

ja ja het is me gelukt...  ;D
Ik heb mn kuifie op me hand gehad.. duurde wel lang want hij tipelde over de grond heen.. In de kooi kan ik nu ook makkelijk met me hand bij hem zonder dat hij bijt etc alleen hij klimt er weer vandoor.. hebben jullie hier tips voor zo dat hij niet wegklimt in de kooi??

Groetjes jolanda

zwolse_girl


Jaimy_en_Viggo

je kunt niet voorkomen dat hij weg wil klimmen..je moet gewoon blijven oefenen tot hij rustiger wordt...maar hij zal altijd blijven weg klimmen als hij geen zin heeft om gepakt te worden..hebben mijn tamste valken ook wel eens last van hoor :P gewoon blijven herhalen zodat hij kan wennen..en voor de rest..geen nieuwe tips..

Groetjes Jaimy

Jaimy_en_Viggo

je hoeft trouwens ook niet telkens een nieuw onderwerp te beginnen hoor.. :P je kunt het ook gewoon bij je oude berichtem plaatsen..of je kunt een dagboek beginnen..dat is mijn tip :P

Groetjes Jaimy

zwolse_girl

Oke is goed... maar met nieuw onderwerp is toch wel wat handiger want het gaat eigenlijk steeds ergens anders over ..
of vinden jullie dat irritand elke keer een nieuw onderwerp??

groetjes jolanda & kuifje

Jaimy_en_Viggo

nee hoor, niet irritant, maar ze blijven de andere berichttjes ook wel lezen, als ze zien dat je weer gereageerd hebt..en een dagboekje is leuk..omdat je dan alles bij elkaar hebt en alles makkelijk kunt terug vinden als je het weer eens over wilt lezen hoe snel je valkje vooruit gaat :) vandaar dus :)

Groetjes Jaimy en haar valkjes!

Paul

Hoi Jolanda,

Ik vind dat je al best ver met hem bent nu dus dat is zeker een goed teken.
Het blijft altijd een hoop geduld en het gaat soms langzaam maar gewoon vol blijven houden in elk geval.
Een vraag zou ik zelf nooit in een dagboek zetten dan word vaak op de vraag zelf niet geantwoord.
En dagboeken zijn leuk maar er zijn er zoveel dat ik er zelf niet aan toe kom om die allemaal te lezen en de rest lees ik wel altijd en zo zal dat bij meerdere ook zo zijn.

Groetjes, Paul

Riny

Hallo Jolanda
Ik ben het met Paul eens,alle dagboeken lezen is onbegonnen werk.
Stel jij je vragen maar mooi hier.
Groetjes Riny :D :D :D

Dennis

Ik heb mijn valkparkiet sinds vorige week, toen was hij een maand of twee oud, maar ik had hem met een week handtam, kan hem nu op mn hand laten zitten, door zijn kuif kroelen ( wat hij heel lekker vindt ) Maar wat van soort valk is die van jou eigenlijk? Ik heb dezelfde soort.

Joske

Hoi Jolanda,

Die van ons heet ook Kuifje. Hebben hem nu ruim een maand. Hij was door zijn ouders grootgebracht en 8 weken oud toen we hem kregen. En eerst niet te benaderen maar na een paar dagen ging het snel beter. Binnen een week was ie handtam en binnen 2 week kon ie zijn eerste kunstje, een pirouetje op commando.

Mijn tips zijn simpel. Geduld, vertrouwen  en timing
Vind iets wat ie erg lekker vindt en lok hem daarmee over zijn angst heen. Bij ons werkte het met trosgierst. Eerst door de tralies en dan in de kooi met je hand(en)
Oefen vaak om hem op je hand te laten stappen en geef daarbij altijd hetzelfde duidelijke commando. Als ie het doet beloon hem dan. Met timing bedoel ik dat je het moment moet kiezen dat het Kuifje past. Dus als hij contact zoekt. Dan is ie nieuwsgierig en leert snel.

Iemand die het zelf ook erg spannend vindt zal er nautuurlijk wat langer over doen maar dat geeft niets. Vertrouwen komt altijd van twee kanten en het heeft geen haast.

Misschien overbodig te zeggen maar wordt nooit boos of geef straf. Daarvan onthoudt een vogel alleen maar dat je gevaarlijk bent. En dat is een stap achteruit. Als Kuifje niet doet wat je wil heb je pech ;D en als ie doet wat je niet wil is er maar een manier om dat bij te sturen "negeren" .

Succes en geniet ervan
Jos





zwolse_girl

zo ver ik weet is mijn valke een wildkleurige... klopt dat ja toch haha? enne .. als ik mijn kuifje wil aaien in zijn nek of bij zijn kuifje gaat die een beetje kommentaar geven zacht schreeuwen wat is dat voor teken hij bijt niet ofzo?

groetjes jolanda

Joske

Klinkt alsof ie het naar zijn zin heeft.....

Leuke fotos trouwens. Is Kuifje al in de eerste rui geweest? Hij heeft al zo' n mooi vol geel koppie

zwolse_girl

hoi zo ver ik weet nog niet..ik had hem uit de dierenwinkel gehaald en toen zag hij er al zo uit  :o

ik zou ook echt niet weten hoe oud dat hij is ik weet wel dat het een man is want hij klapperd veel met ze vleugels en geeft af en toe een stik op de stof en ja veel schreeuwen he  ;D houd geen minuut zijn kop dat is ook de reden geweest dat ik hem genomen heb hij was de gene waar het meeste geluid uit kwam  :D

groetjes jolanda

Paul

Citaaten ja veel schreeuwen he  Grin houd geen minuut zijn kop dat is ook de reden geweest dat ik hem genomen heb hij was de gene waar het meeste geluid uit kwam  Cheesy


Hoi Jolanda,

Dan ben je een van de enigste want het gebeurd juist heel erg veel dat een valkje word weggedaan omdat hij zo schreeuwt :(
Niet iedereen kan daar helaas tegen en ik kan me wel voorstellen dat mensen dan gek worden.
Ik maak er zelf ook geen probleem van het is een veel beter teken dat hij geluid maakt als dat hij de hele dag muisstil is dan is er vaak iets niet in orde juist want een vogel hort altijd wel wat geluid te maken.
In elk geval is jouw valkje al wat ouder dan een jaar anders kan hij nooit zo'n gele kop hebben dus misschien is hij juist weggedaan doordat hij zoveel geluid maakte.
In elk geval heeft hij het nu getroffen met zo'n baasje als jou :)

Groetjes, Paul

zwolse_girl

haha jup inderdaad.. ik zou hem niet weg doen om dat hij teveel geluid maakt.. doen onze moeders toch ook niet als wij teveel praten  :o
misschien is hij wel weggegaan omdat hij iemand heeft gebeten ofzo ze zeiden dat hij iets meer dan 2 maanden was... geloof er dus niks van.. en die anderen waren ook 2 maanden en die zagen er het zelfde uit.. deze was gewoon de gene die me aansprak omdat die geluid maakte want ik dacht als de rest zo stil is moet ik ook niet hebben ik moet wel een vogel hebben waarmee ik kan babbelen en idd als ik fiet vuw doe dat probeert hij me na te doen  ;D

Hij kan trouwens ook een jankende pup na doen.. heeft die pas geleerd omdat er een hele dag de hond van me tante en oom bij ons was en die jankte nog al veel haha

Jammer dat ik het niet kan opnemen anders had ik het gedaan  ;)

Groetjes Jolanda