19 april 2024, 06:17:34

Snel kwaad en agressief

Gestart door Ellen, 4 september 2002, 17:53:36

« vorige - volgende »

Ellen

Ik heb nog een vraagje, mijn valkparkiet is zo snel kwaad en agressief. Hij zit wel vaak bij ons op de schouders maar als je dan met je vingers of hand of arm in zijn buurt komt dan valt hij echt aan en blaast behoorlijk. Wij worden hier een beetje bang van en er zit ook geen vooruitgang in. Het lijkt wel steeds erger te worden.
Zou dit nog goed kunnen komen of is het daar al te laat voor????????//
hij is nu ongeveer 4 en eenhalve maand oud.
Ik hoop dat jij ervaring hiermee hebt.Alvast bedankt
groeten,

ellen

Tara

Dag Ellen, deze vogel is uitzettend bang, als je wilt dat het nog goed komt moet je vooral tonen dat jij niet bang voor hem bent, er veel tegen praten, voorzichtig naderen, hem snoepjes geven (vogelsnoepjes hé), voorzichtig naderen en iedere dag eens proberen hem een zaadje te geven. Je moet geen handschoenen aandoen want daar schrikt de vogel alleen maar van en wordt hij nog agressiever. Je kunt ook iedere dag eens de kooi openzetten om te kijken wat die gaat doen, geef je hem trosgierst? Dit moet je ook geven, daar smullen ze gewoonweg van! Hopelijk ben je er iets mee, groetjes, Tara.

Mimi

 als ik you was zou ik deze valkparkiet weggeven  :Den een andere kopen want volgens mij gaat het niet goed  :oen je moet je volgende vogel beter behandelen door allemaal boekjes over ze te lezen of je kan veel info op deze site krijgen

laterzzzzzzz

Paul

5 januari 2003, 19:56:00 #3 Last Edit: 5 januari 2003, 19:56:59 by Paul
Hoi Ellen,
Zo te horen komt ie dus wel bij jullie dus echt heel bang zal ie niet zijn want anders zou ie dat niet doen.
Sommige valkjes vinden het gewoon niet fijn dat je aan ze komt.
Ik heb er zelf een van 11 jaar oud en kon hem wel altijd aanhalen maar sinds ie bij mijn vriendin zit geeft ie de voorkeur aan haar, als ik dan in de buurt komt is ie ook heel aggresief en valt me zelfs aan terwijl ie toch heel tam is.
Dus is ie zo tegen jullie allemaal of alleen voor vrouwen of mannen?
Alleen als ie zin heeft om op zijn kopje geaait te worden komt ie dan bij me en dan kan ik hem wel aanhalen tot ie er genoeg van heeft.
Dat laat ie dan meteen merken door bijtbewegingen te maken :-(
Die van jou is nog erg jong en je kan zo veel mogelijk doen wat Tara zegt, veel praten en belonen met snoepjes zoals trosgierst of andere dingen die hij lekker vind.
Het zou nog zeker moeten kunnen lijkt me en zeker dat ie uit zichzelf bij jullie komt is al een goed teken.

Groetjes,  Paul

Mirjam-Moniek

Hallo

Ik ken het probleem. Mijn advies is gewoon stug doorgaan. Als jij hem op je vinger wil hebben en hij bijt, trek je je daar niets van aan en ga je rustig door tot hij op je vinger zit. Als hij bijt omdat hij bang is, leert hij dan dat er niets ergs gebeurt. Als hij het doet omdat hij gewoonweg niet wil, leert hij dat hij met bijten zijn zin niet krijgt. Als je bang bent gebeten te worden, doe dan gewoon je mauw over je hand. Hoe meer je met je valkparkiet doet, hoe minder dingen hij eng vindt. Niet te snel opgeven, want waar ze eerst heel bang voor zijn, genieten ze later met volle teugen van. Zorg er alleen wel voor dat je je valkparkiet niet alleen pakt als hij weer terug moet in de kooi, maar ook om hem wat eten te geven of hem te aaien. Doe veel (leuke) dingen met je valkje en dan komt het allemaal echt wel goed.  

cisca

Hallo.
het advies van mimi om je valkje wegtedoen en een andere te nemen vind ik niet zo juist.
jou valkje is niet bang van jullie maar wil jullie overheersen door te blazen en agressief te doen.
Dit is best te verhalpen hoor wanneer jij je valkje waarschuwd dat hij dat niet mag doen en je geeft hem een tik tegen zijn snavel is het probleem zo verholpen,maar je moet beslist niet bang voor hem zijn want dat hebben ze heel snel door.

Lique

Hoi Ellen,

Het probleem is niet te verhelpen door de valk een tik tegen de snavel te geven, hierdoor wordt hij alleen maar agressiever. Sommige valkjes krijg je echt niet tam, op geen enkele manier. Kijk maar naar onze K.C. Hij vindt het best om lekker bij je te zitten, maar aanraken ho maar.
Dat nemen wij maar voor lief, verder is het een schat van een beestje. Maar we gaan hem niet pushen om echt tam te worden, want wij weten ook, hij is niet meer tam te krijgen.

Groetjes @ngelique

linda

hoi,
geduld is een schone zaak zeggen ze en dat zal wel op dat valkje van jou slaan denk ik . Hoe meer je met hem of haar bezig bent , hoe meer vertrouwen dat ze hebben. Ik heb wel geen last van agressiviteit , maar ik merk toch ook grote verschillen tss mijn twee valkjes.Onze pico is heel vlug met alles en onze caro kijkt eerst de kat uit de boom.Hij kijkt wat pico doet met zaken die hem vreemd zijn en even later kan hij zijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en wil hij het ook. misschien is het niet slecht om er een tweede valkje dat tammer is bij te nemen , dan ziet hij de ander bezig en is het misschien makkelijker om hem tam te krijgen.
Nog veel plezier met je valkje en hopelijk krijg je hem tam
groetjes linda pico en caro