De valkjes van M&M *Ricky heeft 4 eitjes! 2 zeker bevrucht*

Gestart door Mariska, 13 oktober 2005, 20:29:36

« vorige - volgende »

Mariska

Ja ik weet weer iets ::) ;D

Ricky en Dopey hebben een bepaald roepje.
Heel lief en als ze dat doen geef ik altijd antwoord met dat zelfde roepje ::) Dat vinden ze leuk en zijn dan druk aan het zoeken waar het vandaan komt.
Dus gisteren deed ik dat ook met Dopey en ging toen wat dichter bij de kooi zitten.
Kijken of ik haar bij me kreeg ;)
Nou ze kwam wel steeds dichterbij en vind het ook heel interessant dat ik hetzelfde geluid maak, maar dat vonden anderen ook.
Misty kwam naar me toe om me allemaal kusjes te geven en ik maar steeds goed zo roepen zo enthuosiast als ik kon ::) ;D
Maar vervolgens kwam Kaily ook steeds dichterbij en je zag hem twijfelen of hij net als Binky, Snowy en Misty ook de stap moest wagen.
Na een minuut of 5 kwam hij naar me toe, gaf me heel vlug een kusje en ging er als een speer vandoor :-* ;D
Aaaaah, dat was zo lief!
Toen heb ik nog een tijdje voor ze gefloten en en de mannen  doen dan vrolijk mee :D :D :D
Dat maakt je hele dag goed.
En vanmorgen toen ik bij de kooi weer dat roepje van Dopey deed kwam Salsa die op de kooi zat steeds dichterbij en ze scheen dat roepje als iets bekends en vertrouwds te beschouwen :D
Dat vond ik echt mooi :D
Misschien krijg ik haar toch nog eens tam voor ze naar buiten gaat ;)

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

marilyn

hoikes mariska

wat geniet ik van je verhalen zeg  ;) je hebt me waarachtig aan he lachen gekregen  :P ik wou dat ik erbij was geweest  :D

groetjes marilyn

Lin

Erg lange maar leuke verhalen, typisch Mariska  :P

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mariska

Hoi Marilyn,

Ik ben blij dat ik je aan het lachen heb gemaakt ;)
Dat heb je verdiend :-*

Hoi Lin,

Ik moest toch veel over me valkjes vertellen ::) ;D
Bij deze dus ;D

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

carco

Hoi

Wat een gave foto's zeg!
Volgens mij heb je ze gewoon heel de dag opgejaagd, van vliegen jij! Ikke foto''s maken ;D
En Salsa voor ze naar buiten gaat tam maken?? Dan blijft ze vast binnen anders is al je werk voor niets geweest.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mariska

Hoi Caroline,

Ik zat er op te wachten dat iemand dat zou zeggen ;D
En wie kon dat anders zijn als Caroline natuurlijk ;D
Maar ik heb dus 3 uur lang geduldig op de bank foto's zitten schieten ::) ;D
Echt waar hoor ;)

Nee Salsa gaat echt naar buiten, maar ik vind het toch een uitdaging om voor die tijd nog iets met haar te bereiken ::) :D
Het zou wel fijn zijn als ze minder bang word, want ik vind het echt een schattig valkje :-*

Liefs
Maris!!

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

Mariska

Nou vanmorgen natuurlijk weer lekker de valkjes los gedaan zoals elke ochtend.
Ze vertoeven toch wel erg veel op Ricky en Ozzy's kooi, maar dat vinden ze niet erg.
Ozzy wil ze alleen niet binnen hebben terwijl er nog helemaal geen eitje ligt.
Ik controleer elke dag.
Ze gaan er wel nog steeds in dus ik denk dat als de dagen langer worden het best gaat lukken met die 2.
Ozzy is helemaal gek van spaghetti ;D
Ik had 2 slierten over zijn kooi heen gehangen met de uiteindes zeg maar in de kooi.
Hij was druk aan het happen en na elke hap schommelde die slierten natuurlijk.
Dus bij elke volgende hap zag je zijn kopje steeds mee schommelen om hm te pakken te krijgen ;D
Mike en ik kwamen niet meer bij hier ;D
Verder doet het kiemzaad het ook erg goed bij die 2.
Ik heb het idee dat vooral die groene dingen erg in de smaak vallen.
Vanmorgen heb ik er mais en wat eivoer en een klein spaghetti doorheen gedaan.
Een echt feestmaal dus voor mijn valkjes :P ;D

Salsa speelt momenteel veel op de grond en ik vind het wel erg leuk om te zien dat ze met haar gebreken op dit moment zo toch leuke dingen voor haarzelf bedenkt ;)
Gelukkig zijn er 2 gewiekte veren uitgevallen en ik kan niet wachten tot daar nieuwe voor terug komen.
Vanmorgen had ze een leuke stunt ::)
Sta ik onder de tak om de honden naar buiten te laten en zij zat op het touw ernaar toe.
Ik dus lekker tegen haar kletsen terwijl ze omhoog klauterde :D
Eenmaal boven aangekomen zeg ik nog voor de grap dat ze niet op me kop moet gaan zitten  :censuur
En wat denk je, ik kreeg gelijk een lekkere flats getrakteerd :o ;D ::) :P
Ik deed nog net een stap achteruit anders had ik hem vol in me gezicht gehad ;D

Misty komt sinds een weekje ongeveer heel regelmatig naar ons toe gevlogen en komt dan lekker bij ons zitten :D
Dat vind ik hartstikke leuk, het bijten doet ze gelukkig ook al wat minder :D Mijn armband vind ze mooier ;)
Ze vliegt lekker de kamer rond en is vooral graag in het koppel hun kooi, maar dat mag ze niet van me :P

Binky is af en toe weer wat agressief en vervelend, maar toch mijn allerliefste schat :-*
Ook al bijt hij me, ik blijf hem gewoon net zo lang kusjes geven tot hij ophoud ;D
En dat duurt nooit lang!
Voor mijn kusjes gaat hij gauw voor de bijl ;D

Snowy komt ook steeds meer bij ons zitten, maar kroelen lukt nog niet.
Maar de aanhouder wint en ik blijf het proberen ;)
Verder is hij heerlijk ontdeugend en samen met Bink volop op verkenning en dat vind ik prachtig om te zien :D

Bij Kaily zie je nu echt al een witmasker op zijn koppie verschijnen. Eerst zag je hier en daar wat witt veertjes doorkomen, maar nu heeft hij al echt een wit contour rondom ze snoetje :D
Ik vind het prachtig ;)
Momenteel is hij ook erg op de versiertoer.
Ik dacht altijd dat niemand tussen hem en Misty zou komen, maar hij probeerd ook steeds indruk te maken op Rumba en Salsa ::)
Die zijn daar alleen niet van gediend ;D
Maar kroelen en zo doet hij alleen met Misty.
Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken.

En Dopey is gewoon Dopey ;D
Lekker vrolijk en speels, gewoon een lekker ding ;)

Ricky en Ozzy hebben een nieuwe schommel in hun kooi.
Van sisaltouw en hout en daar zijn ze nu helemaal gek van ;D
Erg leuk om te zien hoe speels ze allebei zijn ;)
Alles in de kooi vinden ze leuk!

Rumba gaat momenteel iets meer op verkennign en komt wat vaker van haar vertrouwde plekjes af.
Dat vind ik wel een goed teken.
Ze ondernam nooit zo heel veel.
Zitten op de kooi van Ricky en Ozzy en verder niks eigenlijk.
Maar nu gaat ze ook het dressoir al wat meer verkennen.
Kennelijk heeft ze gewoon tijd nodig om rustig te wennen en komt ze nu een beetje los :D ;)
In de kooi speelt ze ook niet veel, maar misschien komt dat ook nog ;)

Boy is weer helemaal opgeknapt gelukkig :D
Hij eet weer gewoon en is weer vrolijk, dus gelukkig geen enge dingen ;)

Nou het was een heel verhaal weer, maar ja dat heb je met 9 valkjes in je woonkamer ;D

Liefs
Maris!!

Monky

Hi Mariska,

Wat een leuke verhalen allemaal!!! Heerlijk!!! Ja inderdaad met 9 vogels wil dat wel! Je leven is dan nooit saai te noemen hahaha  ;D

Ik ben blij dat het goed nieuws was. Er valt een last van je schouders als je hoor dat het allemaal goed is. Dikke knuffel hoor!  :-*

Wat een gave vliegfoto's. Ik geloof dat ik nu een beetje door heb hoe het moet  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

marilyn

hoikes mariska

alweer zo'n leuke verhalen bij jou zeg hahahahaha ja net op tijd achteruit of je had de flets in je gezicht. maar ja als je eens 9 lieverds om je heen hebt valt er altijd wel iets te beleven hé  ;) veel plezier met hen allen en ik hoop dat je algauw je eerste ei hebt  ;)

groetjes marilyn

Skye

Leuke verhalen Mariska! En zo grappig dat ze alle 9 anders zijn!

ManjaV

Hey Mariska,

Geweldige verhalen weer! Ik hou ook van veel schrijven en vind het ook altijd leuk om lange verhalen te lezen :D

Ik herkende je zinnetje waarin je beschreef dat je blij was, dat er een gewiekte veer uitgevallen was. Ik ben dan ook altijd zo blij voor Mikki, omdat dit betekent dat er een nieuw veertje komt en hij dan goed kan vliegen :D Dus kan me voorstellen dat jij ook helemaal blij was!

Liefs
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Wilma1

Wat ontzettend gaaf zeg die vliegfoto's!!!! Je moet ze wel supersnel volgen ,want voor je het weet zijn ze UIT beeld.....dit is fantastisch!!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mariska

27 januari 2006, 16:21:43 #2563 Last Edit: 27 januari 2006, 16:24:28 by Mariska
Ik ga jullie nog even gauw beantwoorden en dan moet ik weer even door hier ;D ;)

Hoi Monique,

Inderdaad, met 9 stuks is het nooit saai en ben je nooit uitgekeken ;D
Maar ik vind het heerlijk ;)
Al moet ik zeggen dat ivm al de troep die ze maken ik ook blij ben als er in het voorjaar een paar naar buiten gaan.

Gave vliegfoto's he ;D
Ik zag in je dagboek dat jij het ook doorkrijgt ;)

En dat we goed nieuws hebben gekregen maakt het jaar voor ons al helemaal goed.
Zeker een hele last die we kwijt zijn nu!

En een dikke knuf terug :-*

Hoi Marilyn,

Ben blij dat je me verhalen leuk vind :D
Dan schrijf ik ze niet voor niks ;D

Bijna die flets in me gezicht joh :P ;D
Gelukkig zag ik hem aan komen ;D

Ik hoop ook snel op een eerste eitje, maar ben nog steeds geduldig ::) ;)

Hoi Skye,

Leuk dat je mijn verhalen leuk vind :D
En ze zijn echt alle 9 heel anders, dat is prachtig om te zien :D

Hoi Manja,

Je maakt mijn dag goed weet je dat :D
Nee dat weet je natuurlijk niet ::), maar ik wel ;D
Ik vind het zelf ook leuk om lange verhalen te lezen ;)
En ik ben blij dat je die van mij ook graag leest, ook als ze lang zijn! :D

Wij snappen elkaar helemaal met die veren ;)
Dat zei ik zaterdag nog tegen Ankie.
Ik kan niet wachten tot er iets terug komt :-X

Hoi Wilma,

Na het bezoekje van Ankie was ik natuurlijk helemaal enthousiast om zelf zulke foto's te gaan maken.
Ik ben er gewoon voor gaan zitten en soms staan en probeerde wat ::)
Toevallig was 1 van de eerste ook de mooiste ;D
Ik heb er 195 geschoten en degene die hierstaan zijn de enige die gelukt zijn ::) ;D
Is hiermee jou vraag/opmerking beantwoord? ;D ;D ;D
Engelengeduld had ik want ik moest en ik zou ook zulke foto's maken.
Het heeft 3 uur geduurd, maar wel leuk om te doen ;)

Liefs
Maris!!

marilyn

hoikes mariska

hemeltje lief !!!!! 3 uur geduld hebben !!!!!!!!!!!!! en 195 foto's getrokken !!!!!!!!!!!!! djeezes ik geloof dat ik echt veel te ongeduldig ben daarvoor  :P maar in elk geval jou geduld werd beloond en daar ben ik blij om  :D

groetjes marilyn