De valkjes van M&M *Ricky heeft 4 eitjes! 2 zeker bevrucht*

Gestart door Mariska, 13 oktober 2005, 20:29:36

« vorige - volgende »

valkchico

Hallo Mariska en Mike,

roerigr tijden geweest en een hoop spanning opgebouwd, Nu lekker alle van jullie af laten glijden hoor.
Neem beide de tijd om te genezen .
En heel veel succes met de kweek, het broedhok is al in trek dus even afwachten nu nog.

gr esther

ManjaV

Hey Mariska,

Nou, wellicht kan je binnenkort toch je zin veranderen in: eindelijk een eitje! :D Dat hoop ik tenminste. Goed teken idd dat Ricky het broedblok aan het verkennen is.

Vervelend dat jullie zo lang op de uitslag moeten wachten. Het is idd wel heel erg lang. Normaalgesproken is een week wachten al lang en kan voor een hoop spanning zorgen.
Maar probeer het met de dag te bekijken.
Ik zal ook zeker aan jullie blijven denken.

Trouwens, leuk dat je in Almere woont. Mijn opa woonde altijd in Almere, dus daar kwamen wij heel vaak. In de Waalstraat.

Liefs,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Roosje

Wauw ook hier kon ik aardig wat bijlezen. Ik vind het wel jammer dat ik geen kaarsje voor jullie heb kunnen branden in die moeilijke dagen. Maar gelukkig gaat het redelijk. Het zou toch geweldig zijn als die pijn nu over zou gaan!

Ik vind het knap hoe jullie je hier doorheen slaan!

Ik kan je helaas niet helpen met de kanarie :(

Mariska

Wat een shitzooi allemaal :-X
Houd het dan nooit eens op.
Ik ben het nu helemaal zat en ik word er gewoon boos van.
Maar dat zal eigenlijk wel verdiet zijn omdat het allemaal tegenzit de laatste tijd.
Het is gewoon allemaal  :censuur :censuur :censuur
En ik had zin om dat hier even van me af te typen.
Daar ben ik nu klaar mee!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

ManjaV

Gelijk de dingen van je af schrijven is idd het beste.
Nogmaals wens ik je veel sterkte.
Op gegeven moment komen er ook weer goede dingen. Maar het is zo dat het op bepaalde tijden dus lijkt alsof er van allerlei narige dingen tegelijk gebeuren.
Maar je zult zien, het tij zal zich weer keren.
Ik zou zo lekker mijn bedje induiken (als de behandeling van Speedy tenminste voorbij is).

Liefs,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mariska

Ik heb me nu nog mild uitgedrukt.

Ik hoop dat die lieve Ricky en Ozzy mij gauw een portie geluk bezorgen.
Daar ben ik echt aan toe.
Volgens Mike zat ze vanavond toen ik steeds hier zat weer in het broedblok. En Mike heeft het gat groter gemaakt dus Ozzy kan erbij.
Nu maar hopen dat het lukt en dat de kanarie weer wat levendigeris over een uur.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

He Roosje,

Ik ben blij dat jij iig een leuke vakantie achter de rug heb met leuk nieuws terwijl je daar zat :D
Ik ben heel blij voor jullie.

Ik kan helaas niet alles eruit gooien wat ik nu denk.
Dan krijg je weer piep, piep, piep!! ;)

carco

Zeg jij maar rustig  :censuur :censuur  :censuur hoor als dat oplucht ;)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Kirsten

Hoi Maris,

Sorry ben er even niet geweest en ga zo even bij spoed kijken wat er aan de hand is,.
Het is voor Mike nog even afwachten, maar het gaat gelukkig wel al iets beter. We blijven gewoon duimen zolang het nodig is.
Ik hoop dat je snel een eitje hebt meid, maar hoe dan ook,. gebeurd het niet nu dan over een paar weken,.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Skye

Nou het is wel allemaal veel bij elkaar he?
Dikke knuffel voor jou! :D

Riny

Hoy Mariska
Hoe is het afgelopen met je kanarie.
groetjes Riny :D

Mariska

Hoi Allemaal,

Ik zal het stukje wat ik bij Spoed heb geschreven ook even hier zetten.

Hoi Allemaal,

Het ging gisteren na het stomen weer beter met hem.
Hij ging lekker als een bolletje op zijn stok zitten slapen als altijd.
Vanmorgen toen ik opstond ging hij gelijk eten en toen badderen in zijn waterbak.
Ik heb hem toen zijn badje gegeven en dat vond hij heerlijk.
Als ik hem dan weer zo vrolijk zie doet dat me echt goed, maar aan de andere kant weet ik gewoon dat het van korte duur is. Elke keer knapt hij op en begint het weer.
Misschien moet ik hem maar preventief 1 of 2 keer in de week laten stomen in de badkamer.
Feld zei dat dat eigenlijk het enige is dat ik kan doen.
Ik ben er wel van geschrokken dat hij zei dat dat apathische gedrag door zuurstofgebrek komt en dat hij daardoor last van zijn hart en bloeddruk krijgt.
Ik vind het zo zielig.
Ik hem met hem niet zo'n band als met mijn valken, maar dat maakt het niet minder naar als ik hem zo zie.
Het is ook een levend wezen met gevoel en angst en als hij dan zo benauwd is vind ik dat verschrikkelijk.
Ik ga nu met dat regelmatig stomen kijken hoe het gaat en als het niet beter word lijkt het me voor hem beter om hem in te laten slapen. Want op deze manier is hij niet gelukkig.

Met Mike en mij gaat het vandaag weer wat beter.
We hebben goed geslapen en Speedy is weer levendig en dat scheelt een hoop.
Mike heeft al wat minder pijn, maar voordat het over is zal nog wel even duren.
Hij heeft 3 incisies op zijn buik en dat is niet niks.

Ricky en Ozzy vinden hun broedblok nu reuze interessant.
Misschien omdat ik er trosghierst in heb gelegd ::) ;D
Maar als zij er op die manier in wil en vertrouwd raakt met het blok vind ik dat prima natuurlijk.
Gisteravond om 12 uur waren ze er nog uit, omdat ik de hele dag hun kooi en broedblok open laat.
Ozzy was nog aan het vliegen gegaan en landde bij mij op de bank, vlak voor me :o ;)
Maar hij was ook net zo snel weer weg.
Behalve als de anderen los zijn, want het moet Ricky haar plekje zijn waar zij zich veilig voelt.
Binky was vanmorgen zo slim om de kooi in te gaan en gelijk op het gat af he ;D Als je hem zag kijken, ik moest wel erg lachen. Ik heb hem wel onmiddellijk weg gehaald en de kooi gesloten.

Met de anderen gaat het ook allemaal goed.
Misty heeft haar gewiekte veren grotendeels gewisseld en gaat heerlijk de kamer door.
Ze heeft nu ook door dat ze niet verplicht is om op te stappen, maar ook weg kan vliegen ;D
Mike vind dat schitterend natuurlijk als hij mij aan ziet rommelen. Elke keer stapt ze op en vlka voor de kooi neemt ze de veren ;D Maar ook dat vind ik genieten ;)

Kaily heeft ook wat veren gewisseld en vliegt alweer de kamer rond, maar hij is meestal heel lief met opstappen.
Behalve eergisteren. Hij zat op de tak, waar ik niet bij kan dus ik pak het stoeltje van Loys en ga daar op staan.
Ik steek me hand uit en kan er net bij totdat hij naar de andere kant loopt ::). Ik weer van het stoeltje af, schuif hem een meter op, stap op en weer zat ze aan de andere kant ::) ;D Dat ging zo even door en ook dat vind Mike schitterend natuurlijk ;D
Ook krijgt hij nu een hele witte kop :D
Dat vind ik zo mooi, kan niet wachten tot het af is ;D

Met Dopey gaat het ook erg lekker.
Ze is hartstikke lief en speels en eet supergoed.
Ik ben wel een beetje bang dat ze ietsjes te dik is dus dat hou ik even in de gaten.
Vanmorgen deed ik iedereen waar ik bij kon in de kooi en kwam Dopey uit haar eigen de tak af via het touw ::) terwijl ze prima kan vliegen. Maar ik denk dat ze dat klimmen leuk vind. Ze stapte vervolgens zo op mijn hand de kooi in.
Echt super gewoon :D

Met Salsa gaat het echt weer helemaal goed.
Ze is zo vrolijk en speels dat ik gewoon vreselijk van haar kan genieten. Vanmorgen was ze helemaal in haar sas met wat nasi in hun bakje :D Aan het smullen was ze. Vervolgens lekker wat eivoer gegeten en en geknabbelt aan een stukje sultana met bosvruchten. Ze probeerd alles uit en dat valt me voor een dierenwinkelvalkje helemaal niet tegen.
Ze speelt de hele dag en stoort zich volgens mij niet aan het niet kunnen vliegen. Ik vind het geloof ik erger als zij.
Gelukkig maar!

Ook Binky heeft de gewiekte veren bijna allemaal gewisseld en vliegt weer lekker rond.
Hij heeft nog steeds behoorlijk broeds gedrag, maar dat probeer ik zoveel mogelijk te negeren.
Ook als hij weer naar me hapt.
Ik geef hem dan een kusje en is het over :-*
Toch blijf ik hopen dat hij zich alsnog aan een pop gaat hechten, maar ik zie het somber in.
Hij kijkt er helemaal niet naar om.
Maar als ik hem 's ochtends los laat is het eerste wat hij doet gaan wippen op mijn hand ::) :P
We zien wel hoe het gaat!

Nou en over Rumba en Snowy heb ik eigenlijk niks te melden.
Die zijn gewoon lief en doen hun ding ;D

Ik ben begonnen de veren van de valkjes op te sparen.
Ik heb hier een mooie pot waar een kerstukje in zat en daar steek ik nu alle veren in.
Vind ik leuk :D
Alle kerstspullen er natuurlijk eerst uitgehaald.
Ik heb ook 5 kuifveren :D, zo lief!

En vanmorgen ben ik voor het eerst op de hometrainer gestapt en heb 4,5 km gefietst :o ;D
Ik wil het wel langzaam opbouwen natuurlijk ;)
Maar toch 100 calorieen verbrand, op naar de volgende 100.

Liefs
Maris!!

Mariska

Hoi Gerda,

De klier die is verwijderd is naar Pathologie gestuurd ;)
Ik ben wel benieuwd waarom je vroeg of het alleen op kweek was gezet of ook naar Pathologie was gestuurd?

Liefs
Maris!!