De valkjes van M&M *Ricky heeft 4 eitjes! 2 zeker bevrucht*

Gestart door Mariska, 13 oktober 2005, 20:29:36

« vorige - volgende »

valkchico

hallo mariska,

evne snel het dagboek bij gelezen en zag dat je mike net weer hebt terug gebracht. Bah je zal je vast wel rot voelen kan me er een heleboel bij voorstellen.
Je hebt wel een lekker weekend gehad samen gelukkig ook een beetje bij geslapen.
wanneer mag mike weer naar huis?of weten ze dat pas als de uitslagen bekent zijn?

zie het helemaal voor me zo'n stoere hond ;) (cindy)

Mooi stel honden bij je ouders thuis.schatjes hoor.

sterkte deze eerste avond weer alleen en hoop dat je beetje steun vind hier of daar vanavond.

gr Esther

en nog wat over wat men niet van je moet denken weet je wel dat als je veel mensen vraagt om hun relaties in een notendop te beschrijven dat het altijd raar klinkt.

Mariska

Hoi Esther,

Ik voel me inderdaad niet echt fijn nu, maar gelukkig heb ik wat afleiding op het forum.
We hebben wel een fijn weekend gehad en wanneer hij weer naar huis kan is nog niet bekend. Misschien dat ze mrgen meer weten.

En Cindy is een bangeschijterd ;D, maar wel lief.
Ik noem haar altijd "mijn pitbull"  ;D

En die bij me ouders zijn echt mijn oogappeltjes :-*

Maar inderdaad zal dat bij veel mensen raar klinken als je het in een notendop beschrijft, maar bij mij zaten er tussen 1 en 2 geloof ik maar 2 maanden. Dat is wel heel erg!!
Maar goed, iedereen maakt fouten in zijn leven toch!
Op dat moment dacht ik dat ik er goed aan deed.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Hoi,

Nou Mike zou om 10.20 dat onderzoek krijgen.
In de papieren stond dat het maar 10 minuten zou duren, maar hij heeft me nog steeds niet gebeld.
Dus ik ga me nu toch een beetje zorgen maken :-\.

Wat de vogels betreft trof ik vanmorgen weer een valkje met bloed aan.
Misty had toen ik opstond bloed aan haar neusje. Tussen de 2 neusgaatjes in en een beetje op haar borst.
Ik heb weer geen idee hoe het komt, maar begin het nu wel vervelend te vinden.
Zou ze het gestoten hebben of heeft iemand haar gepikt.
Ik hoop het eerste.

Toen ik ze los deed kwamen Snowy en Binky heerlijk bij me zitten. Snowy komt al steeds dichterbij. Hij is nooit echt heel tam geweest omdat Binky hem niet bij ons toeliet. Dat gaat nu echt heel goed. Als ik op de bank lig komt Binky altijd bij me kin zitten kusjes geven en zo en Snowy mag er nu ook bijkomen. Dat doet hij dus ook. Vanmorgen zat hij naast Binky ook haast tegen me kin aan en dat doet me wel heel erg goed.
We gaan vooruit. Hij fluit dan voor Binky en mij hele mooie deuntjes en maakt lieve geluidjes.
Mijn plezier van mijn valkjes helpt me echt deze moeilijke tijden door.
Toen ik in de keuken eten ging maken gingen Binky en Snowy mee. Snowy gaat dan altijd op een hoog kastje kijken wat ik allemaal doe en Binky gaat zich overal mee bemoeien.
Met de schilletjes en zo spelen ;D
Maar vandaag kwam Kaily ook aanvliegen dus die heb ik erbij gezet op het aanrecht en Misty begon haar te roepen dus die heb ik ook opgehaald en zo had ik hulp van 4 valkjes in de keuken ;D ;)

Nou de kanarie piept weer.
En niet alleen als hij zich inspant.
Ik geef hem nu weer Baytril en siroop door zijn eivoer wat het slijm oplost. Hopen dat dit aanslaat en anders ga ik weer met Feld bellen.

Nou Mike belde net.
Ze hebben het onderzoek nog niet gedaan.
Het schijnt dat er problemen zijn met het Flevoziekenhuis hier in Almere waar we weg zijn gegaan omdat de behandeling ons niet beviel.
Zij  moeten gegevens doorsturen van het onderzoek dat daar gedaan is en daar doen ze denk ik moeilijk over.
Maar daar hoor ik straks meer over.
Als het goed is gaat het onderzoek nu wel zo beginnen.

Dit was het weer even voor nu.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ankie

Hoi Mariska

Ik wil je even heel veel sterkte wensen en hoop dat je nu snel weer wat van Mike hoort !
Wachten is altijd het ergste ! Wat een ellende dat dat Flevoziekenhuis niet gewoon even doet wat ze moeten doen ,dat zou het een stuk eenvoudiger maken!
Wel fijn dat je inderdaad afleiding hebt van je valkjes.

Ik hoop dat het met de kanarie snel wat beter gaat en dat het bloed bij de valkjes ook wegblijft !

Hou je taai en nogmaals heel veel sterkte !
Groet van Ankie

Rianne

Hoi,

alweer ziekenhuis problemen? Als je het verhaal van Cobie gelezen hebt verlies je toch wel wat vertrouwen in dokters en ziekenhuizen hoor.
Ik hoop toch dat Mike vandaag nog behandeld word, anders is hij daar voor jan l*l heen gegaan.

valkchico

hallo Mariska,

bah dat is een streep door de rekening zeg. Was Mike erg terleurgesteld?
Hoop wel dat het onderzoek toch wel vandaag gebeurt want van dat wachten word je helemaal knetter!

Balen van dat bloed op misty is ze verder wel vrolijk?
Is nu de tweede keer toch? Lijkt me niet leuk om zo beneden te komen.  :-\
Kom vanavond nog even bij je lezen heb het de laatste dagen erg druk kom zelfs niet eens aan m'n eiegen boek toe :-[

gr Esther

heel veel sterkte vandaag en schrijf en praat het wel van je af hoor!

Valerie

Hee Maris!

Weet je al wat meer? Hebben ze de gegevens al doorgestuurd?
Heel veel sterkte!!!
Ik kom straks nog wel eventjes kijken.

Mariska

Citaat van: Ankie op 31 oktober 2005, 12:09:30
Hoi Mariska

Ik wil je even heel veel sterkte wensen en hoop dat je nu snel weer wat van Mike hoort !
Wachten is altijd het ergste ! Wat een ellende dat dat Flevoziekenhuis niet gewoon even doet wat ze moeten doen ,dat zou het een stuk eenvoudiger maken!
Wel fijn dat je inderdaad afleiding hebt van je valkjes.

Ik hoop dat het met de kanarie snel wat beter gaat en dat het bloed bij de valkjes ook wegblijft !

Hou je taai en nogmaals heel veel sterkte !
Groet van Ankie

Hoi Ankie,

Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik ben in slaap gevallen en werd 3 uur later pas wakker.
Mike heeft daarstraks gebeld en het onderzoek hebben ze gedaan. Er is niets verontrustends gevonden gelukkig.
Afgezien van dat abces dan en wat ontstekingsplekjes.
Maar niets wat op darmkanker wijst gelukkig.
Nu moet dat abces nog verwijderd worden, maar daar wteen we verder nog niks over.
Het Flevoziekenhuis maakt me hiermee echt p*slink >:(.
Hij is al bloednerveus en ligt daar maar te wachten omdat hun kennelijk problemen maken. Maar dat maak ik nog wel goed met ze ;).

Van de valkjes heb ik heel veel afleiding, ze zijn zo lief en spelen vrolijk. Gewoon een genot om naar te kijken.
De kanarie oogt helemaal niet lekker, maar ik kijk het nog even aan met die Baytril.
Misty heeft gelukkig geen pijn dus dat valt ook mee.

Heel erg bedankt voor je steun en ik spreek je gauw weer!

Citaat van: Rianne op 31 oktober 2005, 12:41:33
Hoi,

alweer ziekenhuis problemen? Als je het verhaal van Cobie gelezen hebt verlies je toch wel wat vertrouwen in dokters en ziekenhuizen hoor.
Ik hoop toch dat Mike vandaag nog behandeld word, anders is hij daar voor jan l*l heen gegaan.

Hoi Rianne,

Mike lag vanaf donderdag al in het ziekenhuis dus hij is niet voor niks gegaan, maar hij had zich er wel op voorbereid en was heel erg nerveus dus dan is het vervelend als er problemen komen.
Het verhaal van CObie en Daan heb ik helemaal gelezen toen Mike net ziek was (ongeveer 7 weken geleden) en daardoor was ik ook wel enigzins voorbereid.
Maar het maakte me ook bang.
Wij werden in het ziekenhuis ook afgescheept en zijn naar een ander gestapt. Daar word hij nu heel goed behandeld en serieus genomen gelukkig.
En zoals bij Ankie al stond is het onderzoek gelukkig wel door gegaan.

Citaat van: valkchico op 31 oktober 2005, 12:46:49
hallo Mariska,

bah dat is een streep door de rekening zeg. Was Mike erg terleurgesteld?
Hoop wel dat het onderzoek toch wel vandaag gebeurt want van dat wachten word je helemaal knetter!

Balen van dat bloed op misty is ze verder wel vrolijk?
Is nu de tweede keer toch? Lijkt me niet leuk om zo beneden te komen. :-\
Kom vanavond nog even bij je lezen heb het de laatste dagen erg druk kom zelfs niet eens aan m'n eiegen boek toe :-[

gr Esther

heel veel sterkte vandaag en schrijf en praat het wel van je af hoor!

Hoi Esther,

Nou Mik belde mij en vond het natuurlijk niet fijn.
Hij had 2 klysma's gezet op de tijd wat moest en vervolgens laten ze hem een uur liggen.
Als dan blijkt dat het komt doordat het ziekenhuis in Almere roet in het eten gooit word je toch wel een beetje kwaad.
Wat hij zei zal ik hier maar niet zeggen ;D ;)

Misty maakt het verder goed.
Ze geeft geen pijn aan gelukkig en het is ook niet veel bloed, maar je schrikt toch. Maar ze is heel vrolijk.
Het is zeker niet fijn om 2 keer in een week zo beneden te komen.

Ik had gezien dat je ook niet aan je eigen dagboek toe komt.
Ga dat eerst maar lekker doen en als je weer een keer tijd heb kom je weer hier.
Neem je niks kwalijk hoor ;)

En ik schrijf het zeker lekker van me af. Dat helpt!!

Citaat van: Valerie op 31 oktober 2005, 13:18:34
Hee Maris!

Weet je al wat meer? Hebben ze de gegevens al doorgestuurd?
Heel veel sterkte!!!
Ik kom straks nog wel eventjes kijken.

Hoi Val,
Of ze de gegevens nog hebben doorgestuurd weet ik nog niet.
Het onderzoek is wel gedaan en was geen slecht nieuws gelukkig.
Dat abces zit er wel, maar geen tumoren of iets.

Nou het onderzoek is dus een uur later toch gedaan.
Hij heeft heel veel pijn gehad en dat vonden de artsen ook heel vervelend. Er waren 3 artsen bij.
Ze zijn verder gegaan dan de bedoeling was en hebben wel biopten genomen.
Nu is het nog de vraag wanneer ze dat abces weg gaan halen.
Waarschijnlijk gaan ze dat doen door een hole naald door zijn buik heen in dat abces te prikken. Klinkt wel eng, maar gebeurd onder plaatselijke verdoving.
Ik hoop dat ze het snel doen.
Want dat abces drukt op een zenuw en een spier en dat verklaard waarschijnlijk de pijn.
Of dat ook echt het probleem is weten we pas als ze dat abces door geprikt hebben. Houd de pijn aan moeten ze toch verder zoeken.

Nou dit was het wel even voor nu.
Ga met een uurtje weer naar hem toe.

Groetjes Mariska

Kirsten

Hoi Lieve Maris,

Gelukkig dat het nare onderzoek achter de rug is en er niets verontrustend gevonden is. Dit geeft jullie denk ik wel wat energie om de rest van de behandeling aan te kunnen.
Heerlijk ook dat hij het weekend even lekker bij je was.

Ik kom snel weer even lezen en wat is het forum toch fijn ook op zulke momenten. Je hebt hier je afleiding en iedereen is er voor elkaar.Super vind ik dat

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mariska

Citaat van: Kirsten op 31 oktober 2005, 17:03:36
Hoi Lieve Maris,

Gelukkig dat het nare onderzoek achter de rug is en er niets verontrustend gevonden is. Dit geeft jullie denk ik wel wat energie om de rest van de behandeling aan te kunnen.
Heerlijk ook dat hij het weekend even lekker bij je was.

Ik kom snel weer even lezen en wat is het forum toch fijn ook op zulke momenten. Je hebt hier je afleiding en iedereen is er voor elkaar.Super vind ik dat

Groetjes
Kirsten

Hoi Kirsten,

Dank je voor je lieve reactie.
Ik ben ook blij dat het achter de rug is en ze niks ernstigs hebben gevonden.
Wat er nu nog komen gaat kunnen we dan ook wel weer aan.
Heb je helemaal gelijk in!!!

Het was ook heel fijn het weekend.
Je weet pas wat je mist als je het niet meer heb.

En op het forum heb ik echt een goeie afleiding en heel veel steun van mensen die ons niet eens persoonlijk kennen. Dat vind ik echt heel bijzonder.

Groetjes Mariska

carco

Hoi Mariska

Wat moet dat een opluchting geweest zijn voor jullie dat er niets ''bijzonders'' gevonden is. Heerlijk:nu kunnen jullie het weer aan samen.
Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

hippysuus

Hoi Maris,

Wens Mike maar heel veel sterkte van me! Ik ben wel blij om te lezen dat het niet iets engs is als kanker...een hele opluchting nietwaar?

Sneu van Misty, die van mij hebben ook wel eens tussen het neusje wat kapot omdat ze gepikt hebben maar nooit zo dat er bloed op de borst zit...toch maar in de gaten houden hoor!

Groetjes en sterkte
Suus

Petra en Cheeky

Ha Maris,

Ik heb het gevoel je schandelijk in de steek te hebben gelaten! Ik wilde gisteravond nog terugkomen op het forum, maar ben na de koffie acuut in slaap gevallen op de bank (bijna dan), en lag dus al heel vroeg in mijn bed! Ik heb geslapen als een os, en nu de hele dag gewerkt en weer bekaf! Maar ik had echt zoiets van, ik MOET even bij Maris kijken hoe het is!!

Wat vervelend om te lezen dat het onderzoek werd uitgesteld. Wel fijn om te horen dat het in ieder geval geen darmkanker is, maar een abces! Dat is pijnlijk genoeg op zich (ook daar weet Cor weer alles vanaf!), maar daar is iets aan te doen en als het goed is, is dan ook meteen de pijn weg! Dan zou je hem zelfs vrij snel weer thuis kunnen hebben, als het allemaal mee zit.

Slaap je nog steeds als een blok, of was het nu moeilijker gisteravond? Kan me zo voorstellen dat het wel raar is! Fijn dat je valkjes je opvrolijken, alleen vervelend van dat bloed! Hopelijk kom je er snel achter wat de oorzaak is, want als het meer keren terug komt, ga je toch denken dat het iets anders is dan stoten.

Goed Maris, ben benieuwd of er vandaag nog nieuws is! Veel sterkte alletwee!

Liefs en dikke knuf,
Peet

Gerda

Hoi Mariska,

Fijn dat er niets verontrustends gevonden is.
Vervelend dat je zulke ervaringen hebt met het Flevoziekenhuis. Het is toch handig een vertrouwd adres in de buurt te hebben voor noodgevallen.
Ik werk zelf in het 'beste ziekenhuis van Nederland'.  ;) En als ik wat heb ga ik ook daar naar toe. Het is lekker dichtbij!

Meestal halen ze een abces weg door middel van een laparoscopie. Er hoeven dan maar twee kleine sneetjes in de huid gemaakt te worden, dus is er haast geen wond. En dan hoef je ook niet zo lang in het ziekenhuis te blijven.

Hopelijk gaan ze het snel behandelen!!!

Lief hoe je valkjes zijn op dit moment. Ze voelen dat ze je moeten troosten en erdoor helpen!!

Veel liefs en sterkte, G

Mariska

Citaat van: carco op 31 oktober 2005, 18:32:44
Hoi Mariska

Wat moet dat een opluchting geweest zijn voor jullie dat er niets ''bijzonders'' gevonden is. Heerlijk:nu kunnen jullie het weer aan samen.
Groetjes: CAroline.

Hoi Caroline,

Inderdaad een hele opluchting dat het niks ernstigs is.
Maar toch goed dat ze dat onedrzocht hebben.
Nu weten we zeker dat we ons voorlopig geen zorgen hieven maken. En wij kunnnen het nu zeker weer aan.

Citaat van: hippysuus op 31 oktober 2005, 19:00:29
Hoi Maris,

Wens Mike maar heel veel sterkte van me! Ik ben wel blij om te lezen dat het niet iets engs is als kanker...een hele opluchting nietwaar?

Sneu van Misty, die van mij hebben ook wel eens tussen het neusje wat kapot omdat ze gepikt hebben maar nooit zo dat er bloed op de borst zit...toch maar in de gaten houden hoor!

Groetjes en sterkte
Suus

Hoi Suus,

Het is zeker een hle opluchting.
Zijn vader is aandarmkanker overleden toen hij 42 was en een aantal van zijn broers en en zus hebben het ook dus je maakt je toch zorgen.

En de valkjes hou ik zeker in de gaten.
Het was niet veel bloed, maar toch!!
En ik wens Mike sterkte van je!!

Citaat van: (¯`°•.•°´¯)Petra op 31 oktober 2005, 19:08:36
Ha Maris,

Ik heb het gevoel je schandelijk in de steek te hebben gelaten! Ik wilde gisteravond nog terugkomen op het forum, maar ben na de koffie acuut in slaap gevallen op de bank (bijna dan), en lag dus al heel vroeg in mijn bed! Ik heb geslapen als een os, en nu de hele dag gewerkt en weer bekaf! Maar ik had echt zoiets van, ik MOET even bij Maris kijken hoe het is!!

Wat vervelend om te lezen dat het onderzoek werd uitgesteld. Wel fijn om te horen dat het in ieder geval geen darmkanker is, maar een abces! Dat is pijnlijk genoeg op zich (ook daar weet Cor weer alles vanaf!), maar daar is iets aan te doen en als het goed is, is dan ook meteen de pijn weg! Dan zou je hem zelfs vrij snel weer thuis kunnen hebben, als het allemaal mee zit.

Slaap je nog steeds als een blok, of was het nu moeilijker gisteravond? Kan me zo voorstellen dat het wel raar is! Fijn dat je valkjes je opvrolijken, alleen vervelend van dat bloed! Hopelijk kom je er snel achter wat de oorzaak is, want als het meer keren terug komt, ga je toch denken dat het iets anders is dan stoten.

Goed Maris, ben benieuwd of er vandaag nog nieuws is! Veel sterkte alletwee!

Liefs en dikke knuf,
Peet

Hoi Peet,

Maak je niet druk hoor.
Ik neem je helemaal niks kwalijk. Slaap jij maar lekker bij, kennelijk heb je het nodig.
Ik val ook steeds in slaap en word dan uren later wakker.

En inderdaad een hele opluchting en als het goed is is de pijn meteen weg als ze dat abces leeghalen met een holle naald.
Maar het is nog niet duidelijk wanneer ze dat gaan doen.
Ze gaan morgen eerst nog overleggen met alle artsen.

En ik slaap dus ook nog steeds als een blok.
Het is vreselijk, aan me huis kom ik helemaal niet toe.
En dan heb ik deze week ook weer 3 afspraken voor mezelf staan dus ik ben weer druk zat.
Maar goed, ik moet ook aan mezelf blijven denken he?!

En dat bloed is wel vervelend 2 keer in een week.
Maar het is niet ernstig gelukkig. Hou het wel in de gaten.
En voor de rest heb ik veel steun aan ze.
Ze kunnen je opvrolijken als geen ander :D

Nou ik spreek je gauw weer en een dikke knuf terug!!

Citaat van: Gerda op 31 oktober 2005, 20:30:44
Hoi Mariska,

Fijn dat er niets verontrustends gevonden is.
Vervelend dat je zulke ervaringen hebt met het Flevoziekenhuis. Het is toch handig een vertrouwd adres in de buurt te hebben voor noodgevallen.
Ik werk zelf in het 'beste ziekenhuis van Nederland'. ;) En als ik wat heb ga ik ook daar naar toe. Het is lekker dichtbij!

Meestal halen ze een abces weg door middel van een laparoscopie. Er hoeven dan maar twee kleine sneetjes in de huid gemaakt te worden, dus is er haast geen wond. En dan hoef je ook niet zo lang in het ziekenhuis te blijven.

Hopelijk gaan ze het snel behandelen!!!

Lief hoe je valkjes zijn op dit moment. Ze voelen dat ze je moeten troosten en erdoor helpen!!

Veel liefs en sterkte, G

Hoi Gerda.

Met het Flevoziekenhuis hebben wij zeker geen goeie ervaringen.
Donderdag zijn met spoed de foto's van de colonscopie??
opgevraagd en die zijn nog niet aangekomen.
Dat was vanmorgen dus het probleem. toen hebben ze op het laatste moment nog een fax opgevraagd en daardoor liep het onderzoek en uur uit!! >:(
En ik ben trouwens benieuwd waar jij dan werkt?!

Ze zijn van plan om met een holle naald door de buik heen in het abces te prikken en leeg te halen, mar dat moet morgen nog overlegd worden met de radioloog en de artsen.
Als hij dan geen pijn meer heeft neem ik aan dat hij dan vrij snel weg mag.

En me valkjes zijn echt geweldig ;)
De hele dag al denk ik steeds hoeveel plezier en afleiding ik van ze heb. Ze zijn me alles!
Voor me beestjes sta ik 's ochtends op.
En nog met plezier ook!

Nou meiden bedankt allemaal voor jullie steun weer vandaag.
Ik vind het geweldig, jullie zijn echt super!!
Het is echt 1 grote familie.

Een dikke  :-* voor jullie allemaal.

Liefs
Mariska