De valkjes van M&M *Ricky heeft 4 eitjes! 2 zeker bevrucht*

Gestart door Mariska, 13 oktober 2005, 20:29:36

« vorige - volgende »

ROCKS

Hey Maris,

Zal ik je uit de droom helpen?
Ricky mist MIJ gewoon!!
Zal ik ff langs komen en haar toespreken?
Dat helpt, vast!

Ziet er niet naar uit dat er een eitje aan zit te komen, als ik zo je foto's bekijk. Helaas. Maar....je merkt het gauw genoeg hoor, als ze in dat hoekje gaat zitten dan heb je weer kans dat er wat gaat komen.

Oh ja....wat vind je van mijn handtekening?
Helemaal zelf gemaakt!!
En me verhaal had ik al voor de helft af.....toen wilde ik uploaden en was de pagina verlopen!!
Ik vloek (bijna) nooooooit, maar nu toch wel ff, ik kon opnieuw beginnen!!
Heb het daarna beetje bij beetje in word gezet, en daarna weer terug. Slimme Nellie he?

Doeiiiii, X Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Skye

Misschien een domme vraag, maar hoe weet je nu dat er eitjes aan zitten te komen? ::) Als valkjes HET samen doen, hoeft dat toch niet perse direct eitjes tot gevolg te hebben?
(op dit gebied ben ik dus echt een enorme leek!)

marga

Mariska

Hoi Suus,

Als ze dat doen vreet ik ze op ;D ;D ;D :-X

Hoi Nellie,

Nou Ricky zit volop in die hoek ;)
Ze is daar steeds alles 1 hoek in aan het graven wat ze eerst nooit deed.
Bovendien eet ze plotseling veel eivoer en vogelmineralen wat er ook op kan wijzen dat er wat aan zit te komen ;)
Ze hebben vanaf dag 1 zich helemaal sufgewipt tot dag 9 (afgelopen zaterdag) dus ik ben er als ik alles zo op een rijje zet wel van overtuigd dat er wat komt!
Net wat Marga zegt, het duurt misschien nog een paar dagen.

Je handtekening is heel erg mooi geworden :D
En dan zal ik jou ook uit een droom helpen, je deed er niet te lang over hoor, soms ben ik na een paar minuten mijn pagina al kwijt en moet ik opnieuw beginnen.
Dat gebeurd hier nog weleens dus wen er maar vast aan ;)

Hoi Skye,

Ik ben ook een enorme leek op dit gebied, maar als ze 9 dagen lang achter elkaar meerdere keren per dag zitten te wippen zou je toch denken dat er iets komt.
Bovendien is haar voedingspatroon nogal veranderd en ook haar gedrag.
Ze maakt hoekjes op de bodem en gaat daar graven en met haar komt omhoog tegen de tralies aan zitten.
Dus ik hoop wel dat er iets aan zit te komen.

Hoi Marga,

Wij houden de moed er wel in he :D ;)
Het kan best nog en paar dagen duren aangezien ik vanaf de eerste wip gelijk ben gaan tellen.
Er zijn er daarna nog vele geweest hoor.

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

bobbie

Hoi Mariska,

Je hebt vast HOPPA geroepen toen ze van bil moesten, maar heb je ook FLOPPA geroepen zodat het eitje er uit floept?

Zonder gein:

Zit ze er al zo bij?

Of zo:

Dan gebeurt er wel iets met een paar dagen.

Succes met alles, Nel :)

Mariska

Hoi Nel,

Dank je voor je duidelijke foto's ;)
Nee zo zit ze er echt niet bij :(
Dus ik moet of nog even geduld hebben of het feest gaat niet door :-\

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ozzie

Hallo Mariska,

nog steeds geen eitje(s)? Wat zeggen ze ook alweer: geduld is een schone zaak? Ze laten je wel wachten he?  ;D

Nou, veel succes en hopelijk snel een ei!!! :D

Groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Mariska

Hoi Wendy,

We laten de moed niet zakken hoor ;)
Hoe moet ik anders al dat andere gedrag verklaren.
Het duurt gewoon nog even :D ;)

Liefs
Maris!!

ManjaV

Hoihoi, blijven vertrouwen hoor, en lukt het niet deze keer dan toch zeker wel wat later! :D

Liefs
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Lin

Hey,

Jij ook de beste wensen! Ik lees nog steeds geen ei? bij mij leggen ze geen ei als er geen broedblok hangt. Ook al paren ze wel de eieren komen er niet. Zodra het broedblok er hangt dan komt het ei. Maar in het begin was het broedhok te donker en de bodem was te los. Dat heb ik aangepast en gister weer een ei. Bij mij zag ik ook een bobbel onderin en ze veranderde van humeur. De ene keer duurt het een dag de andere keer 10 dagen. Succes en ik kom zeker weer binnekort langs.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mariska

Hoi Lin,

Maar ze hebben een broedblok :-\
En het is na de eerste wip ;D nu al de 12de dag.
Zou het nog goed komen?

Groetjes
Maris!!

Mariska

En volgens de vorige eigenaar legt ze de eieren altijd op de bodem van de kooi waar ze trouwens ook erg actief is met graven en zo ::)
Ook eet ze heel anders nu!

Groetjes
Maris!!

Lin

Hey,

Hoe vaak wippen ze dan? Bij mij legt de pop echt niet op de bodem.Is er al een bolling zichtbaar?  Is haar gedrag verandert? Ik woel altijd nog even het broedblok om en hang er een lampje in voor snachts. die gaat aan als het te donker wordt. Als het mannetje vaak in het broedblok zit gaat het de goede kant op.

Groeten, Lin

Mariska

Hoi Lin,

Ze deden het 9 dagen lang wel 4 of 5 keer op een dag.
Tot afgelopen zaterdag en toen stopte ze.
Het broedblok gaat ze niet in, maar dat deed ze bij Nelie (Rocks) ook niet. Daar legde ze de eitjes op de bodem van de kooi en na een paar dagen legde ze de eitjes over in het broedblok.
Het mannetje gaat er ook niet in :-\
En er brand ook volop licht daar 's avonds.
's nachts niet.

Ze is heel anders gaan eten.
Ineens veel eivoer en vogelmineralen.
Ook snoept ze van de sepia wat ze eerst niet veel deed.
Ze woelt op de bodem en maakt dar steeds een hoekje waar ze met haar staart in de lucht gaat zitten.
Ik zie wel iets van een bolling maar lang niet zo als op de foto's die Nel daarstraks geplaats heeft.
Ze eten ook in het geheel veel meer zaad dan voorheen.

Ik hoop dat jij mij als deskundige iets meer kunt vertellen ;)

Groetjes
Maris!!

Lin

Zoals ik zo lees moet het dan wel eraan komen. Kan je geen doos op de grond leggen met wat houtvezels erin? Verder natuurlijk ook voldoende water geven om te baden. en af en toe even woelen in de houtvezels en de rust gunnen. Meer tips kan ik niet geven.

Groeten, Lin