De valkjes van M&M *Ricky heeft 4 eitjes! 2 zeker bevrucht*

Gestart door Mariska, 13 oktober 2005, 20:29:36

« vorige - volgende »

carco

Hoi Mike

Dat wordt weer een spannende tijd dan.
Maar alleen een kijkoperatie dus, en dan gaan ze verder nog niets doen?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Roosje

He verdorie, weer wachten, en weer een kijkoperatie. Wat lastig zeg :-\ Ik hoop dat het allemaal vlug voorbij kan zijn!

Mariska

30 december 2005, 11:32:04 #1877 Last Edit: 30 december 2005, 11:36:54 by Mariska
Hoi Allemaal,

Hoe gaat het met Marisje?
Dat is een goeie vraag, daar sta ik niet zo veel bij stil.
Op zich gaat het best redelijk met me.
Ik heb een hoop afleiding van mijn beestjes en van de kleine meid.
Ik heb me wel eens beter gevoeld, maar ik heb gisteren wel gehoord dat er voor MIJN problemen hulp onderweg is.
Ik wil daar verder niet zo heel diep op ingaan nog, maar na maanden en maanden van ziek thuis zijn ben ik er wel aan toe om met begeleiding natuurlijk aan mezelf te gaan werken.
Of beter gezegd, aan mijn problemen en aan de dingen die ik te verwerken heb.
Als dat allemaal gaat lukken hoop ik met Mike een nieuwe start te kunnen gaan maken met een hoop geluk in het vooruitzicht ;)
Tot die tijd stort ik me vooral op me beestjes en de eitjes die onderweg zijn :D
Tot zover het Marisjes nieuws :D

Vanaf de eerste wip gerekend is het vandaag de achtste dag.
Dit weekend verwacht ik dus wel het eerste eitje.
Mike heeft net nog even contact gehad met Jura en zij heeft ons nog wat advies gegeven. Dat vinden we heel fijn.
Jura weet dat ik heel gevoelig ben als het op mijn beestjes aankomt en dat als er iets fout gaat dat niet makkelijk voor me zal zijn. Daarom ook wat advies omdat te voorkomen ;)
Super gewoon!
Ik heb Ricky tot en met gisterochtend steeds losgelaten.
Ze wilde er ook nog steeds uit, maar gisterochtend vonden ze de anderen op en in hun kooi niet meer zo leuk.
Ik laat die kooi dus nu gesloten en dat vinden ze nu ook goed.
Ik wil wel rust in huis voor de aanstaande ouders ;)
En gisterochtend begon Ozzy zijn kooi behoorlijk te verdedigen en dat mag niet nodig zijn.
Dus deurtje dicht en geen gebuurt meer in hun kooi totdat de kleintjes wat groter zijn.
Het valt me de laatste tijd ook op hoe speels Ricky eigenlijk is.
Ze heeft de keukenrol aan de veter helemaal ontdekt ;D en kan zich daar heerlijk mee vermaken.
En belletje vind ze ook helemaal geweldig, daar is ze uren mee zoet. Gewoon echt een schatje.

Binky gaat ook weer broedsgedrag vertonen.
Hij kruipt steeds in allemaal hoekjes en bewaakt het met zijn leven ;D ;)
Wel heel grappig om te zien totdat hij Mike en mij vanmorgen weer na lange tijd aanviel.
Ik schenk er maar geen aandacht aan.
Hij is ook weer volop aan het foepjanknollen op mijn hand.
Het liefst 4 keer op een dag en Snowy word dan boos en stoort hem door boven op hem te springen.
Ik vraag me dan af of Snowy verliefd is op Binky of op mij ;D ::)
In ieder geval hebben ze beiden last van hun hormoontjes.
Maar er zitten 4 vrouwen in de kooi en dan gaan ze daar maar op oefenen tot ze oud genoeg zijn.

Misty kan momenteel al heel goed vliegen.
Ze heeft flink wat veren gewisseld en vliegt nu wat rondjes.
Ze vind het heerlijk.
Gisteravond zat ze in de parapluplant en was ze er heerlijk mee aan het spelen. Zo lief, echt een genot om naar te kijken.
Voor ze goed kon vliegen kwam ze daar niet en nu gaat ze alles verkennen :D

Kaily heeft het vooral druk met wipwapgeluiden te maken ;D
En af en toe vliegt hij naar de keuken en komt lopend terug om het vervolgens nog eens te doen ;D
Misty is nog steeds zijn vriendinnetje maar af en toe doet hij weleens lelijk tegen haar :-\ Dat vind ik niet zo leuk, want zij is heel zacht van karakter en verdedigt haar eigen niet zo goed.

Snowy doet met Binky mee aan "ontdek je plekje" ;D
Ze struinen de hele kamer af naar leuke verstopplekjes en vooral plekjes waar ze ondeugend kunnen zijn.
Mijn kerstdorp is aal aardig verwoest.
De bomen vliegen door de lucht en de poppetjes gooien ze op de grond. Ze proberen zelfs of zij ook kunnen schaatsen op de schaatsbaan ;D

Dopey is echt een lekker ding hoor.
Ze speelt volop en zit het liefst de halve dag op de hangbrug.
Het doet haar en Ricky beiden erg goed dat ze uit elkaar zijn.
Ze eet erg goed en is veel actiever dan in het begin.
En haar koppie word weer mooi :D

Met Salsa en Rumba gaat het ook goed.
We hebben nu een touw gespannen van de kooi naar de tak omdat Salsa anders nergens meer kan komen en ze blijft het wel proberen :-\ De kooi heb ik nu ook dicht bij de schommel gezet zodat ze toch van de kooi af kan om te spelen.
Rumba zit het liefst de hele dag op de kooi van Ricky en Ozzy, maar dat maakt ook niet uit.
Als ze zich maar vermaakt ;)

Nou dat was het valkennieuws voor nu ;)

Gisteren zijn we met Loys en Romy gaan zwemmen.
Loys is bij ons tot zondag en Romy logeerd diezelfde tijd bij mijn moeder die om de hoek woont.
Dus voor die 2 meiden is dat hartstikke leuk.
We zijn gaan zwemmen in Lelystad want daar hebben zwe wel een mooi bad voor die kinderen.
Loys kan met haar 4 jaar al goed zwemmen en springt ook van de duikplank :o ;D
Die vermaakt zich dus prima.
Echt heel leuk om te zien als ze ineens kunnen zwemmen.
Romy heeft wat last van angst, maar na verloop van tijd was ze steeds vrijer in het water en kreeg ze er steeds meer plezier in. Ik kon haar ook even alleen in het water laten terwijl ik op de kant zat. Uiteraard met bandjes om.
Toen we binnenkwamen hing ze nog steeds om mijn nek dus ik vond dat een hele vooruitgang en was erg trots op haar ;)
Al met al dus een geslaagde middag, maar wel heel vermoeiend voor ons.

Oud en nieuw vieren we bij mijn ouders met de 2 meiden :D
Vandaag of morgen halen we even een vuurwerkpakketje voor de kids. Dat vinden ze prachtig natuurlijk.

Nou deze ga ik even plaatsen en dan zal ik jullie beantwoorden ;)

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Lin

Wat een lang verhaal! Teveel om op te reageren.. Zo samengevat gaat alles goed behalve dan dat met Mike. Ik wens jullie een mooi jaarwisseling!

Goeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mariska

Hoi Caroline,

Ik had je vraag niet helemaal goed gelezen zag ik, maar ik heb wel een beetje verteld hoe het nu gaat.
Ik heb ook niet zo'n makkelijke tijd achter de rug.
Maar daar probeer ik niet zo veel aan te denken al moet dat misschien wel ;)

Hoi Roosje,

Vluchtgedrag noemen ze dat ::)
Als je maar veel met andere bezig bent hoef je niet aan je eigen problemen te denken.
Ik had weer helemaal niet door dat ik daar weer mee bezig was tot het berichtje van jou en Caroline ::)
En over Mike worden we dus vandaag gebeld.
Ik ben heel benieuwd ;)

Hoi Lin,

Wat een verhaal he ;D
Jij wou een samenvatting dus krijg je die ;D ;)
En dit was nog de korte versie zoals je aan de pagina's van mijn dagboek wel kunt zien.
Met mij gaat het wel goed hoor.
Ben al maanden ziek thuis, maar hulp is onderweg ;)
Op dit moment trek ik het allemaal wel aardig denk ik.
Maar in de tijd van onderzoeken en zo met Mike was ik op een gegeven moment echt even op.
Ik neem op tijd was gas terug als dat nodig is en dan komt het allemaal goed ;)

Hoi Gerda,

We horen het vandaag en jullie zijn de eerste die het horen ;)

Hoi Caroline,

Zodra we wat horen laat ik het jullie weten ;)

Hoi Ankie,

Ook jij hoort het natuurlijk gelijk als we iets horen ;)
Het eerste eitje verwacht ik dit weekend :D
Met de aanstaande ouders gaat het erg goed.
Eten goed, drinken goed, poepen goed ;D
En nu afwachten maar ;)

Hoi Monky,

We horen vandaag wanneer hij geopereerd word en wij hopen natuurlijk ook snel ;)

Van de kleintjes die er wss komen zijn de mannen wildkleur en de poppen gepareld of cinnamon.
Mits ze geen splitten hebben die ik niet weet ;)

Genieten doen we zeker :D ;)

Hoi Caroline (Carco)

Ze gaan hem proberen te helpen door middel van een kijkoperatie. Dus met 5 kleine openingen in zijn buik willen ze kijken of ze erbij komen.
Lukt dat niet dan snijden ze hem helemaal open.
Maar hoe dan ook, als hij op die tafel ligt gaan ze het weghalen ;)

Hoi Roosje,

Zoals je hierboven bij Caroline kunt lezen gaan ze hem wel helpen.
Of door middel van een kijkoperatie en als dat niet lukt maken ze hem helemaal open ;)
Maar geholpen word hij in ieder geval ;)

Lieve mensen, bedankt allemaal voor jullie aandacht en steun :-*
Dat doet ons nog steeds erg goed ;)
We houden jullie op de hoogte!

Liefs
M&M :-*

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

ROCKS

Hey Maris,

Jeeh, wat een gedoe zeg met Mike.
Nu maar bidden dat er eindelijk schot in komt!
En daarna natuurlijk verbetering!
Ik denk aan jullie.

Wat betreft de wipkip Ricky, ik had beter haar "PIMP" kunnen worden, dan was ik nu vast wel "binnen" geweest, haha.
Erg he? Als ze eenmaal begint stopt ze niet meer, ze zat hier wel eens 8 x in een uur!!
Pffff, waar haalt ze de energie vandaan???
Dit weekend eitjes? Gaaf hoor, ben benieuwd hoeveel er gaan komen, ze kan er aardig wat leggen, hoor.
Dopey, wat een lekker ding is dat, he? Ze komt nu zeker helemaal bij, nu Ricky uit het zicht is.
Heb je misschien een heel klein fotootje voor me? Please?

HET GEHEIM: is ontrafeld, en jij wist het!
Was super gezellie, gister.
Nu heeft ze de zware taak om te beslissen wat ze wil, 1 of 2?
Ik vind 2 en jij?

Liefs, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Caroline

Hoi Maris,

Rekening houden met anderen is goed maar niet jezelf helemaal weg cijferen hoor, dat is niet goed, en alles wat je wegstopt komt er een keertje uit.  ::) :-\

Ben wel heel erg benieuwd naar wat ze gaan vinden bij Mike, ik hoop dat het allemaal mee valt. En ga natuurlijk weer duimen voor jullie.  :D

Lekker even wezen zwemmen met de meiden is natuurlijk een heerlijke afleiding, ging dit wel goed met Mike zijn buikje?? Of gaat het alweer een beetje beter met de pijn??

Misschien een niet zo'n nette vraag en als je niet wilt antwoorden prima, maar waarom is Romy bij je ouders en niet haar eigen ouders met oud en nieuw, of heb ik iets gemist of vergeten in je dagboek. Ik vroeg me dit gewoon af.  ::)

Nou, ze heeft in ieder geval genoten en zal het met oud en nieuw ook gezellig hebben bij jullie dat lees ik wel.

Een hele fijne jaarwisseling!!

En voor 2006 wens ik jullie, heel erg veel gezondheid, geluk, plezier met het maken van de volière en valkendonsjes!!

Liefs!!  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Olga en Hans

Hallo Mariska en Mike,

Jullie hebben dus alle 2 veel te verwerken en dat valt niet altijd mee, zodat je jezelf vergeet. Gelukkig geven je valkjes veel afleiding  :) En nu is ook die kleine meid er die jullie afleiding geeft.
Ik hoop dat Mike en jij niet te lang moeten wachten voor dat Mike onder het mes moet, dat zal toch ook geen kleinigheidje zijn.
Fijn dat het met jullie valkjes zo goed gaat en ben heel benieuwd over de eitjes en/of het van die leuke kleine pluisenbolletjes worden  :D.
Jullie een hele fijne jaarwisseling en hoop dat 2006 voor jullie veel liefde, geluk en gezondheid brengt.

Hoi Nellie,

Nou ik snap nog niks van het grote geheim, hoor   ???
Jullie ook een hele fijne jaarwisseling en laat Danny uitkijken met vuurwerk  ;D, en voor 2006 ook veel  geluk, hoop en liefde en een heleboel gezondheid.
Dit wil ik voor iedereen wensen  :D

Groetjes Olga en Hans.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Monky

De beste wensen voor het nieuwe jaar.

Groetjes,
Monique

Riny

Hoy Mariska en Mike
Even ben ik hier komen lezen hoe het met jullie gaat en wat er allemaal gebeurd is in die tussen tijd.
Ik hoop echt dat Mike niet al te lang meer hoeft te wachten op de kijkoperatie.
Weet dat ik de afgelopen dagen aan jullie gedacht heb en het niet leuk vond dat ik helemaal niet wist hoe het ging in het verre Almere.
Heel veel groetjes Riny :-*

Roosje

Citaat van: Mariska op 30 december 2005, 11:53:22
Hoi Roosje,

Vluchtgedrag noemen ze dat ::)
Als je maar veel met andere bezig bent hoef je niet aan je eigen problemen te denken.
Ik had weer helemaal niet door dat ik daar weer mee bezig was tot het berichtje van jou en Caroline ::)
En over Mike worden we dus vandaag gebeld.
Ik ben heel benieuwd ;)

Je bent een muts! Maar het is een heel menselijke reactie hoor. En dan zijn wij er weer voor om je daarop te wijzen zodat je ook even aan jezelf denkt ;)

Fijn dat mike eindelijk echt geholpen wordt. Maarja eerst zien dan geloven he!

marilyn

hoikes mariska

fijne feestdagen en een goed, gezond en gelukkig nieuwjaar  ;)

groetjes marilyn

Mariska

Hoi Nellie,

Je had zeker goudgeld aan haar kunnen verdienen ;D
Er komt geen eind aan, zelfs nu gaat ze nog door.
Ik heb ook het idee dat ze dikker is en dat er al een eitje aan zit te komen.
Ben natuurlijk een leek en weet helemaal niet hoe snel je al iets kunt zien of dat ze dikker worden ::)
Ik laat het allemaal ovr me heen komen.
Ik ga het weekend in ieder geval niet veel weg het weekend ;)

Dopey is zeker een lekker ding, maar Ricky ook hoor als je ziet hoe lief ze speelt met van alles.
2 lekkere meiden.
Zo uit elkaar zie je Dopey echt opleven.
Ze gaat veel meer spelen en alles verkennen.
En als ze soms bij moeders op bezoek gaat word er niet meer geplukt :D ;)

Het geheim is ontrafeld ja :D
Helaas heb ik dat allemaal gemist :(
Ik ben wel heel blij voor jullie hoor ;)
Heerlijk toch als het zo gezellig was.
Ik vind dat ze er 2 moet nemen!

Ik stuur je heel gauw een paar foto's oke?!
Of zal ik ze gewoon in mijn dagboek plaatsen?

Liefs
Maris!!

Hoi Caroline,

Wat ik doe is ook helemaal niet goed, maar het gaat vanzelf.
En zo ben ik ook in deze problemen beland.
Door me altijd om anderen te bekommeren en niet om mezelf.
Maar alles komt goed hoor ;)

Het zwemmen ging goed met Mike.
Hij had niet zo heel veel pijn en daar moet je dan gebruik van maken.
En het was een hele leuke afleiding voor hem.
Hij had Loys nog nooit alleen en zonder bandjes zien zwemmen :D Prachtig vond hij het natuurlijk.

Romy is de dochter van mijn broer en zijn ex.
Met haar en haar ouders hebben we nog steeds een heel goed contact.
Romy had gevraagd aan haar moeder en Oma of ze met Oud en Nieuw naar mijn ouders toe mocht omdat ze daar nog nooit met Oud en Nieuw was geweest.
Mijn ouders vonden dat goed en ook leuk omdat Loys hier diezelfde dagen is dus zodoende vieren wij het met haar dit jaar.
Snappie?
En dat mag je gerust vragen hoor ;)

We wensen jou en Ed, Sanne, Thomas en Jasper ook een hele fijne jaarwisseling toe.
Dat 2006 ook maar een heel mooi jaar voor jullie mag worden. Misschien wel met nieuwe gereserveerde valkjes voor jou :D ;)

Liefs
Maris!!

Hoi Olga en Hans,

We hebben het allebei inderdaad niet makkelijk, maar ooit komt daar wel een eind aan.
Ik heb nog steeds goeie hoop voor de toekomst ;)
De kleine meid en de valkjes zijn een heerlijke afleiding voor ons in ieder geval en hopleijk gaat Mike snel onder het mes zodat in ieder geval hij weer snel het gewone leven op kan pakken. Voor mij zal dat nog even duren.

Ik hoop heel erg dat de eitjes bevrucht zijn natuurlijk.
Maar ze hebben allebei eerder kleintjes gehad dus ik ga er wel vanuit ;)
Ik droom er zelfs van, maar daar straks meer over.

We wensen jullie ook een hele goeie jaarwisseling toe en dat 2006 ook maar een mooi jaar voor jullie mag worden!

Liefs
Maris!!

Hoi Monique,

Dank je wel en wensen jou ook een hele goeie jaarwisseling toe en dat 2006 ook voor jou maar een mooi jaar mag worden!

Je had trouwens je vorige bericht met Monky ondertekend en toen raakte ik weer in de war ;D
Ik dacht van dat doet ze toch altijd met Monique ::) ;D ;)

Liefs
Maris!!

Hoi Riny,

Ik heb je gemist hier.
Gaat zeker niet goed met je virus :(
Ik hoop dat je gauw weer bij ons bent ;)
Aankomend weekend verwacht ik mijn eerste eitje :D ;)
Ik vind het ook helemaal niet leuk dat dat nu gebeurd, maar hier gaat alles goed hoor.
We denken ook echt aan jou :-*

Liefs
Mike en Maris!!

Hoi Roosje,

Ja ik ben een echte mutsefluts ;D ::) :P ;)
Maar eens in de zoveel tijd word ik gelukkig wel gedwongen met mezelf bezig te zijn, want vluchten is geen oplossing ;)
Heel lief dat je me daarop wijst :-*

Inderdaad eerst zien, dan geloven.
Het is nu al over vijven en we zijn niet terug gebeld terwijl ze dat om 12 uur nog beloofd hadden >:(
Ik heb dus alweer zwaar de pest in.

Liefs
Maris!!

Hoi Marilyn,

We wensen jou ook hele fijne dagen toe en een goeie jaarwisseling.
Dat 2006 ook voor jou maar een mooi jaar mag worden!

Liefs
Maris!!

Mariska

Ik was vanmiddag op de banmk in slaap gevallen terwijl ik naar mijn valkjes keek.
Op dat moment was ik ook volop naar Ricky aan het kijken omdat ze dikker lijkt.
En wat denk je?
Droom ik over haar eerste eitje die kwam ::) ;D
Het sloeg nergens op, echt helemaal nergens ::)
Ik had in haar kooi alles gereed, maar toen ik haar losliet kroop ze een andere kooi in en ging daar zitten persen op de stok. Nou ik schrok natuurlijk dus ik ging gauw alles in orde maken. Ineens leken we wel in een caravan te zitten en in mijn droom was die van Nellie ::)
Alles lag bezaaid met beukenssnippers.
Een hele dikke laag zoals Riny altijd doet ;D ;D ;D
Door zo wat de hele caravan.
Toen kwamen er ook nog dierenartsen op visite ::) terwijl ik net de onderkant van het valkenbadje gereed aan het maken was om daar haar eieren in te leggen.
Ik vulde hem met RIJST ::) ;D :P
Toen vroeg 1 van die dierenartsen of ik haar daarin ging doen.
Dus ik zeg "ik had haar kooi helemaal klaar hoor, ik kan er niks aan doen dat ze ze nu hier gaat leggen" ;D
Snappen jullie het nog? ;D
Het word nog gekker ;D
Legt ze haar ei en staat er ook nog een datum op, zoals bij eieren uit de winkel ;D ;D ::) ;)
Nou dat slaat echt allemaal nergens op he?!
Uiteindelijk heb ik haar toch ergens anders in een hoekje van de caravan gelegd met haar eieren.
Niet in het rijstbadje ;D ;D ;D

Ik lijk wel gek dat ik het hier vertel, maar ik vond het wel grappig ;D
Helaas werd ik wakker gemaakt door Mike.

Liefs
Maris!!

Rianne

Haha dromen zijn soms echt heeeeel vreemd! ;)