De valkjes van M&M *Ricky heeft 4 eitjes! 2 zeker bevrucht*

Gestart door Mariska, 13 oktober 2005, 20:29:36

« vorige - volgende »

carco

Hoi

Schitterend filmpje weer.
Gelukkig is er niet direkt iets vervelends gevonden en gaan ze het abses donderdag al aanprikken. Dan nog een weekje afwachten..en op naar goed nieuws!!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

hippysuus

Hee Mike, ik ben pas vrijdagavond weer thuis dus wens ik je nu maar alvast heel veel sterkte :-* Niet te hard in Maris haar hand knijpen he?

Groetjes,
Suus

Mariska

Hoi Allemaal,

Ik heb een idee en wil graag jullie advies of ideeen erover.
Ik zet het hier omdat jullie de situatie al kennen en ik het dan bij kweken of gedrag niet helemaal hoef uit te leggen.

Als ik Binky en Ricky nou met een broedblok apart zet in de kooi waar nu Dopey, Rumba en Salsa inzitten.
En de rest allemaal in de voliere doe.
Want als het zo is dat Ricky plukt omdat ze toe is aan een nieuw nestje kan ik haar die mogelijkheid toch bieden.
Of het klikt weet ik niet, maar niet geschoten is altijd mis.
Wat vinden jullie hiervan?
Graag jullie mening?!

Verder gaat alles goed hier.
Ik doe Rumba en Salsa ook steeds los.
Ze zijn nog steeds bang, maar gaan zelf terug in de kooi dus dan vind ik het best.
Ze moeten natuurlijk wel lekker kunnen vliegen tot ze de voliere ingaan en of ik ze echt tam krijg betwijfel ik.
Maar zo gaat het prima ;)

Binky en Snowy spelen steeds ontdek je plekje ;D
Ze hebben nu echt de lamp uitgevonden.
Eerst Binky zoals jullie in het filmpje konden zien, maar sinds gisteren Snowy ook ;D
Ook heeft Snowy ontdekt dat hij op de kleine luidspeakertjes kan zitten die vlak onder het plafond hangen.
En vanmorgen kwamen ze erachter dat ze ook op een grote kaars aan de muur kunnen zitten ;D
Ze zijn er maar druk mee ;)
Ook zitten ze nu steeds op het dressoir achter de witte kooi.
Geen idee wat ze daar doen, want als ik kom kijken komen ze er gauw achter vandaan ::)
Als het een man en pop waren zou ik denken dat ze privacy willen om te wipwappen ;D ;)
Maar dat zijn toch echt 2 mannen!!

Dopey kruipt sinds gisteren weer steeds de voliere in als ze los is. Dat vind ik echt erg, want ik denk dan meteen dat ze niet in die andere kooi wil.
Maar ik kan haar echt niet meer bij Ricky laten.
Misschien ga ik wel teveel uit van me eigen gevoel en zit er niks achter. Rumba kruipt ook weleens in de voliere en dat betekend ook niet direct dat hij daar liever is.

En Kaily zal dus wel een man zijn en noem ik nu ook hij.
Hij is heel druk met iedereen te imponeren ;D
Hij doet dat bij Rumba, Ricky en Dopey.
Zou dat betekenen dat Rumba een pop is ???
Want bij Binky en Snowy doet hij het niet en dat zijn zeker mannen.
Ook vind ik hem nog een beetje jong voor dat soort imponeergedrag, hij is pas 5 maanden ???
Maar het is wel een heel leuk gezicht :D
Hij fluit prachtig voor ze en kruipt dan heel voorzichtig dichterbij ;D Hij lijkt wel minder met Misty bezig tegenwoordig.
Ook niet erg, want Misty zie ik liever met Snowy ;)
Kan ik albinomannen kweken :D :D :D
Als dat lukt heb ik al een gegadigde :o
Me schoonmoeder :o :D
Ze zei van de week dat ze ook wel een valkje wil met de tijd en ik vroeg of ze dan een baby van mij wil ;D
Nou dat wil ze graag en albino's vind ze heel mooi!
Ze heeft al een grasparkietje van Jura, ook een heel leuk ding :D.
Maar we zien wel hoe het loopt.
Zou wel leuk zijn voor haar :D
Dan ga ik hem heel tam maken zodat ze er heel veel plezier van heeft.

Nou ik ben wel weer uit verteld voor nu ;)

Liefs
Maris!!

PS Bedankt voor al jullie lieve reacties wat betreft Mike en alle leuke reacties over mijn filmpje :-*

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

Ik vind het een heel goed idee van je om binky en ricky samen te zetten. Misschien is voor haar zelfs de aanwezigheid van een man al zo interessant dat ze even iets anders aan haar hoofd heeft dan plukken. En mocht het klikken, dan is dat natuurlijk helemaal geweldig!

Over kaily: dat hij een man is moge duidelijk zijn, maar van rumba weet je dat niet hoor. Valkjes zien net zo slecht als wij of ze nou een man of een pop versieren. Dat merk ik maar al te goed met al die homootjes hier ;)

Mariska

Hoi Roosje,

Feld zei ook tegen Mike dat we mannen bijk haar moesten zetten, maar die zitten er al.
Ik maak daaruit op dat ik in de goede richting denk met haar de mogelijkheid tot een nestje te geven.
Waarom zei hij dat anders.
Caroline (Carco) zei ook dat plukken een teken is van een nieuw nestje willen en bij een topic van TessaTwello las ik dat een pop van Jura ook plukt als ze een nieuw nest wil.
Dus het lijkt mij een goed idee.

En Kaily weet dus niet wat hij versiert.
Oke, dan hoef ik daar dus niks achter te zoeken.
Toeval waarschijnlijk!

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

Oooh dus je stelde weer een vraag waar je eigenlijk het antwoord al van weet ;) Geef die meid een nestje joh ;D

Mariska

Ja maar ik wil zeker weten dat ik er goed aan doe ;D
Snappie??.
En ik heb veel vertrouwen in mijn forumvriendinnen ;D ;)
Daarom vraag ik het ;)

Riny

Hoy M&M
Ik kom alleen maar even hallo zeggen.
Zoals jullie wel zullen weten krijg ik vandaag gezinsuitbreiding,dus ik zal maar eens het kraambed induiken.
Groetjes Riny :D

Kirsten

Hoi Maris,

Heb je het al aan Rocks voorgelegd?,. Ik ken Ricky verder niet zo goed en weet dus ook niet wat haar geschiedenis dit jaar is,. maw hoeveel nestjes heeft ze al gehad? en hoe erg plukt ze haar jongen?
Verder zie ik inderdaad anders ook geen bezwaar om haar samen met Binky een nestje te laten krijgen. Mike heeft immers al een prachtig broedhok gemaakt :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mariska

Hoi Kirsten,

Dat Ricky Dopey ging plukken is begonnen bij Eefje.
Daarvoor deed ze het niet dus volgens mij plukt ze normaal gesproken niet.
Dopey is van April en volgens mij heeft Ricky daarna nog 1 nestje gehad met 1 jong dat is overleden, maar dat weet ik niet zeker.
Ik zal het eens navragen ;)
Ik zat daar ook al mee.
Dank je wel voor je reactie, daar wachtte ik eigenlijk al op ;)
Onze deskundige :D ;)

Groetjes
Maris!!

Mariska

Nou ik heb me dressoir even leuk aangekleed ;D
Ik moest even naar Intratuin vanmiddag voor spullen voor de vogels, maar moest natuurlijk ook even langs de kerstspullen ::)
Dus even wat leuke dingen gekocht.
Een kerstman bij de openhaard met een vuurtje erin en en ijsbaan met muziek en schaatsende poppetjes.
En een kerstboompje met lichtjes en dingetjes.
En Mike nam ook nog een leuk dingetje mee waar eenn kaarsje in moet meteen kerstman.
En dat staat met het kerstdorp dat ik voor Sinterklaas van mijn schoonmoeder kreeg op mijn dressoir :D :D :D

Ik heb de valkjes er net nog 1,5 uur uit gehad, maar die waren ook niet erg actief :-\
Dus daar heb ik niet veel over te vertellen.
Ik heb ze net lekkere snoepstaven gegeven dus ze zijn druk in de kooi nu.

Morgen moeten we vroeg op.
In de spits naar Amsterdam en dan word het voor mij weer uren wachten en wachten en wachten. Maar wel voor een goed doel, nu gebeurd er eindelijk iets waar we echt wat aan hebben. Nog een week en dan weten we waar we aan toe zijn. Eindelijk!!

Vanmiddag zijn we even naar Schiphol geweest voor een gesprek met mijn manager. Mike ging mee.
Effe bijbeppen, wat papieren in invullen en thee drinken ;)

En verder heb ik niks te melden nu ;)

Jammer genoeg geen advies meer van anderen :-\

Liefs
Maris!!

Riny

Hoy Mariska
Ik zou het gewoon proberen met Binky en Ricky ,niet geschoten is altijd mis.
En ik denk morgen aan jullie allebei.
Mijn kaarsje brandt weer.
groetjes Riny :-*

Mariska

Hoi Riny,

Dank je wel voor je advies :-*
Er zijn er een paar waar ik graag advies van wilde en daar was jij er 1 van ;)
Brand jij maar een kaarsje voor ons en duim maar dat er tijdens het prikken spul uit komt wat op een ontsteking wijst ;)
Dan zijn wij heel gelukkig.
Ik ben nog steeds niet gerustgesteld helaas :-\

Liefs
Maris!!

Kirsten

Hoi Maris,

Ook ik denk aan jullie morgen,.Ik snap dat de zorgen nog niet voorbij zijn, Ik hoop snel van wel

Groetjes
Kirsten

ps Heb je geen valkjesboek of iets om de tijd mee door te kunnen komen?

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Gerda

Nog even voor het slapen gaan bij jullie langs,

Mike heel veel sterkte morgen. Hopelijk is dit de laatste keer dat je het ziekenhuis moet bezoeken.
Ik zal voor je duimen, hopelijk lucht het aanprikken flink op, doordat dat druk op spieren en zenuwen vermindert.

Maris, ook veel sterkte met wachten. dat duurt altijd het langst.

En dan hopelijk volgende week goed nieuws!!!!

Liefs Gerda