De valkjes van M&M *Ricky heeft 4 eitjes! 2 zeker bevrucht*

Gestart door Mariska, 13 oktober 2005, 20:29:36

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Allemaal,

Ik ga ook maar eens een dagboek beginnen.
Die van jullie zijn allemaal zo leuk om te lezen.

Ik zal gelijk mij en mijn beestenbende even voorstellen.

Binky is mijn oudste, die heb ik vorig jaar december gekocht.
Hij is bont gepareld en word over een maand 1 jaar.
Ik was totaal onwetend wat valkjes betrof en heb veel geluk gehad dat hij er nog is, want ik heb hem vanaf 5,5 week met de hand gevoerd en wist er niks van.
Zou er dus ook nooit meer aan beginnen hoewel het wel heel goed is verlopen.
Ik zat met een aantal vragen over Binky zijn gedrag en zo kwam ik in contact met Jura. Zonder dat zij ons kende heeft ze ons advies gegeven en geholpen. Wij hebben toen gevraagd of we eens bij haar mochten komen kijken en dat was goed. Zo gezegd, zo gedaan en zo begon het valkenvirus ;D.
Ik heb me bij haar op de lijst laten zetten voor een tweede en dat is Snowy geworden.
Ik moest wel een aantal weken wachten, want er waren mensen voor mij, maar er bleven er 2 over.
Een cinnamon en een witmasker bont.
Nou ik wist meteen dat het de witmasker bont moest worden.
Begin Maart heb ik hem opgehaald.
Hij at al zelfstandig en het ging perfect.
Ook met Binky!
Een tijd later ging dat toch slechter, Binky liet Snowy niet bij mij en was heel jaloers. Ik kreeg Snowy dus ook niet echt tam. En Binky ging hem aanvallen en dit ging van kwaad tot erger.
Ik heb toen besloten ze te scheiden en Snowy kreeg een eigen kooi.
En toen was het hek van de dam, want nu was Snowy zo alleen en ik wilde er voor hem een bij.
Manlief sputterde tegen, maar belde binnen 5 minuten Jura ;D ;) en zij had nog een Albino zitten.
Dus de volgende dag naar Apeldoorn om te kijken naar het 9 weken oude valkje en ik was op slag verliefd.
Wist gelijk dat ik haar wilde.
Mocht nog verder kijken, maar dat hoefde voor ons niet meer.
Nou toen ben ik heel eigenwijs geweest en heb haar gelijk bij Snowy gezet, maar goed dat kan ik nu niet meer ongedaan maken. Inmiddels is mijn meisje 14 weken.
Maar toen kwam het volgende probleem.
Ik jullie mooie volieres en villas allemaal hier en ik wilde een grotere kooi voor Snowy en Misty. Binky had een hele mooie kooi.
Dus nieuwe (tweedehandse) mooie kamervoliere gekocht voor die 2 en toen bedacht ik om toch eens te proberen met zijn drieeen.
Binky en Snowy hadden inmiddels een paar weken apart gezeten en Binky heb ik in die tijd gekortwiekt dus ik wilde eens kijken hoe het ging.
Nou echt niet te geloven! Het ging gelijk goed en Binky en Snowy worden al echt vriendjes. Ze eten altijd samen, badderen samen en zitten zelfs samen bij mij ZONDER ruzie te maken. Ik kan me geluk niet op.
In de toekomst zou ik heel graag een nestje willen van Misty en Snowy, weet niet of dat lukt, ze schijnt Binky leuker te vinden :-\. Maar van Misty en Snowy zou ik hele mooie jongen kunnen krijgen.
Nou tot zover de valkjes.

Naast de valkjes heb ik een kruising hollandse/mechelse herder en die heet Boy. Hij is meegekomen uit de vorige realatie van mijn vriend.

Ik heb sinds ongeveer een jaar denk ik ook een kanarie die mijn vriend op zijn werk heeft gevonden. Dat is Speedy.

En sinds kort heb ik een Yorkshire terrier.
Mijn oma heeft haar gekocht toen ze 82 was :o en kan er nu niet meer voor zorgen. Zij is anderhalf en heet Cindy.
Ze woont nu sinds 5 weken bij ons.

En dan heb ik in de vijver nog 11 vissen.
4 koikarpers en nog 7 kleinere vissen.

En dan heb je me vriend en mij nog.
Wij wonen sinds anderhalf jaar samen en zijn goed in het kweken van een behoorlijke beestenbende ;D.
Ik ben 25 en hij is 30 en heet Mike.
Eigenlijk Michael.

En nu weten jullie alles van mij en heb ik behoorlijk lamme armen van het typen.
Maar ik moest het natuurlijk even kort samenvatten ::)

Vanaf nu hou ik het korter en ga ik verder in het hier en nu.
Anders blijf ik schrijven ;).

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

13 oktober 2005, 20:44:59 #1 Last Edit: 22 oktober 2005, 16:15:41 by Mariska
Hoi,

Daar ben ik alweer ;D
Nou hadden we vorige maand met de fotowedstrijd het onderwerp smullen en ik had geen enkele foto en nu wil ik vanavond mijn dagboek beginnen en gedragen ze zich als beesten als ik zit te eten.
Nooit springen ze bij me als ik de kooi open en nu staat er een pizzadoos op tafel(nog gesloten) en hup ze zitten bij me.
Zelfs dat kleine ding.
Hier even wat foto's van die draakjes.
Ben trouwens niet altijd zo lui hoor. Maar was het vandaag wel ;D




Eerst Binky natuurlijk, die loopt altijd voorop en dan het liefst over mijn hele pizza heen.

Misty kon natuurlijk niet achter blijven!

Hier besloot ze een aanval te doen op de doos van Mike

En ook zij koos daarvoor gewoon de gemakkelijkste manier.
Er gewoon middenin ;D.

En dan toch nog een keer proberen als de doos al gesloten is.
Die shoarmaschotel beviel haar kennelijk prima.
Lekker ding he ;)!

Dus zo zag mijn avondje eruit.
Ik dacht 2 vliegen in 1 klap te slaan door te eten en de vogels tegelijkertijd los te doen.

Groetjes Mariska



Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

Nou, dat gaat meteen al goed he, met je dagboek. Als je eenmaal begonnen bent, gaat het vanzelf.
Mooie valkjes heb je hoor! En een albino... ik heb iets met albino's ;)

Petra en Cheeky

Ha Mariska,

Wat een prachtige foto's, met name de pizzafoto's! Ik had nog bij de foto die er stond van een valkje met een dichte pizzadoos geschreven dat de doos eigenlijk open moest staan en het valkje met z'n platvoetjes erin! Nu vervul jij mijn wens!  ;D

Leuk dat je je zo uitgebreid voorstelt! Zo leren we jou en je beestenbende vast een beetje kennen!

Ik kom beslist vaker bij je buurten!

Groetjes,
Petra

Joyce28

leuk om te lezen,mooie valkjes ook.
Als je eenmaal bezig bent,dan blijf je bezig in je dagboek :)

valkchico

hallo Mariska,

mooie valkjes heb je een mooie combi ook. Haha zo jij hebt de eerste fastfood valkjes die ik ken geloof ik? ;)

kom zeker terug lezen en kijken naar je foto's!

gr Esther

Caroline

Zo ik heb je gevonden hoor, leuk dat je ook een dagboek bent begonnen. Ik heb ook een Binky.  ;D Geweldige valkjes heb je.

Citaat van: Rianne op 13 oktober 2005, 21:18:21
Nou, dat gaat meteen al goed he, met je dagboek. Als je eenmaal begonnen bent, gaat het vanzelf.
Mooie valkjes heb je hoor! En een albino... ik heb iets met albino's ;)


Ik ook,  ;D ;D ;D mooi is tie hè Rianne??

Ik kom zeker nog eens lezen,

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mariska

Hoi Caroline,Petra, Rianne, Esther en Joyce,

Ik had gelijk al een hoop bij te lezen vanmorgen.
Dat had ik niet verwacht, wel heel leuk.
En Lin zei gisteren tegen mij dat als je eenmaal begint ook verslaafd bent en volgens klopt dat ook helemaal.
Ik wist eerst niet wat ik er in moest zetten en toen ik begon kon ik niet meer stoppen ;D
En het is natuurlijk ook heel leuk voor jezelf om later zo'n dagboek nog eens na te lezen.
En voor de albinogekken, ik ben ook helemaal verliefd ;D.
Ze zit nog niet zo mooi in haar veren natuurlijk (er breekt weleens wat), maar ik ben heel benieuwd hoe ze er na de rui uitziet. volgens mij word het een plaatje.
Ik vroeg me ook af of het klopt dat ze nu in de jeugdrui zit.
Ze is 14 weken.
En ik vroeg me ook af of iemand zijn valkjes weleens kokosnoot heeft gegeven ;D. Dat heb ik eergisteren voor het eerst gedaan en ze vinden het hartstikke lekker :D
Hoe kom ik erop he ;D, ik verzin steeds weer iets nieuws.
Die van mij eten echt alles, behalve als het rood is.
Dat eten Binky en Snowy niet.
De papegaai van me ouders trouwens ook niet. Raar he?!
Nou dit was het wel weer even. Voor nu ;)

En leuk dat jullie allemaal zo enthousiast gereageerd hebben.
Ik ben me ook aan het bijlezen zodat ik die van anderen ook kan gaan bijhouden. Is wel veel werk, maar wel leuk.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Lin

zie je wel dat je zo een leuk dagboek hebt. Leuke valkjes heb je en de rest van je dieren zijn ook leuk. Zelf heb ik ook koi gehad en ben nog lid van het magazine en wij hebben ook een yorkshire thuis. Zal ook eens een foto van haar maken. natuurlijk blijf ik dit volgen al zou het even duren voordat ik hier weer ben.

en ja ik ben ook een albino gek, altijd al een willen hebben en toen kwam de verrassing dat ik nu zelf albino mannen en popen kan kweken. Mooier kan niet dus voor mij.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mariska

Hoi Lin,

Ja super man dat je ze zelf kan kweken.
Ik kan met Misty en Snowy ook albinojongen krijgen.
Zelfs mannen!!! Cool he?!
Nou ik blijf jou ook volgen, ben benieuwd naar je foto van je Yorkie.
ik zal van mijn andere dieren ook eens foto's maken.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ed

Hoi Mariska,

Wat leuk dat je een dagboek begint zeg. En wat een mooie een leuke valkjes heb jij. Ik wens je ver succes met je dagboek en je aardige dierentuin.  ;D

Groetjes
Ed

Mariska

He Ed,

Leuk dat je mijn dagboekje heb gelezen.
Ik wil er nog veel meer in gaan zetten (vooral veel foto's :P), maar daar heb ik nog even de tijd voor modig.
Ben nu ook bezeig die van anderen helemaal bij te lezen en dat is echt veel werk.
Heb jij er ook 1 waar ik in kan snuffelen ;D ;)

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Ja dus!!!
Ik heb hem al gevonden, daar ga ik morgen in beginnen ;)

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ed

Hoi Mariska,

Ja ik heb er ook een dus zoek en gij zult vinden. ;D

groetjes
Ed

Mariska

Oh en Petra, ik ben blij dat ik je wens vervuld heb ;)
Ik weet nog dat jij dat erbij had gezet bij de fotowedstrijd.
Ik at uiteindelijk wel koude pizza ;D
Was alleen maar druk met foto's schieten, maar dat is ook veel leuker.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)