28 april 2024, 18:05:33

Dierenwinkel intresse in jonge valkjes

Gestart door Remco_Ultee, 30 september 2005, 16:06:25

« vorige - volgende »

Remco_Ultee

Hey allemaal,

zoals jullie hebben kunnen lezen in het topic kweken, heb ik 6 jonge valkjes. Dit vertelde ik aan de vrouw in de dierenwinkel hier in de buurt. En toen zei ze dat hun niet aan valkparkieten kunnen komen en dat als ik ze verkocht zei ze graag zou willen hebben.

Nu is het wel zo, ze zitten daar in mooie volieres, ze heeft engelse grasparkieten, en wat grotere vogels, weet de namen eigenlijk niet, ze fluiten iig. heel hard.

Wat zouden jullie doen?

Ik denk dat ik ze liever aan mensen verkoop die ik ken, of weggeef aan familie, of aan mensen waarvan ik weet dat ze er goed voor gaan zorgen.

Als je ze aan een dierenwinkel verkoopt heb je daar geen controle meer over.

Wel interesant is dat ze er niet aan kunnen komen, waarom zou dat zijn?

Rianne

Het kweekseizoen is misschien wel over...
Wat je wel zou kunnen doen is een advertentie ophangen in die dierenwinkel. Dan blijven de valkjes bij jou en kun jij voor ze zorgen tot ze allemaal verkocht zijn.

angelina

dat is niet eens zo'n gek idee. Dan zie je toch aan wie je een valkje meegeeft en dat kan voor jezelf ook een geruststellender idee zijn.

Groetjes

Love birdies

Bianca

Ik zou ze ook niet snel aan een dierenwinkel verkopen, ze hebben het mij ook wel eens gevraagd hier maar dat houdt ik achter als laatste redmiddel.............ze zijn er heel goed voor dieren maar ik vind het prettiger om de nieuwe eigenaren zelf te ontmoeten

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Marco

Ik heb ook kontakten met een dierenwinkel bij mij in de buurt.
Ik heb de afspraak dat als ik vogels kwijt wil en zij belangstelling hebben ze in de warme periodes de vogels een maand ter verkoop hebben en in de koudere periodes 2 weken.
Worden ze in die periode niet verkocht dan neem ik ze terug.
Wel zijn er tussen ons prijsafspraken gemaakt zodat er nadien geen misverstanden ontstaan.

Joyce28


Marco

De 4 valken die ik nu aanbied in de diverse advertenties heb ik nog steeds zitten en ook nog niet aangeboden bij de betreffende dierenwinkel omdat deze momenteel bomvol zit.
Dus als je belangstelling hebt ben je altijd welkom.

Ik heb momenteel 3 witmaskers split bont en 1 cinnamon witmasker split bont.

Ze komen uit een koppel witmasker/bont/cinnamon - albino.
Volgens de achtergrond die ik heb mee gekregen van de verkoper van de albino 's moet de ene split bont zijn en de ander gepareld.
Wat dus in zou houden dat de moeder albino gepareld moet zijn en je tot de volgende uitslag kunt komen:

Ouders:
Vader=Witmasker split voor Bont {X1:Cinnamon}
Moeder=Witmasker Gepareld Lutino

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Witmasker split to Bont {X1:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X2:Lutino}
25.0 % Witmasker split to Bont {X2:Gepareld} {X2:Lutino}
25.0 % Witmasker split to {X1:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X2:Lutino}
25.0 % Witmasker split to {X2:Gepareld} {X2:Lutino}

Jonge pop
25.0 % Witmasker  Cinnamon split to Bont
25.0 % Witmasker split to Bont
25.0 % Witmasker  Cinnamon
25.0 % Witmasker

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

Zoals je zie kan ik dus alleen met zekerheid zeggen dat ze split bont zijn en dat als het mannen zijn ze ook split albino zijn.
Dit zijn eigenlijk nog teveel vraagtekens om te zeggen ik doe ze naar een dierenwinkel, maar als jij belangstelling hebt ben je natuurlijk altijd welkom.


Joyce28

Dank je voor je aanbod,maar heb gisteren al 1 opgehaald,en de 2e ga ik nog ophalen bij Mandy ;)