29 maart 2024, 15:59:57

muizen bij of in voliere?

Gestart door leoni, 11 oktober 2005, 13:21:34

« vorige - volgende »

leoni

hallo

ik ga voolgend jaar met mijn vader een voliere kopen  maar we hebben nu konijnen en al heel veel muizen in de tuin en garage omdat het eten op gegeten werd dat hebben we nu hoog waar ze niet bij kunnen maar we gingen de garage schoon maken en veel dingen zijn aangegeten zitten gaatjes in.
maar als we de voliere over een jaartje ongeveer met betonen vloer klaar is kunnen de muizen ook nog door de gaatjes van het gaas :( wat kan ik daar tegen doen om de muizen weg te houden of niet in  de voliere komen?

groetjes leoni

Rianne

Het is misschien heel zielig, maar je kunt muizenkorrels neerzetten, daar gaan ze dood van.

leoni

hallo

we hebben ook al last van slaken naakt slakken echt heel vies en die klimmen aldtijd het konijnen hok in en daarvoor hebben we slakkenkorrels maar daarvan kunen ze toch ook dood  gaan?
ik heb eigelijk nog nooit een doden muis in onze tuin gezien maar wel levende maar ik denk dat dat komt om dat we een houten vloer hebben en er ziiten spleetjes tussen en daar kunnen ze tussen door en daaar zul
len vast wel doden liggen :-\
ik vind het wel zielig maar vogels dood laten gaan door de muizen vind ik ook zielig.
maar ik dacht zelf kan je er dan niet aan de onderkant van de voliere doorzichtig stuke plastik doen van dat dikke plastic zodat er geen muizen de voliere in kunnen.
valkjes gaan toch dood van muizen maar waarvan precies de stof wat ze bij hen dragen ofzo?

groetjes leoni

Rianne

Voor slakken kun je een jampotje ingraven, en daar een laagje bier in doen. Door het bier worden ze dronken en komen ze er niet meer uit, en verdrinken ze in het bier.

Je zou langs de onderrand een dubbele laag fijn gaas kunnen spannen, zodat de muizen daar niet doorheen kunnen. Muizen kunnen ziektes meedragen.

leoni

hallo

dus het kan geen kwaat als ze rond de voliere lopen?? :-\
het lijkt mij wel of niet? ;)
weet je ook of katen dood gaan als ze muizen korrels hebben gegeten want wij wonen op een hoek huiz en soms wel katten en poezen nu is het wel minder omdat de hond van de buren over het hekje heen springt en de poes achterna gaat.
hihihi het duurd nog wel even voordat ik een voliere heb maar wil graag alvast alle dingen weten zodat ik niet als de  voliere er staat pas moet gaan vragen.

groetjes leoni

Rianne

je hebt er speciale doosjes voor waar de korrels inzitten, dan kunnen er geen andere dieren bij. en je zet ze in hoekjes en onder kasten neer want muizen lopen altijd langs de rand van de ruimte en niet dwars door het midden.

es

Ik weet wel dat het voor katten en honden dodelijk is als ze slakkenkorrels hebben gegeten, en muizenkorrels lijkt me ook niet echt gezond. ::).
Je hebt inderdaad van die doosje waar de korrels al in zitten.
succes  ;)

Riny

Hallo allemaal
Wij gebruiken al jaren muizenlokdoosjes die mijn man zelf heeft gemaakt.
In het middelste vakje staan de korrels,als de muis wegloopt en er een laat vallen ,valt die in het andere vakje.
Dus nooit in de voliere waar de vogels erbij kunnen.





Groetjes Riny :D :D :D

es

WAUW :o, wat een handige man heb je toch weer  ;D
perfecte oplossing