25 april 2024, 21:52:11

Broedhok zelf maken

Gestart door Paul, 16 februari 2004, 21:49:06

« vorige - volgende »

Joyce28

Ga ik van de week even naar een bouwmarkt.Heb het blok terug gebracht,en kreeg nu een andere verkoper,die zei dat dit een parkietenblok was,en van de week zeiden ze daar een valkenblok :-\
Maar goed,op naar de bouwmarkt :D

Riny

Hallo Joyce
Als je ipv spijkers schroeven gebruikt kun je het blok heel makkelijk uit elkaar halen voor te ontsmetten.
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Joyce,

Heb je de maat van het gat opgemeten van het blok wat je had want dat zegt vaak wat over waar het voor bedacht is.
Die man kan makkelijk zeggen het is een parkietenblok maar ja wat voor parkieten bedoeld hij dan  ;D
Een penant zal er niet in passen en dat is toch ook een parkiet.
Als het gat 6,5 a 7 cm was kan er wel een valkparkiet in en is het te groot voor een grasparkiet.
Maar zelf maken is gewoon veel fijner dan kan je het maken zoals je wilt.
Ik heb dan echte scharnieren erop zitten en die waren dan al 3 euro maar ik kan dan wel het blok zelfs aan de deksel optillen zonder dat het afbreekt en met die spijkertjes moet je heel voorzichtig zijn.
Als het blok dan open staat dan staat het deksel schuin omhoog en is het scharnietpunt heel kwetsbaar.
Ik heb als deksel wel iets dunner hout gebruikt van 5 mm maar de zijwanden heb ik 9mm dik dan kan je inderdaad ook gaan schroeven zoals Riny al zei.
Alhoewel je binnen gelukkig al minder kans loopt op bloedluis dan buiten.

Groetjes, Paul

Joyce28

Citaat van: Riny op 14 oktober 2005, 12:57:24
Hallo Joyce
Als je ipv spijkers schroeven gebruikt kun je het blok heel makkelijk uit elkaar halen voor te ontsmetten.
Groetjes Riny :D :D :D


hee dat is een supertip joh,dank je wel!Zit ik ook niet te martelen en te mieren straks

Joyce28

Citaat van: Paul op 14 oktober 2005, 16:04:35
Hoi Joyce,

Heb je de maat van het gat opgemeten van het blok wat je had want dat zegt vaak wat over waar het voor bedacht is.
Die man kan makkelijk zeggen het is een parkietenblok maar ja wat voor parkieten bedoeld hij dan  ;D
Een penant zal er niet in passen en dat is toch ook een parkiet.
Als het gat 6,5 a 7 cm was kan er wel een valkparkiet in en is het te groot voor een grasparkiet.
Maar zelf maken is gewoon veel fijner dan kan je het maken zoals je wilt.
Ik heb dan echte scharnieren erop zitten en die waren dan al 3 euro maar ik kan dan wel het blok zelfs aan de deksel optillen zonder dat het afbreekt en met die spijkertjes moet je heel voorzichtig zijn.
Als het blok dan open staat dan staat het deksel schuin omhoog en is het scharnietpunt heel kwetsbaar.
Ik heb als deksel wel iets dunner hout gebruikt van 5 mm maar de zijwanden heb ik 9mm dik dan kan je inderdaad ook gaan schroeven zoals Riny al zei.
Alhoewel je binnen gelukkig al minder kans loopt op bloedluis dan buiten.

Groetjes, Paul


Hoi Paul,

Het is voor buiten he,ik ga in het voorjaar kweken(als ze willen ;D )
Ik wilde van die mooie rietenmatten tegen de schutting,en dan een voliere maken.Maar ik hoorde al dat ik dat beter niet kon doen i.v.m luis
En scharnieren ga ik zeker gebruiken,spijkertjes is idd niks
Bedankt weer voor de nuttige info :)

Paul

Hoi Joyce,

Dan is het idee van Riny niet gek om het te schroeven dan kan je na de broedperiode de blokken demonteren en de houten plankjes in de magnetron leggen dan ontploft elke bloedluis  ;D
Wel even een foto neerzetten als je er een klaar hebt ik ben benieuwd hoe ze gaan worden :)

Groetjes, Paul

Riny

Hallo Joyce en Paul
Dan is de koelkast zeker ook voor mij????
Paul als je dat zo doet in de magnetron hoef je dan verder niets te ontsmetten of hoe werkt dat??
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Riny,

Een bloedluis bevat veel vocht dus als je die in een magnetron legt zal die het niet overleven  ;D
Wat bacterien betreft kunnen die het wel overleven maar je zou dan kunnen kijken of je het op hete lucht kan doen met 150 graden daar kan hout denk ik wel tegen en dan gaan ook de meeste bacterien dood.
Het is heel veilig voor de jongen want je gebruikt verder geen schadelijke stoffen dan.
Probeer eerst met een plankje wat je over hebt wat voor temperatuur het kan hebben maar hout gaat pas boven de 200 graden schroeien denk ik en kan zeker tegen 100 graden waar al veel bacterien bij doodgaan.
Ook zal een luis die de magnetron overleefd dan ook wel koken en ook de eitjes zullen dan dood gaan want een kippeei komt ook niet meer uit als je het kookt :)
Een compleet blok is lastig in de magnetron te leggen maar met losse plankjes is dat dus geen probleem en dan is het schroeven een uitkomst.
Pas wel op dat alles van metaal eruit is want op magnetron stand gaat dat vonken.
Maar luis gaat zeker dood op magnetron en helemaal de bloedluis die lekker veel vocht bevatten.

Groetjes, Paul

Joyce28

Citaat van: Paul op 14 oktober 2005, 16:19:38
Hoi Joyce,

Dan is het idee van Riny niet gek om het te schroeven dan kan je na de broedperiode de blokken demonteren en de houten plankjes in de magnetron leggen dan ontploft elke bloedluis  ;D
Wel even een foto neerzetten als je er een klaar hebt ik ben benieuwd hoe ze gaan worden :)

Groetjes, Paul


hahahaha,ik zie en hoor ze in de gedachte al ploffen ;D

maar nu ik erover nadenk........IIEEEHHHH BLOEDLUIS!! :-X

Joyce28

en rietenmatten??Gaan luizen daar ook in?

Riny

                                                  
Hoy Paul
Kan ik die magnetron daarna gewoon weer gebruiken of smaakt dan alles naar bloedluis??
Heb jij het wel eens uitgeprobeerd,dan durf ik het ook te doen want jij ziet er nog goed uit.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Paul

Hoi Riny,

Je magnetron beschadigd alleen als je er niks in legt op magnetron stand of met metalen voorwerpen erin.
En zo erg zal het niet spatten die luizen ze gaan gewoon dood.
Ik heb zelf al de raaste dingen in een magnetron gehad zeker op de hete lucht stand heb ik er complete tv binnenwerken in gedroogd maar die kunnen dan niet op magnetron.
Anders kan je altijd overwegen een goedkope magnetron te kopen speciaal voor de luisontploffingen  ;D
In elk geval nooit levende dingen die je dierbaar zijn in een magnetron doen zoals huisdieren ik heb met een smilie geprobeerd wat er dan gebeurd.


Groetjes, Paul