4 mei 2025, 00:24:39

Valkje braakt en poept bloed

Gestart door Gen, 22 oktober 2005, 10:29:56

« vorige - volgende »

Gen

Hallo,

Sinds afgelopen nacht is de valkparkiet van mijn zus (het zusje van onze valkparkiet) erg ziek.
Ze braakt de hele tijd en haar ontlasting bestaat alleen uit bloed en ze is dus ook zwak.

Wat kan er aan de hand zijn en wat kan er aan gedaan worden?

Alvast bedankt

Kirsten

22 oktober 2005, 10:49:38 #1 Last Edit: 22 oktober 2005, 10:54:27 by Kirsten
Hoi Gen

Gelijk een dierenarts bellen,. De symptonen lijken op een coccenbacterie, maar ik ben geen arts uiteraard en het kan ook wat anders zijn. De symptonen zeggen in ieder geval dat het niet goed gaat en hij achteruit gaat.
Feld is een hele goeie dierenarts en woont in Amersfoort
033-2864772

Veel sterkte en ik hoop dat ie er bovenop komt

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

Mocht je zus trouwens te ver weg wonen van dr Feld dan kan je in het rijtje links hiernaast onder 'dierenarts' nog andere artsen op het gebied van vogels vinden.

Succes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Bianca

Zijn jullie al bij de dierenarst geweest?
Ben erg benieuwd hoe het is afgelopen maar de symptonen klinken zeer ernstig!

Sterkte Bianca
ps hoe oud is de vogel?

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Gen

Bedankt voor de reacties.

We hebben Dr. Feld opgebeld en het valkje heeft nu antibiotica gekregen (met veel moeite in het bekje kunnen spuiten).

Het gaat helaas echter helemaal niet goed met haar, ze heeft de afgelopen uren alleen maar zwakjes geslapen in een doosje op schoot. Ik hoop dat de antibiotica snel aanslaan en dat ze er toch nog boven op komt.
Gisteren was ze nog superactief en heel erg aanhankelijk, toch heel raar dat dat in een keer zo snel achteruit kan gaan.