29 maart 2024, 01:02:32

ONMOGELIJKE WITMASKERGEELWANG

Gestart door valkenpiet, 10 oktober 2005, 18:52:51

« vorige - volgende »

♪ Marlies

11 oktober 2005, 06:33:21 #15 Last Edit: 11 oktober 2005, 06:36:29 by marlies
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwa foto van Valkenpiet ontvangen. Misschien is deze wat duidelijker.



Valkenpiet,

Ik denk dat je eens een close-up moet maken.

Paul

Hoi Marlies,

Het lijkt nog steeds of ik geel in de kuif zie.
Als het echt een witmasker met gele wangen is dan zou de kuif spierwit moeten zijn.
Een volwassen wildkleur man heeft ook geen geel meer in de staart en die is volledig grijs en als dit dus een geelwang is geld daar hetzelfde voor.
Daarom was ik heel benieuwd wat voor kleur de staartveren hadden toen hij nog jong was.

Groetjes, Paul

Bianca

absoluut wildkleur-geelwang!
hij is wel heel mooi donker zeg! :D

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Riny

11 oktober 2005, 08:02:04 #18 Last Edit: 11 oktober 2005, 09:59:55 by Riny
Hallo Valkenpiet
Ik vindt het een heel mooie valk maar zie wel geel in de kuif.
Als het een telg uit de witmaskerfamilie is zou die ook wit moeten zijn.
Groetjes Riny :D :D :D

Rianne

Ik zeg ook dat het een wildkleur is.

Jaimy_en_Viggo

kan het ook een pastel masker zijn? want ook ik zie geel..maar tis wel licht geel :) maar ik weet ook niet wat pastel masker precies inhoud..maar het is een geelwang..en dat is toch al gaaf :P

Groetjes Jaimy

Jaimy_en_Viggo

dus het onmogelijke blijft onmogelijk :P  ;D

Rianne

Citaat van: Jaimy op 11 oktober 2005, 13:11:55
kan het ook een pastel masker zijn? want ook ik zie geel..maar tis wel licht geel :) maar ik weet ook niet wat pastel masker precies inhoud..maar het is een geelwang..en dat is toch al gaaf :P

Groetjes Jaimy


Het is wel een geelwang, maar geen witmasker geelwang :)

Jaimy_en_Viggo

ik bedoelde zijn wang ook niet :P maar zijn masker, die is wel erg licht geel..op de foto dan. dus vandaar dat ik moest denken aan een pastel masker..die hebben ook een gele wang..snappie :)

Groetjes Jaimy

Rianne

Zou kunnen, maar het is in ieder geval geen witmasker met pastel hoofd.

Van de mutatie pagina:

Pastelmasker is een autosomaal recessief mutatie met een uitzondering, de mutatie is dominant naar de witmasker. Daarom kan ee nWitmasker geen split zijn voor een pastelwang. Zul je een Pastelmasker en Witmasker laten broeden dan krijg je Pastelmasker of Witmasker jongen.

Jaimy_en_Viggo

hahaha, maar ik zei toch ook geen witmasker pastelmasker..ik zei enkel pastelmasker..ik snap ook wel dat witmasker pastelmasker niet kan hoor :P En witmasker geelmasker kan ook niet..dan zou het geen witmasker meer zijn als er een wangetje zichtbaar was..dus vandaar dat ik dacht aan pastelmasker..jaja, tis allemaal nog niet zo eenvoudig die valkparkietjes :P

Ria

Hoi,

Ik denk dat wat er bedoeld wordt de vervaging van de gele kleur van de kop zelf. Zelf ben ik me nu dus aan het verdiepen in de vervaging van de wangvlek. De reducering van het rood geeft een soort 'peach' of abrikoos. Hoe meer er gereduceerd wordt des te geler is de wangvlek. Maar dit geldt voor zowel de kleuren rood/oranje als geel. Vandaar dat je waarschijnlijk ook zoveel verschil ziet in de kleur van de wangvlekken van de geelwangen.

Groetjes,
Ria

♪ Marlies

Hoi, ;D

Dat het een pastelmasker zou kunnen zijn lijkt me heel goed mogelijk. Dan heeft hij dus inderdaad nog een gele kop, alleeen veel zachter van kleur. En z'n wangetjes zijn geel. Hieronder m'n pastelmasker geparelde pop.

Valkenpiet probeer eens een close-up van hem te maken aub.




Inger m

Citaat van: marlies op 10 oktober 2005, 20:40:49
Valkenpiet,
Heb je  nog duidelijkere foto's.
Dan kan Inger er misschien een tekst bijzetten met meer mutatie kennis.


Hoi,
Zoveel mutatiekennis heb ik niet hoor, maar het principe van de witmasker is het gebrek aan gele/ oranje pigmenten. Een vogel met een witte kop en gele wangen kan dus geen witmasker zijn, omdat de vogel wel geel pigment bezit.
Op de foto zie ik echter wel geel in de kuif (lijkt het).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

valkenpiet

Hier is hij dan !
Op veler verzoek. Closeupper kon ik niet ;-)
Maar ja, een witkop is het dus inderdaad niet.
Heel bleek gezicht dat wel.
De kaakjes worden niet correct weergegeven op de foto, die zijn geler.
De kuif is inderdaad ook gelig.
Ik vind die "pastel" theorie wel leuk, wie zal het zeggen ?
Wat krijg je als je pastel en geelwang samen hebt ?
De moeder van deze vogel is in ieder geval ook een geelwang waarbij je het geel nauwelijks ziet.