26 april 2024, 01:57:47

Grote kooi niet te vinden !

Gestart door BIRDIE, 22 februari 2004, 18:52:29

« vorige - volgende »

BIRDIE

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een vrij grote kooi voor mijn twee valkparkieten. Ik heb eens wat rondgekeken, maar ik vond de grootste kooien nog te klein (en erg duur ook!). Ik zou graag een kooi willen van 1.50 m breed, 1 m diep en 1.50 m hoog. Weet iemand waar je deze kan kopen voor een redelijke prijs? Ik heb op marktplaats.nl gekeken, maar dat zijn toch nog vrij kleine kooien vind ik. Of kun je hem misschien beter zelf maken? En heeft iemand dan tips op suggesties voor zo'n zelf-maak-kooi?

Alvast bedankt!

Groetjes, Annemarie

Paul

Hoi Annemarie,

Je kan even op de site van Ferplast kijken naar de maten maar een kooi die jij wilt hebben kost nieuw denk ik al snel tegen de 500 euro en de maten die je opgeeft daar is denk ik niet een standaard kooi voor.
http://www.ferplast.com/nl/page_4623.html
Je kan hem zelf ook maken van aluminium profiel en dat kan je met hoekstukjes zo in elkaar zetten.
Dat is een soort bouwpakket en je kan werkelijk alles kopen zoals scharnieren en voederepanelen.
Er zijn verschillende bedrijfjes die die kooien voor je op maat maken ik weet niet waar je ongeveer woont maar op marktplaats staan die bedruiven ook veel en je kan van te voren de prijs opvragen wat een bepaald soort kooi kost.
Ze zetten hem dan precies zo in elkaar als je zelf wilt.
Dit is bijvoorbeeld een bedrijfje wat ze maakt maar ze zitten in het hele land.
http://www.pascalhemelvolierebouw.nl/volieres.html
Maar je hebt dan een idee wat ze kunnen maken.
Peter en Angelique hebben de buitenvolliere ook zelf gemaakt je kan even naar de foto's kijken hoe ze dat gemaakt hebben.
Voor een voliere binnen is het alleen makkelijk als je er een schuif onder hebt om de bodembedekking te verversen.

Groetjes, Paul

suus

hoi Annemarie,
De volliere die te zien is bij de link van paul, is bij ons vaak in de aanbieding voor rond de 100 euro. Ik weet niet wat je duur vind, en wat je smaak is, maar omdat wij een grote kooi wilden voor onze 2 valkjes, en de 'standaard' kooien van bv feriplast te klein, niet mooi en daarom al gauw te duur vonden hebben wij een kooi gekocht bij happybird. Daar zijn ze ook wel duur hoor maar in vergelijking goedkoper en wij vinden het mooie kooien. Je kunt ze vergelijken met de papegaaienkooi waar op marktplaats ook geadventeerd mee wordt. Ik geloof dat het dierenvilla is die er reclame mee maakt. En dan in parkietenversie zal ik maar zeggen
succes!
groetjes suzanne(1)
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Bianca

hallo birdie
ik zou toch zelf de hamer in de hand nemen als ik jou was, kun je 'm maken zoals je zelf wilt!
dan kun je er ook een soort wandmeubel van maken bijvoorbeeld!
ik heb gisteren een foto gezien van een hele gave doe-het-zelf kooi maar kan 'm niet meer vinden :-[
ik heb geprobeerd om 'm na te tekenen
ik zal je de tekening mailen want ik kan 'm niet  op de site uploaden omdat het een bmp bestand is.
Groetjes bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Hoi,

De maten van de kooi die annemarie opgeeft kan je denk ik niet zo kant en klaar kopen die zijn best gigantisch :-)
Maar zelf maken of op bestelling kan natuurlijk wel alleen is zelfmaken altijd een stuk goedkoper.
Maar je kan ze precies even groot maken als je zelf wilt dat is het voordeel en de kooi met die aluminium delen is heel sterk en gaat langer mee dan de meeste gekochte kooien.

Groetjes, Paul

Sanna

Citaatik zal je de tekening mailen want ik kan 'm niet  op de site uploaden omdat het een bmp bestand is.
Groetjes bianca

Hoi Bianca,

Als je Microsoft Photoeditor op je computer hebt staan (wat meestal automatisch met Microsoft Office meegeïnstalleerd wordt), kun je een .bmp bestandje heel makkelijk in een .jpg bestandje veranderen: open Photoeditor, klik op 'Bestand' en daarna op 'Openen' en zoek je .bmp plaatje op. Klik dan weer op 'Bestand'en daarna op 'Opslaan als...'. Onderin het scherm wat je dan krijgt zie je dan een keuzevakje staan waar je het type bestand kunt uitzoeken als wat je het op wilt slaan. Kies dan voor .jpg en je hebt een .jpg bestand Succes ermee!

Groetjes, Sanna

BIRDIE

Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie reacties hoor!

Ik zat er dus toch een beetje aan te denken om van die aluminium panelen te kopen en die met scharnieren aan elkaar te monteren. Volgens mij is dat niet zo heel erg duur. Een vriend van mij heeft ooit zo'n  kooi gekocht voor zijn twee kaketoes. Deze is 2 meter breed, 2 meter hoog en 1 meter diep,  en die was 600 euro. En zoals Paul zegt, die kooien gaan heel lang mee.
Maar mijn vader vind het wel leuk om zelf zo'n ding te maken. Hij is al druk bezig met ontwerpen en schetsen. Is wel erg lief!

Oh ja, Bianca, nog bedankt voor je tekening die je me gemailed hebt. Is mijn vader erg blij mee!

Groetjes,

Annemarie

Bianca

hoi sanne
ik denk dat het gelukt is.
Ik had het al via mail verstuurd naar birdie, maar ik zal 'm hier ook nog eens neerzetten, mischien dat iemand het het herkend en de originele foto kan plaatsen :P.
groetjes bianca
ps. niet lachen hoor! :-*


Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Hoi Annemarie,

CitaatDeze is 2 meter breed, 2 meter hoog en 1 meter diep,  en die was 600 euro.
Ik denk dat als je het zelf maakt dat je  voor veel minder klaar bent hoor.
Een normaal paneel van 1 bij 2 meter compleet in elkaar gezet met gaas kost ongeveer 40 euro bij sommige maar als je zoekt vind je ze soms nog voor veel minder.
En wil je er een deur in is het wat duurder.
Alleen is het even bedenken hoe je de lades erin maakt als je die erin wilt hebben.
De meeste panelen inclusief voederpanelen kan je allemaal standaard kopen maar als je ook de panelen zelf maakt scheelt dat ook nog behoorlijk.
Je kan het precies zo maken als je zelf wilt dat is het mooiste van dat profiel.
Je zaagt de profielen op maat en met speciale klikstukjes klik je alles zo in elkaar en alleen het gaas moet er dan nog op.
Dus als je een beetje handig bent scheelt het echt veel geld tussen  zelf maken of op maat laten maken.

Groetjes, Paul

BIRDIE

Hoi Paul,

Ik heb gister even een prijsopgaaf gevraagd bij Pascal Hemel voilierebouw, maar dat was toch wel vrij prijzig. Voor een kooi van 1 meter breed, bij 0,6 meter diep en 1, 50 hoog, inclusief wielen en een lade kost 395,00 euro.

Het zijn wel mooie volieres maar het geld groeit me niet op de rug. Dus we gaan toch zelf een voliere bouwen. Momenteel zit Birdie gewoon los in de kamer. Het gaat op zich wel en hij vind het heerlijk, maar het is toch niet zo handig en hygienisch. En als het dalijk zomer is en er gaat een raam of een deur open, dan is'ie ineens weg. Dat kan natuurlijk niet. Dus we gaan gezellig klussen aankomend weekend.

Groetjes,

Annemarie

valkje-jacco

hoi,

op deze site www.goedkoperkanniet.com heb je hele goedkope kooien vindt ik zelf.

misschien een kijkje waard ;)
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Joyce28

Citaat van: valkje-jacco op  9 oktober 2005, 17:52:13
hoi,

op deze site www.goedkoperkanniet.com heb je hele goedkope kooien vindt ik zelf.

misschien een kijkje waard ;)



Ik denk dat Birdie allanggg geslaagd is,dit is een topic van febr 2004  ;D