24 april 2024, 20:48:31

Veilige planten voor valkje?

Gestart door Ozzie, 7 oktober 2005, 20:55:02

« vorige - volgende »

Ozzie

Hallo iedereen,

ik weet dat er een lijst op deze website staat, maar hieruit wordt ik niet echt wijs. Wat nu mijn vraag is: wat hebben jullie aan planten in jullie huis staan, die ten eerste niet giftig zijn voor valkjes en ten tweede: die nog een beetje leuk groeien (geen cactus iod)? Heb bijna al mijn planten nu weggedaan omdat ze giftig zijn voor die kleine, maar een beetje groen in huis vind ik wel gezellig.

Wie geeft raad?

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Paul

Hoi Wendy,

Wij hadden altijd kunstplanten dat waren hele mooie maar zelfs die hebben ze gesloopt :(
Nu heb ik Lucky bamboe staan dat koop je als een stammetje en er groeien al snel blaadjes uit.
Het is bij mij een stengel die recht loopt en daaromheen een tweede die helemaal gekruld eromheen loopt.

Ik heb die bamboe stengels zelfs bij de Ikea gezien dat waren dan rechte en die waren 1 euro maar ik kocht ze zelf in een aanbieding bij de ikea compleet in een vaas met water
Het is ook makkelijk verzorgen eens in de twee weken giet ik wat water in de fles want ze staan alleen op water en verder hoef je er niks aan te doen.
Heel veilig voor de valkjes en siert ook nog met mooie bladeren.

Groetjes, Paul

Mariska

He Paul,

Wat een leuke plant ;D.
Die wil ik ook :P.
Ga ik morgen gelijk naar zoeken.
Kan je die overal kopen en vinden de valkjes hem lekker of kijken ze er niet naar om.
Want ik blijf planten kopen ;D ;D ;D

Groetjes Mariska



Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Paul

Hoi Mariska,

Hier hebben ze er eentje wat aangeknaagd aan de stam aan de onderkant maar ze staan in slange flessen dus ze kunnen er normaal bijna niet bijkomen alleen vanaf de bank heeft eentje dus ontdekt  ;D
Ik heb ze in elk geval bij de Ikea gezien dan alleen de rechte maar ze zullen in veel meer winkels of zeker in tuincentrums te koop zijn.
Je koopt ze vaak als stammetje met een klein kokertje water eronder.

Groetjes, Paul

Mariska

Hoi Paul,

Verbaasd me niks dat eentje een weg daar naartoe heeft gevonden. Ze zijn veel slimmer als wij denken.
Die van mij komt zelfs gekortwiekt overal waar hij wil komen ;).
Maar ik ga wel even bij Ikea kijken, ik ben zo in Amsterdam.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)