16 april 2024, 19:01:47

AB en vitamines

Gestart door Bianca, 9 oktober 2005, 11:00:24

« vorige - volgende »

Bianca

9 oktober 2005, 11:00:24 Last Edit: 10 oktober 2005, 10:37:58 by Bianca
Hoihoi,
Mischien is het niet echt hoge spoed maar voor mij toch wel.
Ik moet mijn vogels gaan behandelen met lincospectin antibiotica.
Normaal geef ik altijd vitamines door het water kan dit kwaad om beide door het water te doen?
Ik ben het helemaal vergeten te vragen en wil vandaag beginnen met behandelen.
Graag zou ik dus snel vanjullie willen weten of dit mogelik is.
Alvast bedankt

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Paul

Hoi Bianca,

Vitamines kunnen volgens geen kwaad samen met de antibiotica alleen kan je beter zolang je de kuur geeft geen groente of fruit geven omdat daar vocht in zit en dan drinken ze het water minder.
Maar je kan voor de zekerheid anders tijdelijk gewoon water geven of de dierenarts even bellen wat die ervan vind.
Vaak word na een ab kuur aanbevolen om vitamines te geven als je het normaal niet geeft om ze weer wat op krachten te laten komen.
Je kan ook wat druivensuiker door het water doen vaak smaakt ab minder lekker en drinken ze niet genoeg.

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi Bianca,
Vraag het voor de zekerheid na bij de dierenarts voordat je beide middelen gaat mengen. Ik meng enkel middelen als ik zeker weet dat het kan (vgl DA dan).

Dit is een voorbeeld: bij sommige AB-soorten kan beter geen kalk worden gegeven, omdat het AB bindt aan kalk en daardoor minder werkzaam wordt.

Het is de vraag of het echt gezond is voor de vogels om dagelijks vitamines te geven?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Bianca

 ::)
ja joh, maar volgens mij geef ik het niet in hoedanige hoeveelheden dat het vreemd is en er staat aangegeven dat je het iedere dag kunt gebruiken.
Ik heb trouwens vitamines gekregen van feld en die kan ik ook dagelijks gebruiken zeker nu ze al een paar keer een opdonder heben gekregen en ze niet lekker in d'r vel zitten, vind ik het wel prettig om ze weer in goede conditie te krijgen.
Maar helaas moet ik nu weer gaan behandelen, dus vroeg ik me dit gewoon af.

ik zal morgen wel bellen.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Bianca

heb net gebeld maar het is geen probleem.
Weet de rest dat ook meteen ;)

Groetjes bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Inger m

Hoi Bianca,
Moet jezelf weten, hoor. Ik geef vrijwrel nooit vitamines bij, omdat mijn vogels gewoon volledige voeding krijgen en dan hebben ze geen nagemaakte vitamines nodig. Ik heb geen conditie of ziekteproblemen bij de vogels.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.