4 mei 2025, 22:59:27

geschikte kooi of niet???

Gestart door poehbeer19, 5 oktober 2005, 13:24:39

« vorige - volgende »

poehbeer19

hallo,

Ik heb van iemand voor mijn 2 valkjes een papagaaien kooi gekregen maar zijn de ruimtes tussen de tralies niet te groot??
of moet ik toch kijken voor een kooi voor valkparkieten??
de maten vaan de kooi zijn hoogte 86cm breedte 66,5cm en diepte 34,5cm is dat groot genoeg voor 2 valkjes??

groetjes marcella :)

Brede W

Hoi Marcella,

zelf heb ik ook een papegaaienkooi voor mijn valkjes (en er zijn meer mensen op het forum die dat hebben). Af en toe steken ze wel hun koppie door de tralies naar buiten, maar verder gebeurt er niets. En ik heb nog nooit gehoord dat een valkje is blijven steken in een papegaaienkooi.

Wat maten inschatten betreft ben ik een ramp, maar het lijkt me wel groot genoeg. Waarschijnlijk reageert er wel gauw iemand die het zeker weet.

Groetjes,

Wendy

Paul

Hoi Marcella,

Het zullen wel erg kleine papagaaien zijn die daarin gezeten hebben dan denk ik met 34,5 cm diep ?
De maten lijken me eerder van een echte valkparkietenkooi maar heb je er geen foto van dat zegt misschien wat meer.
Bij een valkparkietenkooi staan de tralies namelijk ook al een stukje wijder dan bij grasparkieten en bij mijn grote valkparkietenkooi is de ruimte tussen de tralies 17 mm en daar kunnen ze met de kop niet doorheen.
Ik heb ook een echte papagaaienkooi daar staan de tralies denk ik wel 2,5 cm uit elkaar en daar kunnen ze wel met de kop door maar sommige doen dat wel en andere weer totaal niet.
De hoogte van een kooi is wat minder van belang de breedte en diepte zijn veel belanrijker.
Ik heb ook kooien van 66cm en 33 cm diep en 60 hoog schat ik en dat vind ik voor 2 eigenlijk net te krap maar als ze er vaak uit mogen kan het net aan.

Groetjes, Paul