25 april 2024, 10:23:55

Verlatingsangst

Gestart door ~Natas~, 8 oktober 2005, 22:47:57

« vorige - volgende »

~Natas~

Hallo allemaal,

Ik wil even weten of een valkparkiet ook last van verlatingsangst kan hebben.
Ik heb namelijk het gevoel dat dit gebeurt bij Joepie hier.
Zodra wij weggaan wordt Joepie helemaal gek, hij gaat als een gek tekeer in zijn kooi, en schreeuwt de buurt bij elkaar.
Ook maakt hij een soort piep van een noodkreet, echt van waarom gaan jullie weg.
Maar ik moet wel zeggen zodra wij weg gaan, zet ik wel de radio aan.........maar dan weet Joep al genoeg  :(
Wat kan ik hier aan doen, want ik vind het best zielig.

Groetjes,

Natas

Paul

Hoi Natasja,

Een valkje is een groepsdier en wil niet graag alleen zijn dan voelen ze zich vaak niet veilig.
Het beste is een tweede erbij nemen  ;D maar dat wil je denk ik het liefste ook.
Ik denk dat de radio op zicht wel een goeie optie is bij gebrek aan beter en het beste is dan een praatprogramma opzetten dan denken ze toch dat er iemand is.
Anders zou je een bandje vol kunnen praten en dat afspelen dan hoort hij nog bekende stemmen ook misschien is dat een idee.

Groetjes, Paul

Bianca

Dat is absoluut mogelijk dat ze verlatingsangst kunen hebben.
Ik heb er hier entje zitten  die het ook heeft, toen wij voor de eerste keer na aanschaf op vakantie gingen at ie niet meer, en toen wij terug kwamen was ie daar goed ziek van.
Moest bij de dierenarts ook weer dwangvoeding om het veteringsstelsel op gang te krijgen.
Als we nu op vakantie gaan blijft mijn moeder altijd in ons huis slapen, lief he?!
Punky vind haar ook superlief dus dan geeft het geen problemen meer.
Punky kan ook heel heftig gillen maar zelfs ,met anfdere rbij werd het niet minder.
Ik denk dat ik daar te laat mee was.
Mischien kan het bij jou wel goed gaan?!

Succes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

~Natas~

Hallo,

Bedankt voor jullie reactie.
Ja Paul er "komt" misschien toch een 2e valkje erbij  ;D
Maar eerst moet ik mams nog om zien te TOVEREN.
Maar in ieder geval bedankt voor de tips.
Ik ga inderdaad even een radioprogramma opzoeken waarin wordt gesproken, wie weet helpt dat wel.
Maar ik vind het wel zielig hoor, en ik trek het erg aan.
Arme Joepie.

Groetjes,

Natas