28 april 2024, 14:00:38

mama plukt veren !!!!!

Gestart door melanie, 25 mei 2003, 02:58:27

« vorige - volgende »

Lique

Hoi Melanie,

Het lijkt mij een witmasker hoor. Maar hij ziet er prachtig uit.

Groetjes lIque

melanie

12 juli 2003, 15:20:00 #31 Last Edit: 12 juli 2003, 15:21:01 by melanie
Hoi Lique,

Zoiets dacht ik ook al, omdat ik nog geen rode wangentjes zie.
De moeder heeft een mutatie witmasker.
Ik ben er super trots op.

Groetjes Melanie

melanie

Ik een vraag,

Als Simba uitgevlogen is, wil ik de broedhokken weghalen.
1 vrouwtje legt steeds maar eieren die niet bevrucht zijn, het waren er 8 en heb er 5 weggehaald, de moeder van Simba legt er ook steeds een ei bij, daar heb ik een gaatje ingeprikt.
Kan ik zo de broedhokken weghalen, of moet ik het anders oplossen.
Ik wil voorlopig geen jongen meer, anders moet ik ze wegdoen.
Baloo en Simba mag ik houden.

Groetjes Melanie

Paul

Hoi Melanie,
Je valkje lijkt me een geparelde witmasker te worden :-)
Die zijn ook heel erg mooi vind ik.
Het is in elk geval een schatje zo te zien op de foto :-)
Als ie is uitgevlogen kan je gewoon de broedhokken weghalen hoor, ze zullen wel even een uurtje van streek zijn maar ze krijgen dan wel weer de tijd om uit te rusten.

Groetjes, Paul

Mandy

Ik hou het op een gewone wildkleur omdat ik hier en daar nog wat geel dons zie, ook op een eerdere foto te zien, bij witmaskers zie je normaal wit dons. Gepareld zie ik ook niet, ik zie het wit van de vleugel. En uit deze ouders kan je alleen witmaskers krijgen als de bonte vader split is voor witmasker.
En je ziet nog geen rode wangetjes omdat die veertjes weg geplukt zijn. Maar maakt niet uit natuurlijk, het is een schatje om te zien. En eigenlijk wel grappig ook, het is net zo'n punkerd! Als tie nog geen naam had gehad was Punky misschien nog een optie geweest! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

melanie

13 juli 2003, 05:07:26 #35 Last Edit: 13 juli 2003, 05:15:46 by melanie
bedankt voor jullie reakties, ;)

Ik ben benieuwd of het een wildkleur wordt, of een mix van iets, maar hij ziet er sowieso leuk uit.
Mandy, wat denk jij wat Baloo voor soort is?, foto pag 2.
Punky past inderdaad wel bij hem, maar ik heb mijzelf belooft, dat het eerst volgende jong weer Simba zou heten, te ere aan Simba 1. :(
Maar moeder heeft het weer voor elkaar, ze zit dit jong ook de veren eruit te trekken, aan een kant van de nek is alles eruit getrokken.
Dus heb ik besloten dat alle broedhokken eruit gaan, en ik Simba zelf ga voeren, net als Baloo, ze hebben al kennis gemaakt met elkaar.
Simba is nu 18 dagen oud en heel wijs 8), wil alles zien en zit nu al met de vleugels flapperen.
Bij Baloo duurde dat allemaal wat langer en was een stuk kleiner op die leeftijd.
Voeren is geen probleem, want Simba zit steeds aan mijn vinger te knabbelen.

Groetjes Melanie ;)

Paul

hoi Melanie,
Wat jammer dat deze nu ook weer geplukt word :-(
ik heb nu een nestje met 3 en morgen 4 kleintjes en daar zal de moeder aardig wat werk aan hebben als ze die wil plukken.
vorige keer deed ze het bij mijn vorige nest  namelijk ook :-(
Waarom ze dat doen is niet te begrijpen soms.
Ze krijgen echt alles wat ze nodig hebben aan voer.
Dan is met de hand voeren soms de enige oplossing helaas :-(
Ik hoop dat het deze keer goed gaat anders moet ik er straks misschien 5 met de hand voeren :-(
Veel succes met de kleine.

Groetjes, Paul

melanie

Hoi Paul,

Jij ook veel succes met de kleintjes, ik ben blij dat er nu maar eentje uit is gekomen van de 4 eieren, anders moest ik de rest wegdoen.
IK hoop voor je dat de moeder ze met rust laat.
Ik heb nu meer vertrouwen erin dat Simba het gaat halen, met Baloo is het ook goed gegaan.
Alleen ik de gaten houden dat de krop leeg is.
Denk jij ook dat Simba een wildkleur wordt en wat denk je van Baloo, krijgt hij een gele kop of zouden die vlekken in de nek weg gaan.

Groetjes Melanie

Paul

13 juli 2003, 05:34:30 #38 Last Edit: 13 juli 2003, 05:35:19 by Paul
Hoi Melanie,
Als Baloo een mannetje is zal de hele kop geel worden en die vlekken in zijn nek vallen dan weg in dat gele.
Als het een popje is blijft het ongeveer zo denk ik.
Het zal wel een schoonheidsfoutje zijn maar het maakt elk valkje weer uniek dat ie iets anders is :-)
En Simba is zoals Mandy zegt misschien toch een wildkleur want hij heeft gele donsveren gehad en dan kan het geen witmasker zijn want die hebben puur witte dons al vanaf de geboorte.
Helaas is ie zo erg geplukt dat je de oranje en gele veren op de kop niet meer ziet maar die komen echt allemaal terug hoor en vaak best wel snel, in twee weken heeft ie weer behoorlijk wat veertjes terug.
Vreemd dat ze wel zijn kuifje hebben laten staan, die kuif was er bij mij ook helemaal vanaf getrokken bij de kleintjes vorige keer :-(
En met het voeden zal het wel lukken hoor en mocht je nog vragen hebben geven we daar graag antwoord op :-)

Groetjes, Paul

Barbara

hoi Paul,

denk jij dat de gele plekken op zijn nekje ook van dat split bonte gen zouden kunnen komen of heb ik t verkeerd? Ik heb t namelijk nog nagelezen op cockatiel.org geloof ik, en dat schijnt zo te zijn.

Groetjes,

Barbara

melanie

Bedankt Paul, ik hou je op de hoogte hoe het met ze gaat, ik zal het vast niet kunnen laten om regelmatig een foto op de site te zetten, maar ik kan alleen maar grijze en witte veren ontdekken bij Simba, de kuif is volgens mij wel compleet en alleen maar grijs.
Ik ben benieuwd, het is altijd weer een verassing.

Groetjes Melanie

Paul

Hoi Melanie,
Dat je totaal geen geel ziet is inderdaad raar maar hier heeft de pop ook bij haar mannetje alleen de oranje veren geplukt.
Het zou dus kunnen dat ze alle gekleurde veren eruit getrokken hebben :-(
Die arme Simba is ook werkelijk helemaal kaalgeplukt op zijn kopje dus is er geen gekleurde veer meer te zien helaas.
Maar de gele dons die je op die foto zag zou een witmasker normaal niet hebben.
Wat voor kleur dons had Simba toen hij geboren werd?
Als het inderdaad geel is zal het toch iets van een wildkleur worden denk ik.
De kuif begint bij een wildkleur altijd helemaal grijs en alleen het onderste gedeelte is dan geel maar dat zou dan nog door moeten komen als het een wildkleur is.
Foto's zijn altijd leuk, ik ben benieuwd wat ie nou inderdaad voor kleuren gaat krijgen :-)
Dat is altijd wel spannend als je het niet precies weet.

Groetjes, Paul

Paul

Hoi Barbara,
Mandy heeft ook een valkje met van die gele vlekken en dat is inderdaad ook een split voor bont.
En omdat de vader van Simba en Baloo een bonte valk is kan dat natuurlijk heel erg goed.
Eigenlijk zijn die vlekjes natuurlijk een lichte vorm van bont bij een valkje.

Groetjes, Paul


Barbara

Ok, dan zijn we het eens  ;)

Mandy

Yip, dat denk ik ook. Dat Baloo cinnamon is met een gen voor split wat zich in die gele vlekjes uit.
Tja, Simba is best geplukt ja, maar het kuifje staat er nog op. Dat deed Truus hier ook, die heeft een nest met 6 jongen en ze heeft bij allemaal alleen de achterkopjes geplukt. Daar komen nu alweer veertjes aan en die laat ze nu weer wel zitten. Omdat het niet erger werd heb ik ze gewoon samen hun jongen groot laten brengen. Als het nou erger was geworden had ik Truus apart gezet en het Pino alleen laten doen en dan zou ik helpen door de jongen in het blok bv 's ochtends en 's avonds pap te geven. Kan jij anders de moeder niet apart zetten?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl