16 april 2024, 22:35:11

mama plukt veren !!!!!

Gestart door melanie, 25 mei 2003, 02:58:27

« vorige - volgende »

melanie

25 mei 2003, 02:58:27 Last Edit: 25 mei 2003, 03:01:08 by melanie
Wie kan en wil mij z.s.m. advies geven?

Ik ben er net achter gekomen, de Baloo door zijn moeder wordt kaalgeplukt, als ze in het blok zit, trekt ze de veren uit zijn hoofd en hij zit dan ook te krijsen, hij bloed ook.
Zijn krop is al een poosje leeg, wat moet ik doen?
Hij is nu 18 dagen oud.
Moet ik hem zelf voeren????
IK wil niet nog een jong verliezen.
Help ME!!!

Melanie  :'(

Lique

Hoi Melanie,

He, het zit je allemaal niet mee he? eerst Simba overleden, en nu dat er geplukt wordt bij Baloo. Jammergenoeg kan je er heel weinig aan doen.
Handopfok raad ik zeer zeker af. Hij is naar mijn mening nog te jong om bij de ouders weg gehaald te worden.
Ik zou het zo laten gaan, alleen zorg wel, dat er genoeg appel en mais in de kooi ligt.

Paul

25 mei 2003, 05:17:19 #2 Last Edit: 26 mei 2003, 06:35:33 by Paul
Hoi Melanie,
Als de moeder wel voert kan je beter even wachten met hem eruit halen maar als de moeder ook helemaal niet voert zal je wel moeten met dat zelf voeren.
Nutribird schijnt erg goed te zijn voor hele jonge valkjes dus dat zou je kunnen proberen dan.
Maar ik zou er dan pas mee beginnen als je zeker weet dat de moeder niet voert.
Een kropje is af en toe wel leeg en een paar uur later ineens wel weer gevuld.
De veertjes groeien wel weer aan in elk geval, het is niet leuk maar niet dodelijk voor het jong.

Groetjes, Paul

melanie

25 mei 2003, 12:50:52 #3 Last Edit: 25 mei 2003, 12:52:45 by melanie
Bedankt voor jullie reaktie,

Ik ben Baloo vannacht gaan voeren, hij was helemaal verzwakt, omdat de ouders hem niet meer wilden voeren.
Het vrouwtje is ook de hele tijd met het mannetje aan het flikflooien, ze wil het jong gewoon niet meer.
Ze zat hem zo hard te pikken, dat het jong het blok uit wilde klimmen, het zat te krijsen!
Met Baloo gaat het nu heel goed, hij eet goed, ik had geen keus.hij is nu 19 dagen oud

Speedy

Baloo zet um op!!
Melanie ik denk dat je er wel goed aan hebt gedaan om hem nu zelf te gaan voeren, als het lukt waarom niet.
Zo heeft hij wel meer overlevings kans.
Ik duim voor jullie.

Groetjes,
Trudie

Mandy

Hoi Melanie,

Wat vervelend zeg en wat een pech weer! :(
Maar goed, je hebt hier een goede keus aan gedaan, maar zoals je al zei; je had weinig keus meer.
Die veertjes groeien wel terug, maar je was er gelukkig ook wel op tijd bij, want zo te zien valt de schade nog mee.
Veel succes met de handopfok! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

moonwitch (diana)

25 mei 2003, 18:05:32 #6 Last Edit: 25 mei 2003, 18:06:17 by moonwitch
hoi melanie

Ook ik heb een moeder valk die haar jongen kaal plukt. gelukkig niet tot bloedens toe, mijn geparelde was het ergst er aan toe die leek wel een gier, en zoals de andere zeggen het groeit allemaal weer aan, ook mijn geparelde is nu weer mooi en 10 weken oud.
Je krijg door zelf te voeden wel eeen supertam valkje en dat is ook harstikkke leuk. In ieder geval veel succes met de handopfok. Leuke foto's trouwens.
Groetjes Moonwitch (diana B)
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Ellen

Ach jee Melanie,
Wat een lief babyvalkje is baloo. Gelukkig ben je er
op tijd bij.
Sucses met de handopfok ( zoals ze hier zeggen)
Hoop dat je er een lief maatje aan over houd.

Ciao Ellen.

melanie

Bedankt dat jullie allemaal met Baloo en mij meeleven.
Ontzenttend lief, nu hij gaat het zeker halen!!!  ;)
Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Melanie

Paul

Hoi Melanie,
Wat een schatje om te zien he :-)
Hij is in elk geval al 18 dagen door de ouders gevoerd en heeft dan al veel belangrijke stoffen meegekregen dus de kans dat het nu verder met handopfok lukt is erg groot.
Houd wel in de gaten dat de krop leeg is als je hem opnieuw voert.
Meestal is dat na ongeveer 4 uur.
Veel plezier met Baloo en het zal zeker lukken :-)

Groetjes,  Paul

melanie

Hallo allemaal,

Het gaat heel goed met Balootje, hij of zij zit al goed in de veren, ik heb het idee dat hj een bonte wordt.
Hij eet sinds gisteren al van de lepel, en krijsen dat hij kan, als een echte baby. :D


Groetjes Melanie & Balootje ;)

Speedy

Wat een moppie is Baloo,
Ik zeg dit nu van alle kleintjes die ik nu hier de revue voorbij zie passeren...maar ik meen het wel hoor.
Ze hebben echt mijn hart gestolen....
Veel plezier met Baloo verder, hij redt het wel.

Groetjes,
Trudie

melanie

Hoi Trudie

Ik denk wel dat hij het red, hij ligt nu lekker met een gevulde krop te slapen, over ong 2 uurtjes krijst hij weer om eten.


Groetjes Melanie

Mandy

Fijn dat het zo goed gaat met Baloo Melanie! ;D

Op het eerste gezicht lijkt Baloo mij een cinnamon of wildkleur valkje te gaan worden, maar die gele veertjes op het koppie passen daar weer niet ben, ben benieuwd hoe tie er volgende week uit ziet, dan weten we het zeker! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

melanie

28 mei 2003, 16:57:03 #14 Last Edit: 28 mei 2003, 17:34:15 by melanie
Hoi Mandy,

De vader is een bonte, en de moeder gepareld/cinnamon/witkop.



Baloo heeft geel met grijze vleugelpennen, en een bijna gele kuif.
Ben benieuwd

Groetjes Melanie