29 maart 2024, 16:44:15

Pinda's?? of ander voer??

Gestart door zwolse_girl, 7 oktober 2005, 12:04:34

« vorige - volgende »

zwolse_girl

Hallo allemaal !!

Mogen de valkjes ook pinda's hebben ??
en wat kun je hem allemaal geven als belonging?als die uit de kooi is geweest??

Groetjes Jolanda

Paul

Hoi Jolanda,

Pindas zijn af te raden omdat die ten eerste schimmels kunnen bevatten en met doppindas die gebrand zijn moet je uitkijken dat er een soort gas uit de dop komt als je die openknijpt dat zou slecht voor ze zijn heb ik wel eens gelezen.
Voor vogels kan je ook ongebrande pindas in de dop kopen maar ook dan heb je kans op schimmels.
Waar sommige bij mij wel gek op zijn dat zijn cashew noten dat zijn eigenlijk geen echte noten maar vruchten maar die mogen ze niet te veel omndat er veel vet in zit.
Ook eten ze wel eens een amandeltje daar zijn sommige ook wel gek op.
Maar al die dingen met mate.
Bij de xenos hebben ze pijnboompitjes die lijken op zonnepitten alleen zitten die niet in een hulsje en daar zijn ze ook vaak dol op dat is gewoon proberen of ze die bij jou ook zo lekker vinden.
Die kan je dan zo geven uit de hand maar geen hele bak mee vullen alles met mate zeker omdat het snoepjes zijn.

Groetjes, Paul

Mariska

Hoi Jolanda,

Ik geef ze ook weleens cashewnoten.
Vinden ze bij mij erg lekker.
Niet teveel natuurlijk zoals Paul al zei.
En heel af en toe krijgen ze eens een chippie.
Maar heel weinig.
Groente en fruit en trosgierst als beloning zijn ze ook hel blij mee.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

zwolse_girl

ik heb wel is geprobeerd en stukkie appel maar hij at er niks van hij heeft trouwens wel van die tros.. nog wat gegeten ( wat een vervelende naam zeg  :-\

wat voor soorte groenten vinden ze lekker dan??

Paul

Hoi Jolanda,

Hier willen ze ook geen appel hoor en van groente vinden ze witlof erg lekker als een van de enige dingen.
Ook geef ik een gemengde salade van sla, geraspte wortel en paprika stukjes dat koop je kant en klaar bij de Aldi.
Trosgierst vinden ze altijd wel lekker alleen dat niet te vaak geven 1 keer per weer is voldoende anders eten ze te eenzijdig.

Groetjes, Paul

Mariska

Nou heb je even, dan ga ik opnoemen wat ze bij mij lekker vinden ;D ;D ;D

Hier vinden ze lekker, mais, spruitje, brocoli, bloemkool, wortel, sla, appel, peer ,meloen met pitjes, mango, rijst, pasta, aardappel, halve druiven, blaadje spinazie, peterselie, bieslook, basilicum, rode peper, crackers van craqotte, ananas, schijfje komkommer, en vast nog wel veel meer waar ik nu niet op kom ;D
Genoeg ideetjes zo ;)

Ik moet wel zeggen dat het spreekwoord "jong geleerd is oud gedaan" vaak wel opgaat.
Ik heb ze zelf van jongs af aan van alles gegeven.

Oh, en GEEN AVOCADO, dat is GIFTIG.

Nou succes ermee!

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

zwolse_girl

waar kun je dat halen???
gewoon in de winkel of dieren speciaal zaak??
en wat eten ze zowiezo altijd?

groetjes jolanda

Paul

Hoi Jolanda,

Bedoel je waar je de trosgierst kan halen ?
Dat hebben ze inderdaad in zowat elke dierenwinkel.
Wat ze hier inderdaad ook erg lekker vinden zijn melba toastjes en dat eten ze zo goed als allemaal hier.
Ook een stukje brood vinden ze vaak lekker soms zijn het de simpelste dingen die ze het liefste hebben :)

Groetjes, Paul