Jee!! hij zit op de schouder van mn moeder maar met behulp van een stokkie

Gestart door zwolse_girl, 7 oktober 2005, 12:02:44

« vorige - volgende »

zwolse_girl

Hallo mensjes !! ;D

We hebben het al zover gekregen dat hij wel bij me moeder op de schouder wilt zitten .
Maar we hebben het alleen met een stokkie voor elkaar gekregen lokken met een staaf met voedsel(kan r ff niet op komen) heeft geen zin trapt die niet in, Slimme valk he  :o

Weten jullie nog meer tips zo dat hij wel op je hand wil zitten??
Hij wil alleen moeilijk weer in de kooi  :'(

p.s hier ff wat foto's van mn moeder en kuifje.






Zou dit het begin kunnen worden van het tam worden?? ;D

Groetjes Jolanda

Rianne

Hoi,

er staat bovenaan deze pagina een stappenplan. Probeer dat eens! :)

Jaimy_en_Viggo

Hey Jolanda!

Hoe oud is je valkje?..zo te zien al een paar maandjes. Mijn eerste valkparkiet was ook rond de 4 maanden oud. Met heeel veel geduld..kortwieken..enzovoorts kon ik hem op de hand krijgen, maar meer als dat is het helaas nooit geworden. (af en toe als hij op mijn schouder drukte hij ook zijn hoofdje tegen mijn wang)  Maar iedere valk is anders en op de foto's te zien zit hij lekker rustig bij je moeder. Gewoon blijven proberen en geen snelle bewegingen maken als je dicht in zijn buurt ben.

Succes! Groetjes Jaimy

zwolse_girl

Hij zat idd rustig bij me moeder op de schouder in het begin een beetje trillen maar was ook over hij ging steeds dichter bij me moeder zitten,.hij vliegt er ook niet af ofzo
sterker nog hij wil nauwlijks weer terug in de kooi  :o

Mariska

Citaat van: zwolse_girl op  7 oktober 2005, 12:02:44
Hallo mensjes !! ;D

lokken met een staaf met voedsel(kan r ff niet op komen) heeft geen zin trapt die niet in, Slimme valk he  :o


Daar trapt bijna geen 1 valkje de eerste paar keren in.
Het is een kwestie van geduld en blijven proberen.
Je krijgt ze helaas niet in 1 dag tam.
Was dat maar waar.
Ik ben met 1 van mij na een half jaar nog bezig.
Je heb er echt veel geduld voor nodig.
En niet gaan stressen, dat merkt je valkje en dat lukt niks meer.
Succes verder!

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

zwolse_girl

Jup das inderdaad zo, veel geduld, mja omdat ik nooit zoveel geduld heb moet ik maar oefenen he  :P

Kunnen jullie nu ongeveer schatten hoe oud dat die kan zijn??

Paul

Hoi Jolanda,

Kuifje is volgens mij ruim een jaar uit zelfs 1,5 jaar want de laatste gele staartpen gaat vaak pas na de tweede rui eruit en dat is ongeveer na 1,5 jaar.
Maar je hebt hem al best snel op je schouder dus hij heeft zeker aanleg om tam te worden :)

Groetjes, Paul

Mariska

Hoi Jolanda,

Ik ben ook niet het geduld zelve hoor, maar ik ben er wel achter gekomen dat dat de enige manier is die werkt.
Als ik ga stressen, dwingen of jagen lukt niks meer.
Als ik ze bijv niet in hun kooi krijg en merk dat ik het helemaal zat word dan stop ik even. En als het weer afzakt probeer ik het opnieuw. Ze voelen dat feilloos aan.
Maar zo te horen komt dat met die van jou wel goed hoor.
Zou me geen zorgen maken.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)