2 mei 2025, 22:05:55

klapperen met vleugels

Gestart door ManjaV, 13 oktober 2005, 07:57:33

« vorige - volgende »

ManjaV

Even een vraagje! Mijn valkparkietje klappert soms heel hard met zijn vleugels, als hij op mijn vinger ziet. Is dit een vorm van 'in shape' blijven, of zoiets?
En dan nog een vraagje. Door de kweker is hij gekortwiekt (hij is nu 11 weken). Komt dit nog goed?? Hij wil graag vliegen  ;)

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Riny

Hallo Manja
Ik denk dat je valkje met z'n vleugels klapperd omdat hij graag wil vliegen.
En over dat kortwieken hoef jij je geen zorgen te maken ,na de rui is het weer aangegroeid en kan die weer vliegen.
Groetjes Riny :D :D :D

Agnes

Hoi Manja,

Ik heb ook een valkje dat gekortwiekt is, en die klappert ook zo met d'r vleugels.
Zo van: ik wil graag vliegen maar ik durf nog niet zo goed ;)
Ik vind het wel een grappig gezicht.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Rianne

Ze doen het hier ook, en mijn valkjes zijn niet gekortwiekt. Vaak houden ze een zitstok vast en gaan dan klapperen. Volgens mij willen ze dan hun energie kwijt.

Mariska

Hoi Manja,

Is heel normaal hoor.
Doen 2 van mij ook.
Ik moet er altijd erg om lachen.
Ik noem het "droogvliegen"  ;D
Die kliene van mij die net iets ouders als die van jou gaat dan soms per ongeluk toch de lucht in en valt dan weer ergens neer. En dan begint ze mij te roepen of ze wil zeggen van "wat gebeurd mij nu, was alleen maar aan het oefenen" ;D.
Binky heeft het toen hij nog jong was ook heel erg gedaan, maar toen bleek hij bloedluis te hebben.
En dat merk je echt wel, want toen gaf hij ook pijn aan en was heel onrustig 's nachts.
Dus maak je niet druk, het is gewoon gekkigheid.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

ManjaV

Bedankt allemaal voor jullie reacties!  :D En ja, het is een zeer grappig gezicht!!!!!!!! Die vleugels gaan zo snel op en neer, dat je ze haast niet ziet  ;D

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki