4 mei 2025, 00:27:21

Krijsen

Gestart door Sankara, 4 oktober 2005, 18:15:07

« vorige - volgende »

Sankara

Een vriendin van mij heeft thuis een voiliere met o.a. 9 valkparkieten. Zij willen zo min mogelijk nakomelingen houden, dus heb ik er 2 van haar gekregen.

De eerste is Psycho, die midden juli uit de voiliere is gehaald en sinds begin augustus woont hij bij mij. Het is een zeer tamme, gezonde en rustige man. Er is absoluut geen probleem mee.
De tweede die ik heb gekregen, heb ik nu 3 à 4 weken. Anderhalve maand geleden is hij uit de voiliere gehaald en moest toen nog dringend bijgevoerd worden. Daar zijn ook geen problemen bij ontstaan.
Nu krijst hij gigantisch veel! De hele dag door, en het houdt maar niet op. Ik weet niet of hij dit ook doet als ik er niet ben, ik weet enkel dat ie alleen 's nachts z'n mond houdt en als ik 'm op schoot neem en voer is ie stil. Na een lange tijd vertroetelen is hij ook eindelijk pas stil.
Gelukkig neemt de oudere valkparkiet dit nog niet over, die is zo rustig als wat.

Wat kan ik doen om het krijsen te voorkomen? En waarom krijst hij nu nog steeds? Hij is nu ongeveer 3 maanden, en de andere is iets meer dan een maand ouder

Riny

Hoy Sankara
Ik denk dat dit krijsen bedelen om eten is,dat kunnen ze heel erg lang vol houden.
Hoe vaak per dag voer jij je valkje nog??
En wat eet die zelfstandig?
groetjes Riny :D :D :D

Sankara

Ik voer hem 3 keer met krachtvoer, in 't weekend 4 keer.
Maar gewoon zaadvoer bijt hij niet de korst van 't zaadje er af.

Riny

Hallo Sankara
Voer jij het valkje wat 3 maanden oud is 3x daags ?
Of bedoel je het valkje wat 1 maand oud is.
Grroetjes Riny :D :D :D

Sankara

Ietsjes beter lezen, dan weet je dat ik een valk heb van +/- 3 maanden en een van +/- 4 maanden, die al sinds 2 maanden zelfstandig kan eten.

Mariska

Nou het spijt me dat ik het zeg, maar naar mijn idee mag je wel een iets andere toon aanslaan naar Riny toe.
Ze probeerd je te helpen hoor!!!!

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Sankara

Wat?

Ik doe helemaal niets verkeerrd hoor! Misschien ligt het wel aan jou als jij mijn taalgebruik niet goed op kan vatten

Karin

Eerlijk gezegt moest ik ook 3 x lezen voordat ik het goed begreep hoor Sankara, dus zo vreemd is het niet dat iemand het niet meteen snapt. Pas een beetje op je woorden als iemand je wilt helpen, het komt toch een beetje kattig over, dat heb je met "geschreven woorden", die komen snel anders over.

Maar om even op je vraag terug te komen : je schreef dat je 3 x daags krachtvoer gaf ( ik denk daarom dat ze dachten dat je handvoerden, dacht ik eerst ook ). Meng gewoon het zaad door het krachtvoer en doe er steeds minder krachtvoer in en steeds meer zaad. Geef ook bruin brood ( des te meer pitjes, des te beter ), trosgierst en groenten en fruit ( bijvoorbeeld een beetje andijvie en appel ). Zo eet hij toch gevarieerd en die zaadjes gaat hij vanzelf pellen. Het schreeuwen moet je negeren. Het is even door de zure appel heen bijten, maar als je hem steeds oppakt als hij het doet, dan heeft hij zijn zin  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mariska

Hoi Sankara,

Ik vat jou taal gebruik heel goed op en het bevalt me niet.
Ook je reactie naar mij toe nu niet.
Eigenlijk vind ik je gewoon onbeschoft, maar dat zal ook wel aan mij liggen.
Veel succes nog met je valkje.
Ik hoop dat het allemaal goed komt.

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Sankara

Ach, dan denk je dat toch. Ik vind het zelf ook jammer dat jij mijn taalgebruik dus niet kan accepteren. Maar niemand is perfect, ik vind jou ook niet zo geweldig aardig, alsof ik daar dan een probleem van ga maken?

Ik kan het je nog veel lastiger maken, maar mij zul je hier niet meer terug zien. Vond het ook een zeer hartige verwelkoming om hier te zijn!

valkvragen

:) hoi mensen !!!!
SANKARA ik vind dat site wel prachtig !!!! :D   :)  ;)
als jij dat niet vind mag je het site wel sluiten hoor .
hier probeert iedereen elkaar te helpen met een vriendelijke manier !

verder wens ik je succes met je valkparkiet  :D