16 april 2024, 22:56:11

paar vraagjes...

Gestart door zwolse_girl, 6 oktober 2005, 22:21:42

« vorige - volgende »

zwolse_girl

Helloooo Beste mensjes !!  8)
Alles goed ? mij wel hoor :)

Ik had een paar vraagies .. (jullie zouden wel denken alweer)
En jup al weer ( typisch een beginner haha)

Komen ze :

Vraagje 1:
Soms als we aan het eten dan gaapt die heel raar lijkt net kokhalsen Heel appart vind ik zelf.en daarna knarst die op ze snavel ofzo je hoort iedergeval knarsend geluid.
Is dat wel goed???..

Vraagje 2:
Vanavond waren we ook toevallig aan het eten en toen begon hij met lachend geluid te maken en daarna nog meer apparte deuntjes te fluiten als wij "fiet vieuw"doen reageert die er wel op het leek alsof hij het na wou doen,en hij heeft ze kuif dan ook niet echt helemaar rechtop staan als normaal maar bijna/half plat op zijn koppie
kan dat kloppen?
Als wij ze naam "kuifje"roepen reageert hij er soms ook op hoor je heel hoge fluit van hem
is dat een tegen dat hij ze naam herkent??

oh ja p.s nog een vraagje...
We kunnen hem al wel oppakken maar alleen via een cd doosje  ::) Is me moeder mee gekomen  hiihi

Ik hoop dat jullie andtwoord hebben ..
Groetjes Jolanda

Riny

Hallo Jolanda
Als je valkje met zijn snavel knarst is dat meestal een teken dat hij heel tevreden is.
het kan heel goed dat hij je naam herkent.
En je kunt toch proberen of Kuifje van het cd doosje op je hand over wil stappen of trosgierst uit je hand wil eten.
Veel succes Riny :D :D :D

zwolse_girl

Die heb ik vandaag opgehaald en in de kooi gehangen zover ik weet heeft die er nog niks van gehad..hij toont niet eens intresse dat hij wat wil proeven ofzo.. maybe heeft die het nog nooit in de dieren winkel gehad ofzo denk ik .

is het trouwens gewoonlijk dat mannen wat eigenwijzer zijn dan de popjes ??

groetjes ..!!

Mariska

Hoi Jolanda,

Dat rare gapen heb ik ook met een valkje van mij gehad.
Ik was een beetje bezorgd, maar hier op het forum hoorde ik dat jonge vogeltjes dat wel vaker doen om voer de krop te laten passeren naar de maag toe.
Dus daar hoef je je niet druk over te maken.
Bij mij deed ze het na een paar dagen al niet meer.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

valkvragen

 :) hoi
dat van raar gapen is wel normaal .
ja,een valkparkiet kan zijn naam wel herkennen. :)

succes verder !!!