29 maart 2024, 14:14:49

humeur

Gestart door grimm, 6 oktober 2005, 16:48:04

« vorige - volgende »

grimm

Hallo
Sinds een 2 en een halve maand hebben wij thuis een valkparkiet( toen we hem gingen halen was hij juist 8 weken oud) .Ik ben nog student en ben dus overdag niet met  hem bezig maar vanaf ik aan de poort kom begint hij te fluiten en te roepen, en als ik binnenkom springt hij op mijn schouder.Hij eet zelf mee uit mijn mond! :D
Mijn moeder daarintegen , die heel de dag thuis is, kan hem maar heel zelden vastnemen of zelfs aanraken, dan bijt hij in haar vinger ( hij bijt niet door  maar je voelt het wel  :P).Is het normaal dat hij zo humeurig is want de ene moment, zelfs bij mij, is hij zijn vleugels aan het rekken en te spellen in mijn haar en plots wordt hij vervelend;Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij ook bij mijn moeder wilt komen?

Een andere vraag is: kan mijn valkparkiet verstaan wat ik zeg , want als ik in de zetel zit en hem roep terwijl hij 4m verder op de tafel bij zijn kooi zit, springt hij van tafel (hij is nog geknipt van de vorige eigenaar) en loopt hij zo snel  naar mij als hij kan.

Hoe kan ik zien of mijn valkparkiet een mamnetej of een vrouwtje is?( hij is 12 weken oud nu)


greetz and kisses grimm en van freddie

Paul

Hoi Gimm,

Valkjes zijn soms erg eenkennig en kiezen dan voor 1 partner en in dit geval ben jij dat bij gebrek aan een ander valkje.
Je moeder kan proberen hem wat lekker te geven en misschien dat hij dan ook wat liever naar je moeder toe word maar soms lukt dat helaas niet en trekken ze maar naar 1 persoon toe.
Een valkje heeft echt een eigen willetje en niet altijd zin om aangehaald te worden hoe tam ze ook zijn.
Vooral in de avond als hij zit weg te dommelen maakt ze pikbewegingen als ik in de buurt kom maar echt bijten doet ze nooit.
Dwingen heeft dan ook geen nut en even later komt ie weer gewoon bij je.
Ik heb hier ook een hele tamme waar ik alles mee kan doen maar soms heeft ze gewoon geen zin en dan laat ik haar maar gewoon even met rust.

Groetjes, Paul