29 maart 2024, 13:14:34

Waarom blaast mijn vlakje?

Gestart door zwolse_girl, 5 oktober 2005, 21:06:52

« vorige - volgende »

zwolse_girl

Hallo allemaal...!

Ik heb een vraagje ..
Als ik bij mijn valkje in de buurt kom dan blaast hij zodra ik hem wil aanraken..

Weten jullie waarom hij zo doet??
Soms schrik ik er nog al van omdat ik bang ben dat ik gebeten wordt want daar heb ik niet zo heel veel zin in ..

Groetjes Jolanda

Rianne

Blazen is een teken dat ze zich verdedigen. Het kan dan zijn dat je valkje gaat bijten maar dat is niet altijd zo.
Wees in ieder geval nooit bang voor je valkje want zo is hij de baas over jou.
Kijk anders even bij Tam Maken naar het stappenplan, misschien kun je hem nog aan je handen laten wennen. :)

Mariska

Hoi Jolanda,

Het klopt inderdaad wat Rianne zegt, ze doen dat uit angst.
Als je het stappenplan volgt gaat dat vanzelf over. Je moet een vertrouwensband met hem opbouwen. Daar heb je wat geduld voor nodig en hem vooral niet dwingen. Daar maak je het erger mee.
En wat dat bijten betreft; ik ben nog nooit door een valkje gebeten en dat het zeer deed. Ze doen dat vaak niet hard.
Ik trek dus ook nooit iets weg als ze bijten. ik bijt gewoon even op me tanden ;D, want anders denkt hij dat hij gewonnen heeft. En dat willen we niet ;)
Succes verder!

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

zwolse_girl

Nou... laaste keer dat hij mij in de vingers beet deed wel zeer liet het dan wel niet merken ...  :o Het bloede ervan snik snik
maare mijn valkje is ong 10 maanden schatte jullie hoelang kan het dan ongeveer duren dat je hem tam krijgt en gaat dat makkelijk??

groetjes Jolanda

Riny

Hallo Jolanda
Tam maken is niet altijd gemakkelijk en zeker niet als je zelf een beetje bang bent.
Een valkje voelt dat aan.
Kijk maar eens bij het stappenplan en dan begin je gewoon zo of dat het valkje vandaag bij je in huis gekomen is.
Als je verder vragen hebt geef je gewoon een gil.
Heel veel succes Riny :D :D :D