16 april 2024, 17:57:53

Wat moet ik doen??

Gestart door zwolse_girl, 5 oktober 2005, 12:42:14

« vorige - volgende »

zwolse_girl

Hallo mensjes !! ;D

Ik ben mijn kuifje aan het tam maken.
Ik heb hem gisteren voor het eerst de kooi los gedaan, in het begin wou hij er nog niet uit.. Maar omdat toevallig mijn vader binnen kwam en die zag dat de kooi los stond ging hij erna toe en praate met kuifje en ging met de hand erin, Kuifje was wel een beetje wild maar vloog erdaarna uit.

Hij is ongeveer een half uurtje uit de kooi geweest , daarna moest hij wel weer in de kooi omdat er allemaal visite kwam en das een beetje druk voor een valkje vondt ik  :o

In kon hem eerst niet tepakken krijgen toen maar ff gewacht en opnieuw ik kon hem later wel pakken maar hij pikte en beet zachtjes het deed niet zeer ofzo.

Maar hij wil alleen nog niet op mijn hand zitten dan begind hij te blazen
Mja hier nog ff wat foto's van onze Kuif !..




Hij zit nu ook samen met de parkiet in de kooi maar ze doen elkaar niks, Kan dat kwaad???

Groetjes Jolanda

zwolse_girl

Kunnen jullie nu misschien zien hoe oud hij ongeveer is  ???

Groetjes jolanda

Lique

5 oktober 2005, 13:08:44 #2 Last Edit: 6 oktober 2005, 10:26:23 by Lique
Hoi Jolanda,

Wat toevallig dat je ook uit Zwolle komt.

Je valkje is geen 2 maanden oud, ze hebben dus niet helemaal de waarheid verteld in de dierenwinkel.
Helaas gebeurt dat nog maar wat vaak.

Je valkje is minimaal al een half jaar oud, zelf schat ik hem een maand of 10 omdat hij ook al zijn staartpennen al gewisseld heeft.
Je valkje is trouwens ook geen wildkleur man, maar het is een bonte man. Dit kan je zien aan het vlekje wat hij op zijn borst heeft.
Het tam maken zal dus wat langer kunnen duren.
Waar heb je hem gehaald?

Ik ben bang dat de kooi waar je hem in houdt, niet geschikt is. Hij heeft weinig mogelijkheden om te klimmen, en hij kan makkelijk zijn kop naar buiten steken en dit loopt soms erg verkeerd af :-\
De onderste kooi is te klein voor een valkje, zeker in combinatie met een grasparkiet. De kooi heeft verticale spijlen, horizontaal is beter:

Zoals deze kooi op de foto. (ps mocht je zo'n kooi zoeken, die heb ik nog te koop).

Het is alleen maar goed dat het grasje en het valkje elkaar niets doen. IN vele gevallen gaat het ook uitstekend om ze samen te huisvesten. Alleen kán het natuurlijk mis gaan. Vaak is dat in de broedperiode, alleen denk ik dat dat bij jou er niet van zal komen voorlopig ;D ;)

groetjes LIque

zwolse_girl

Hallo dat hij er door kon was in het begin daar hebben we wat aan gedaan en idd we zoeken nog een andere kooi , waar onze parkiet en valkje samen in kunnen het liefst niet zo duur en niet buiten zwolle..

Groetjes Jolanda

Mariska

Hoi Jolanda,

Waarom stuur je Lique niet even een IM.
Onder persoonlijke berichten bovenaan.
Zij heeft een mooie kooi staan.
Ik heb ook een hele mooie voor je, maar ik zit helemaal in Almere en Lique en Peter in Zwolle.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)