7 mei 2025, 16:05:25

nieuwe valkparkiet

Gestart door Ferry, 8 oktober 2005, 22:21:17

« vorige - volgende »

Ferry

Hoi,

Sinds kort hebben wij een valkparkiet uit een vogelopvang. Het verleden van het beestje is voor ons onbekend.

Hij maakt veel, onafgebroken geluid, wat alleen af te kappen is met een doek over de kooi. Maar dat is natuurlijk ook geen optie overdag. Wat kunnen wij daar aan doen?

En wat kunnen we doen tegen het hele drukke gedrag wat hij op momenten heeft?

Wie wil ons antwoord geven op deze vragen?

Alvast bedankt, Ferry

~Natas~

Hoi Ferry,

Hoe is het valkje nu ongeveer?
En is je valkje tam?
Wat je kan doen hem wat rustiger te houden is om veel tegen hem te praten, zodat hij je gaat vertrouwen.
Het kan ook zijn dat je valkje aandacht vraagt, en als jij die hem niet geeft dan gaat hij er zelf om vragen.
Tegen het drukke gedrag wat je kan doen is om wat speeltjes in de kooi te hangen zodat hij afleiding heeft.
Verder zou ik het nog even aankijken, want dit kan ook tijdelijk gedrag zijn.
Sterkte ermee,

Groetjes,

Natas

Paul

Hoi Ferry,

Valkjes zijn groepsdieren en willen vaak een partner bij zich en als ze die niet hebben gaan ze schreeuwen om een partner te lokken.
Vaak word de mens ook als partner gezien als je 1 valkje hebt en dan willen ze gewoon aandacht.
Wat soms kan helpen is een tweede erbij nemen dan hebben ze elkaar en kunnen ze erg rustig zijn.
Ik heb er hier meer dan 20 en ik heb het idee dat die minder lawaai maken als die ene die jij hebt zitten want ik heb eigenlijk amper last.
Dat ze in de ochtend en avond een fluituurtje hebben is normaal daar zijn het vogels voor maar de hele dag gillen is niet de bedoeling.
Het kan soms ook helpen om de radio op een praatprogramma aan te houden als je weg gaat dan denken ze toch dat er iemand is.

Groetjes, Paul