28 april 2024, 01:46:09

Martin & de joepers

Gestart door Martin1, 1 oktober 2005, 16:32:22

« vorige - volgende »

Petra en Cheeky

Sjaakie aan de eieren in oktober, ach, moet kunnen toch?
Nee, ik zou er ook voor waken dat er niet teveel eitjes komen dat ze zichzelf uitput en dood gaat. Daar zit niemand op te wachten! Ben wel benieuwd hoeveel eitjes er nog volgen!

Volgens mij kun je de nepeitjes bij dierenspeciaalzaken kopen, maar zeker weten doe ik dat niet. Je kunt 'ns kijken op het internet. En ik denk dat heel veel mensen op dit forum er al eens gebruik van hebben gemaakt, dus die weten vast wel waar ze te krijgen zijn! Ik ben nog niet met eieren geconfronteerd...  ;) ;D

Groetjes,
Petra

valkchico

hoi Martin,

Ben je ook van plan om jonge valkjes te krijgen of helemaal niet? Sjaakie heeft er al wel een mening over waarschijnlijk? ;)
suc6 met de eitjesfabriek ::).

gr Esther

Martin1

Hoi Esther,

Van mij hoeft dat niet zo. Ik heb m'n handen al vol aan deze 2 vogels. En als ik het forum hier volg, lijkt me erg moelijk om jonkies groot te brengen. Maar mocht het er toch ooit van komen dan lijkt het me wel hartstikke leuk hoor.

Groetjes,

Martin

Rianne

Ik heb ze hier bij 1 dierenwinkel zien liggen, die nepeitjes, de andere had ze niet. Dus even vragen aan de kassa. :)

Martin1

19 oktober 2005, 16:28:36 #34 Last Edit: 19 oktober 2005, 16:50:47 by Martin1
Zo, het is weer eens tijd voor een update met veel foto's!

Sjaakie heeft inmiddels 3 eitjes gelegd. Omdat ze kapot gebeten zijn, heb ik bij de dierenwinkel nep-eitjes gekocht. Ze zijn bijna niet van echt te onderscheiden:


De valkjes vonden ze ook er héél echt uitzien en volgden gelijk hun instinct door te proberen om op de eitjes te gaan zitten:



De (nep)eitjes liggen nu in de kooi, maar er wordt weinig mee gedaan. Heel af en toe probeert Sjaakie om er op te gaan zitten maar haar lijfje lijkt te klein en het lukt dus niet erg. Ik denk dat ik ze binnenkort maar weer verwijder.

Sjaakie gaat vreemd... :o 
Ze is niet meer alleen verliefd op mij, maar ook op haar speeltje in de kooi. Ze gaat er vaak onder of naast hangen en maakt dan zachte piepgeluidjes:




Joepie kan zich trouwens ook prima met de speeltjes vermaken:



Overigens zijn dure speeltjes vaak overbodig, met een simpel luciferhoutje (zonder het zwavelkopje) of een touwtje kunnen ze ook heel lang bezig zijn:


Als het 'smorgens nog donker is in de kamer, gaat Sjaakie altijd relaxen op het houten laddertje:


De nieuwste rage: de planten snoeien:



Maar ze snacken ook graag wat sla hoor:


Joepie in de gevangenis (maar het bevalt 'm zo te zien prima daar):


Lekker baden en douchen:




Hmmm...kroelen!





Sloopterreur:


Joepie fluit inmiddels de sterren van de hemel. Ik zal binnenkort een geluidsfragment online zetten. Maar voor nu: welterusten allemaal!

Christine

Wat een mooie foto's ik heb er echt van genoten maar die slooptoer heeft ie dat echt gedaan of was dat al?? :o ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Tijd over of zo? Wat een boel foto's! Leuk allemaal! :)

Martin1

Citaat van: Christine op 19 oktober 2005, 16:40:56
Wat een mooie foto's ik heb er echt van genoten maar die slooptoer heeft ie dat echt gedaan of was dat al?? :o ;D


Het begon met klein scheurtje (versleten), maar de birdies hebben daar in no-time een flink gat van gemaakt. Ben blij dat ik geen nieuwe meubels in mijn huis heb staan.

Rianne: Het is inderdaad een tijdrovend klusje zeg, al die foto's uitzoeken, verkleinen & uploaden. Daarom doe ik het ook niet al te vaak. Maar als ik het doe, dan doe ik het gelijk goed!  ;D

Martin1

Vinden jullie trouwens Sjaakie (de grijze valkparkiet) op deze foto er ook niet errug komisch op staan?  ;D :P

Ozzie

Het lijkt net een oud kwiek mannetje dat aan het wandelen is en de mooie vogels aan het bewonderen is...nou ja, dat kwam in ieder geval bij mij op!  ;D

Ze zijn leuk!

Groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Roosje

Mooie fotos. Wat is joepie mooi zeg! Het zou trouwens zo een broertje van speedy kunnen zijn, ook zo'n mooi baardje en hij lijkt er echt op!

Martin1

Citaat van: Roosje op 19 oktober 2005, 19:01:39
Mooie fotos. Wat is joepie mooi zeg! Het zou trouwens zo een broertje van speedy kunnen zijn, ook zo'n mooi baardje en hij lijkt er echt op!


En hij gedraagt zich precies hetzelfde (als een lompe hork ;)) en kan ook net zo goed deuntjes imiteren. En hij is nu in de rui, dus hij wordt straks nog mooier.

Lin

28 december 2005, 11:04:57 #42 Last Edit: 22 februari 2007, 22:58:57 by Marianne
Hey,

Ik ben wel weer benieuwd hoe het gaat hier.

Groeten, Lin

Het dagboek/ verhaal is gesloten omdat er een jaar niet meer is ingeschreven.
Wil je hem weer open, neem dan contact op.

Groetjes Marianne


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)