24 april 2024, 08:22:40

2 valkjes

Gestart door poehbeer19, 4 oktober 2005, 14:45:56

« vorige - volgende »

poehbeer19

4 oktober 2005, 14:45:56 Last Edit: 5 oktober 2005, 10:18:12 by poehbeer19
hoi,

ik krijg over 2 weken 1 valkje, maar in dat zelfde nest zit er nog 1 waar ik helemaal stapel verliefd op geworden ben. ze zijn al hand tam, maar als ik ze beide neem en in 1 kooi zet blijven ze dat dan ook??
ik heb een kooi die 86cm hoog is 66.5cm breed en 34.5cm diep is. is dat groot genoeg??
uiteraard mogen ze elke dag los vliegen.
maar hoe kan ik voorkomen dat ze elke x tege het raam opvliegen?? want om nou de hele tijd met de gordijnen dicht te zitten is ook niet zo leuk.
ik heb hier thuis ook nog een grasparkiet, maar die is zo hitsig als maar kan. kan dat invloed hebbe op het gedrag van de valkjes??

groetjes marcella

Riny

Hallo Marcella
Ik weet wel zeker dat ze handtam blijven,maar je moet er wel aan werken.
het is natuurlijk niet zo van ze zijn nu handtam dus ''klaar is Kees''
Als jij met ze bezig bent en blijft worden ze alleen maar tammer.
En je hoeft niet altijd met dichte gordijnen te zitten,maar je valkje moet wel de tijd krijgen om eerst de weg te leren kennen  in je huis.
Dan kun je beginnen om steeds de gordijnen een stukje verder open te laten.
En of dat gedrag van je grasje invloed kan hebben op je valkjes weet ik echt niet.
Groetjes en succes met je beslissing.Riny :D :D :D

Mariska

Hoi Marcella,

Bij mij bleven ze wel tegen het raam aanvliegen.
Echt heel vervelend en gevaarlijk ook nog.
Ik heb er toen voor gekozen om vitrages voor mijn ramen te hangen. Die waren gelukkig niet zo duur en tot die tijd heb ik mijn gordijnen wel dicht gehouden.
Maar het kan best zijn dat die van jou het wel gelijk door heeft.
Dat weet ik natuurlijk niet.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

bink

ik denk dat je gewoon even moet proberen om met de gordijnen open ze te laten vliegen want ik denk dat het verschilt per valkje.
ik heb er 1 gehad die overal tegen aan vloog en ik heb er 1 gehad die alleen tegen de raam aan vloog dus daar had ik altijd de gordijnen dicht en nu heb ik er 1 die er niet tegen aan vliegt, dus even proberen denk ik.

Mariska

Hoi Bink,

Dat ben ik dus niet met je eens, want de eerste klap kan gelijk de laatste zijn!!!
Als ze de gordijnen met de tijd toch open wil kan ze het het beste doen zoals Riny zegt. Beetje bij beetje de gordijnen meer open doen. Totdat ze de kamer goed kennen en snappen dat op die plek de kamer ophoud.
Als je gelijk de eerste dag alle gordijnen open laat loop je een groot risico. Vogels zien niet dat dat een raam is, maar kunnen wel hun nek breken als ze er tegen aan vliegen.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hallo Bink en Mariska
Ik zou ze niet graag de kost geven die ieder jaar de nek breken door tegen het raam te vliegen.
Ieder jaar opnieuw lees je dit diverse keren op het forum,dat zoiets gebeurd is met jonge valkjes die de weg niet weten in huis.
Het allerveiligste is om het raam te markeren ergens mee,zodat een valkje ziet dat die er niet door kan.
groetjes Riny :D :D :D

poehbeer19

hoi,

ok bedankt voor de reacties.
ik wil niet het risico lopen dat ze hun nek breken.
dus zat ik te denken je ziet wel is bij metro stations enzo van die vogel stickers op de ramen. zou dat voor een valkje (binnen vogel) ook helpen? of zou dat onzin zijn?

marcella