19 april 2024, 10:51:38

Hoe maak ik mijn kuifje tam??

Gestart door zwolse_girl, 3 oktober 2005, 14:39:49

« vorige - volgende »

zwolse_girl

Hallo allemaal.

Ik heb sins vorige week dinsdag 27-09-2005 Een valkparkietje gekocht.
Genaamd : kuifje.

In de winkel zeiden ze dat hij 2 maanden was,maar hij ziet er nog al volvassen uit dus dat lijkt me sterk niet dat ik het erg vindt ofzo hoor. p.s er zit ook geen ring om zijn poot heen.

in het begin toen die bij ons kwam ging die elke keer op de bodem zitten voor aan de kooi en elke keer maar naar links en naar rechts lopen en proberen eruit te komen. overdag fluit hij ook al heel veel maar dat komt denk ik dat hij onze gras parkiet moesy hoort die brabbelt de hele dag door ,

Voor dat ik bij de kooi kom begin in al te praten tegen hem en te fluiten,
maar zodra dat ik met me vinger iets bij hem in de kooi kom loopt hij al helemaal naar de andere kant van de kooi.
en als ik zn voer wil verschonen dan vliegt hij de hele kooi door er is echt niks aan te beginnen 

S'avonds is die nog al redelijk rustig want dan trekt hij zich helemaal terug en dan kan ik hem ook heel zachtjes aaien op zn borstje hij blaast wel in het begin maar dat houd ook weer op als je eemaal door kriebelt.

ik heb vande week ook een stukje appel in de kooi gedaan maar hij wil dr blijkbaar niks van hebben nog geen hap

Ik weet niet wat ik er mee aan moet ,kunnen jullie mij helpen ??

Groetjes Jolanda en een pootje van kuifje

Riny

Hallo Jolanda
Helemaal bovenaan bij dit hoofstuk staat een stappenplan hoe jij je valkje het beste tam kunt maken.
Succes Riny :D :D :D

~Natas~

Hoi,

Wat je het beste kan doen is om tegen je valkje te blijven praten.
Blijf vooral zijn naam noemen zodat hij daar aan gaat wennen.
Daarna probeer je om je valkje op je hand te laten zitten, je doet dit door hem te lokken met trosgierst.
Als hij eenmaal op je hand zit probeer je je vingers "rustig te bewegen" zodat Kuifje daar aan kan wennen.
Blijf vooral rustig tegen hem aanpraten zodat hij jou gaat herkennen en hij jou herkend aan je stem.
Hierdoor bouw je een band op met je vogel.
Daarna als je valkje geheel tam is laat je hem uit de kooi.
Lees vooral dat stuk van Lin daao over het TAM MAKEN VAN JE VALKJE.Staat veel handige tips in.
Succes ermee.

NAtasja