15 mei 2025, 09:34:39

Is Tinus een man of pop?

Gestart door Cindy, 2 oktober 2005, 14:47:55

« vorige - volgende »

Cindy

2 oktober 2005, 14:47:55 Last Edit: 2 oktober 2005, 14:49:58 by Cindy
Hoi,
Ik ben benieuwd of onze Tinus nou een man of een pop is, ik denk eerlijk gezegd een man want hij vertoond macho (haha) gedrag, hij fluit heel veel, en af en toe loopt hij met zn vleugels een beetje breed uit. Tinus is grijs met wit (meer grijs dan wit) volgens mij had zn moeder een hele witte kop en dat heeft Tinus niet.
Weet iemand dit aan de hand van mijn uitleg?
En dan nog een vraagje, hoe krijg ik m zover dat ik m mag aaien? Want dat vind ie niet leuk als ik het probeer gaat ie bijten en blazen.
Groetjes Cindy

patty_dordtse valkjes

hoi,

u zegt dat de moeder grijs met een witte kop was?
als u niet weet wat voor mutatie uw valkje is aan de linker kant van de kolom staat mutatie tussen met foto's en omschrijving kijk daar is tussen
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Petra en Cheeky

Ha Cindy,

Om dat te kunnen zeggen, heb ik nog wel een paar vragen:
- Hoe oud is Tinus?
- Welke mutatie is hij (witmasker?)
- Kun je misschien een foto plaatsen

Qua gedrag, lijkt het er inderdaad op dat het een mannetje is. Zeker als hij in zijn fluiten allerlei toonverschillen kan aangeven of zelfs wijsjes fluit, vrouwtjes hebben daar veel meer moeite mee. De vleugeltjes wat wijd en een beetje heen en weer waggelen is vaak imponeergedrag naar de vrouwtjes toe.

Qua tam maken, zou je eigenlijk moeten kijken in het topic tam maken in dit forum, of via onderstaande link:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html

Wij hebben onze valkjes tam gekregen met heel veel geduld en steeds een stapje meer! De meeste valkjes zijn (zeker in het begin) bang voor handen, dus begin eens met je mond, kusjes geven en als hij niet bang is voorzichtig met alleen een pink... dat heeft bij ons in ieder geval geholpen. Maar... dring vooral niets op, dat werkt averechts!

Succes ermee en laat weten hoe het gaat!

Groetjes,
Petra