20 mei 2024, 03:48:39

kropziekte

Gestart door Bianca, 25 september 2005, 08:46:11

« vorige - volgende »

Bianca

Ik zou graag willen weten of kropziekte besmettelijk is, alvast bedankt.
Eigenlijk zou dat bij elke ziekte erbij moeten staan, een soort lijstje in hoeverre een ziekte besmettelijk is en op welke manier.
Alleen aanraking of ontlasting, via de lucht of via parasieten of zo ;)

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Bianca

Ik ben er nu achter, net Feld aan de telefoon gehad en het kan besmettelijk zijn.
De ziekte komt alleen voor bij jonge (nest) vogels dus geen gevaar voor mijn volwassen vogels..........pfffffffffft
Jammer genoeg is er vanacht eentje overleden aan de gevolgen van deze vreselijke ziekte.

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Mariska

Hoi Bianca,

Wat erg voor je. Je hoopt toch altijd dat dat soort nare dingen je bespaard blijven. Maar in ieder geval goed nieuws dat het geen kwaad kan voor je andere valkjes.

Groetjes Mariska


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy Bianca
Heeft Feld ook uitgelegd op wat voor manier het besmettelijk is want daar bent ik wel benieuwd naar.
Groetjes Riny :D :D :D

Bianca

nee, dat heeft ie niet verteld maar hij zei meteen dat als ik volged jaar weer blokken op ga hangen dat ik dan moet bellen zodat ik medicijnen krijg voor als het nog een keer mocht gebeuren.
Het gaat heeeeeel snel van ziek worden naar overlijden.
Je moet binnen 24 behandelen anders gaan ze dood.
ze kunnen dus geen vocht meer vast houden en ze drogen uit.
ik ben van plan om zelf ook het één en ander uit te gaan zoeken zodat ik er wat wijzer van wordt wie weet zet ik mijn bevindingen ook wel op mijn site.

de hele krop was gevuld met slijm het leek wel een waterbalonnetje.
Elke keer kwam er weer een golf slijm uitzetten, heel smerig!

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.