29 maart 2024, 05:40:40

Bedelen om eten...

Gestart door Nanny Visser, 4 september 2002, 17:45:22

« vorige - volgende »

Nanny Visser

Hallo,

wij hebben een valkparkiet van nu ong. 7 a 8 weken. Kiki kwam bij ons toen ze nog heel jong was3 a 4 weken, d'r ouders hadden nl alweer een nieuw nestje en moest zij en d'r broertjes en zusjes 't nest uit.
Ze heeft eerst bij m'n zus d'r vriend gestaan maar dat ging niet, omdat hij d'r geen eten kon geven. Ze zag m'n zus als mamma en alleen bij haar at ze. Nu staat ze bij ons thuis vrij rustig, en kan ze 't best vinden met onze grasparkiet Sjakie.
Nu is ze hele dagen aan 't krijsen, 't zogenaamde bedelen. Als je een doek over de kooi legt helpt dat maar voor even en m'n ouders worden heel moe van, je kan elkaar zelfs soms niet eens verstaan. Ze wordt nu nog bijgevoerd, maar dat zijn we al aan 't minderen. Maar ze blijft maar bedelen en krijsen tot ze eten krijgt. Als ze dat binnen heeft vliegt ze weg en gaat naar buiten zitten staren, nog steeds krijsend (wel minder als in de kooi).
WAT KUNNEN WE HIER AAN DOEN????????????????
We willen d'r niet weg doen, maar een nieuwe willen we liever niet.
We dachten eerst dat 't aan Sjakie lag, want die mag wel heel de dag rondvliegen. Maar dat is 't niet.

Ik vind 't echt een goede site waar je tenminste info vandaan kan halen.

Ik dank u dat u de moeite heeft genomen om mijn verhaal te lezen en ik hoop dat ik een antwoord krijg.

Vriendelijke groet, Nanny Visser   Ridderkerk

Tara

Hoi, je kunt hier niet echt iets aan doen, de vogel wil misschien nog meer aandacht of is misschien om een andere reden jaloers op de grasparkiet. Valkparkieten hebben net zoals andere kromsnavels veel aandacht nodig. Ze willen voortdurend met je bezig zijn, vooral als je ze van zo jong hebt. Je kunt misschien iets proberen om hem stil te houden: trosgierst of iets anders waar hij zich mee kan bezighouden, dan vergeet ie 't krijsen. Hopelijk heb je er iets aan, groetjes, Tara.

linda

ik heb  hier ook zo een krijser gehad waar je soms dol van werd en word .Het is soms om zot van te worden en ik werd het ook , ook omdat de kids er niet tegen konden.Maar hij is nu drie maanden bij ons (ik heb hem ook met de hand grootgebracht) en nu betert het maar hij kan moeilijk alleen zijn .Als het te erg word leg ik er een doek over of als het mooi weer is zet ik hem buiten en dan hoort hij buiten genoeg gefluit wat hij al goed kan nadoen en dan is hij stil.Als je dan stil bent hoor je hem de mooiste deuntje fluiten. volhouden zou ik zeggen en hem er niet uithalen als hij aan het krijsen is want dan denkt hij dat het een beloning is . groetjes en veel sterkte linda en pico

Peter

Hoi Linda en de anderen :)

Ik had ook nog even nagedacht en bij ons schreeuwde K.C. ook altijd verschrikkelijk veel. Hij bedoelde er echter altijd wel iets mee. nu we hem beter begrijpen schreeuwt hij bijna niet meer. In het begin toen ze schreeuwden gaven we ze altijd hun zin. Dus kooi los bijvoorbeeld maar het werd alleen maar erger en nu gaan het erg goed als ze schreeuwen dan laten we de kooi dicht (als ze er dus uit willen, soms schreeuwen ze ook om andere dingen bijvoorbeeld als je aan 't eten bent) en hetzelfde met eten. Alles op zijn tijd ze zijn nu ook stiller.

groetjes,
Peter

Silvia

Hoi allemaal,

Onze Hugo is nu drieeneenhalve maand en hij begint nu ook wat minder te schreeuwen. Bij ons schreeuwt hij altijd als je wegloopt, maar als we nu een beetje naar hem terugfluiten of praten dan gaat hij vaak gewoon wat voor zich uit zitten brabbelen.

We hebben op een Engelse site een interessant artikel gelezen over het gedrag van valkjes. Daarin werd uitgelegd dat ze van nature wel eens willen schreeuwen om contact te houden met de rest van de groep. Dus om zeker te zijn dat de groepsgenootjes OK zijn. Het kan natuurlijk ook gewoon aandacht trekkerij zijn...

Dit is een leuke site om te lezen: www.cockatiels.org

Groetjes,
Jasja&Silvia


Silvia

Hoi allemaal,

Onze Hugo is nu drieeneenhalve maand en hij begint nu ook wat minder te schreeuwen. Bij ons schreeuwt hij altijd als je wegloopt, maar als we nu een beetje naar hem terugfluiten of praten dan gaat hij vaak gewoon wat voor zich uit zitten brabbelen.

We hebben op een Engelse site een interessant artikel gelezen over het gedrag van valkjes. Daarin werd uitgelegd dat ze van nature wel eens willen schreeuwen om contact te houden met de rest van de groep. Dus om zeker te zijn dat de groepsgenootjes OK zijn. Het kan natuurlijk ook gewoon aandacht trekkerij zijn...

Dit is een leuke site om te lezen: www.cockatiels.org

Groetjes,
Jasja&Silvia


Silvia

Het is niet thingytiels, of wat dan ook, maar cockatiels. Dit heeft ie zelf veranderd. We hopen dat het nu wel goed gaat.