## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

carco

Ach jé wat al jij geschrokken zijn zeg!! Maar dit kan een ieder gebeuren.
Het is wel een flinke jaap die Pablo heeft, kan hij niet tegen een  punt van een kast aan zijn gevlogen of tegen de schouwrand naar beneden zijn gevallen of zo??

Ik hoop inderdaad dat het morgen beter gaat.
Is het geen idee een warme lamp bij hem te zetten? Dat is mij eens geadviseerd bij een valk in schock en dat heeft toen ook goed gedaan.

Hoe ging het op de begravenis? Ik neem aan dat je tante er ook niet bij kon zijn?


Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Ineke

"..het deurtje wel dicht heb gedaan maar niet het sluifje erop    , als ze dan regelmatig tegen het deurtje aanvliegen gaat hij op den duur open staan." Dat is mij ook ns gebeurd, gelukkig zonder schrammen. Pablo lijkt inderdaad pijn te hebben. Het lijkt op n tandafdruk.
"..onze Jack Russells waren ook los in huis, het lijkt op een bijtwond maar ik denk dat als één van die twee echt bijt, in een koppie en nek van een valkje, hij dit niet overleefd." Bijten Jack Russells meteen door of spelen ze eerst met de prooi? Ik hoop, dat Pablo beter wordt en de schrik goed doorstaat. Tja, of je erachter komt hoe t is gebeurd? Dat blijf je je natuurlijk afvragen :(

bobbie

O, wat verschrikkelijk :o :o :o

Snij je foto eens uit, volgens mij zie ik wel tandjes. Als je de wond uitsnijd op de foto zie je het van heel dichtbij.

Jeetje meis, je hebt echt geluk gehad. Ik hoop dat Pablo snel weer opknapt. Op de film lijkt het net of ie je wilt vertellen wat er allemaal is gebeurd.

Achhhh, geef maar een knuffeltje van oma Nel :-*

Monky

Oh hemel zeg!!!
Wat een dag is het voor jou geweest zeg  :-\
Toen ik de foto's van Pablo zag schoten mijn ogen vol. Het is net alsof ik Garath daar zie zitten  :(
Je hebt inderdaad heel veel geluk gehad. Je hoort zo vaak dat iemand heel even 1 minuut de deur vergeet en de vogel is weg.
Haleluja voor de vliegengordijn!!!

Ik hoop dat je weer een klein beetje bent bijgekomen van deze emotionele dag...

Als het nodig is wil ik de foto van de zeilboot er weer bij pakken hoor...of een andere...zoals deze...


Slaap lekker voor straks.

Liefs,
Monique



Caroline



Eventjes het laatste nieuws ......

Ik ben net eventjes anderhalf uur beneden geweest, en heb eerst de andere 8 los laten vliegen, omdat Pablo ook als hij in de rui in de kooi altijd heel erg zielig gaat zitten doen en dan uit de kooi vliegt als een speer, wilde ik toch eventjes kijken hoe hij buiten de kooi was. Hij kan goed vliegen, niet anders dan normaal, maar je merkt wel dat hij pijn heeft, hij heeft lekker anderuur bij Ed gezeten met zijn vriendinnetje Coco en ging daarna zelf (vliegend) naar de kooi en ging aan de trosgierst zitten knabbelen.  :D

Chica is een ander verhaal, daarom ook mijn titel veranderd, die is namelijk ook inwendig gewond aan haar linkervleugel, heeft heel veel moeite met vliegen en doet het ook liever niet en zit met een ietsje pietsje hangende vleugel.  :-\ Ook zij heeft onder haar kinnetje een klein kaal plekje. Haar heb ik dan ook na een klein stukje vliegen in de kooi laten zitten en haar vrijer, Eros er na een paar rondjes ook bij gezet om haar gezelschap te houden. Verder merk ik aan de andere niks gelukkig.

En geschrokken ....... ja dat ben ik zeker, ik zat net op de bank en ze waren allemaal lekker hun ding aan het doen en ik dacht aan wat er allemaal gebeurt had kunnen zijn en ik schoot eventjes spontaan in tranen, alle emotie kwam er eventjes uit.  :'(

Bedankt voor jullie medeleven en meedenken, persoonlijk denk ik wel dat de Jackies door zullen bijten hoor, het zijn van oorsprong ongedierte bestrijders, muizen ratten e.d. op boerderijen, Sjors heeft binnen enkele seconde een nest veldmuisjes of molletjes uitgemoord, als we in de weilanden gaan wandelen. Niet iets waar we trots op zijn en we proberen het te voorkomen maar soms is hij sneller dan dat wij het in de gaten hebben.  :-\

Ook lijkt me het heel erg onlogisch omdat de valkjes meestal hoog zitten en noooooit op de grond.

Zich zo verwonden aan een kast, schouw of iets anders lijkt me ook onlogisch, het lijkt echt aan iets scherps te zijn overgehaald.

We zullen het denk ik nooit weten en volgens Ed is alles in nog geen 10 minuten gebeurt, langer is hij niet buiten bij de auto geweest voor hij binnen kwam.

Het meest logische lijkt mij, dat Chica en Pablo met een klap tegen de achterraam aan zijn geknald, weg zijn gevlogen en gedesoriënteerd tegen de voorraam aan zijn geknald, alleen daar hangt wel iets voor, van die smalle ijzeren luxaflex, ik denk dat ze daar met hun koppetjes tussen zijn geraakt, vandaar ook dat ze beide EN aan de bovenkant een wond EN aan de ander kant de veertjes zijn weggeschaafd.

Maar nogmaals ....... zeker weten doe ik het nooit .....  :-\

Oh, nog een berichtje van Nel.  :D Bedankt!!

Hier de uitsnede, beter lukte me niet, dan was het niet meer scherp.




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Ineke

Dat is n goeie redenatie, die lamellen. Het is inderdaad n lange snee die al bij de neus begint en ook nog aan de onderkant. Pablo ziet gehavend uit. Duidelijke foto's trouwens! Jij bent je lam geschrokken, wat n dag.

Gerda


Hoi Caroline,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je er van over de rel was. Vooral omdat toen je het hoorde je zo onmachtig aan de telefoon was.
Hopelijk knappen chica en Pablo goed op en herinnert straks niets meer aan het gebeuren.
Maar wat een geluk heb je dat al je valkjes nu lekker bij je in de kooien zitten!!

Je moet er niet aan denken ...

Liefs, Gerda

*Yvon

Hoi hoi

Ik wilde net naar bed gaan.
Maar dit is geen leuk slapen gaan verhaaltje. :(
Jeetje.......je hart zal wel in je keel hebben gezeten toen je Ed aan de telefoon had.En wat zal je blij geweest zijn toen je je voordeur zag.
Gelukkig zijn ze nog allemaal binnen en zitten ze weer lekker in de kooi.
Alleen heel erg ziellig voor Pablo en Chica.
Hopelijk knappen ze snel weer op.

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline



Allebei gegeten .....


Het was best wel een beetje griezelig om vanmorgen naar beneden te gaan maar toen ik om kwart voor 8 de huiskamer in liep zat alles nog lekker op zijn stokje/touwring te slapen.  :D

Net om 9 uur ben ik weer eventjes wezen kijken en heb toen gelijk de rolluiken geopend, terwijl ik het ontbijt aan het klaar maken was om met de kids ontbijt op bed te eten, heb ik gezien dat dat Chica lekker heeft zitten eten en ook Pablo heeft wat hapjes gepakt, niet veel maar hij heeft zich wel een hele tijd zitten poetsen, ook geen verkeerd teken, dacht ik.  :)

Ik weet dat er nog van alles met ze kan gebeuren maar ben op dit moment best wel een beetje gerust gesteld.



Verder wilde ik vandaag komen reageren op al jullie lieve berichtjes maar door de drukte van afgelopen 2 weken heb ik inmiddels een achterstand van meer dan 60 berichtjes waar ik nog op moet reageren, een onmogelijke opgave, dus begin ik maar eventjes opnieuw.  :-[ :-[ 

Sorry, maar ik denk dat het anders ook niet echt leuk wordt om nog te lezen.

Petra, Roos, Caroline (carco), Ineke, Nel , Monique, Gerda en Yvon, heel erg bedankt voor het medeleven met wat er gisteren zich hier heeft afgespeeld.
Ik was inderdaad helemaal over mijn toeren en eerlijk gezegd nog als ik eraan denk wat er allemaal gebeurt had kunnen zijn, dan breekt het zweet me aan alle kanten uit, en begin ik gewoon te rillen. Het ergste was dat ik er niet bij was en ook niet 1 2 3 thuis kon zijn, dus alles aan Ed en Sanne over moest laten, die het gelukkig samen prima hebben geklaard.  :-*

Gelukkig is het allemaal redelijk goed afgelopen, ze zitten in ieder geval nog lekker in hun kooitje, ik hoop hier mee geleerd te hebben en Ed ook, ik heb hem gevraagd net als ik ook voortaan eerst eventjes de kooien te controleren voor hij de achterdeur opent maar of hij dit onthoud ...... het blijft natuurlijk een man en die kunnen maar moeilijk meerdere dingen tegelijk.  ;)

Wel wil ik nog eventjes reageren op het berichtje van Esther (crosser) over onze Thomas maar dat doe ik eventjes in mijn andere topic:

## Binky's huishouden. ##  KLIK HIER

Daar ga ik nu even reageren, groetjes!!!![/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Jeetje Caroline, ik lees het nu pas... Op zo'n dag voel je je al helemaal niet happy en dan nog zo'n telefoontje erbovenop... Gelukkig is alles goed afgelopen, op de wond van Pablo en Chica na dan. Hopelijk wordt het geen litteken bij Pablo. :-\

marilyn

hoikes caroline

ik had weer 3 bladzijden bij te lezen om dan nog maar te zwijgen van je nieuwe dagboekje waar ik nog moet aan beginnen  ::) maar goed ik ben weer bij in dit dagboekje  ;)
maar goeie hemel  :o je bent wel geschrokken denk ik  ::) was je niet in paniek  ??? zover weg van huis een telefoontje en niets kunnen doen  :o ocharme pablo en chica ze zien er echt wel zielig uit en ik hoop dan ook dat de wondjes snel genezen en dat ze weer de oude worden  ;)

groetjes marilyn

ik ge nu eerst eff naar je andere dagboekje  ;)

Mariska

Jeetje Caroline, ik heb je verhaal met mijn hart in me keel zitten lezen :'(
Wat zul je ontzettend geschrokken zijn.
Toen Mike mij vorige week op mijn werk belde dat er een valkje op de voliere zat schrok ik me ook kapot, maar net als jij vroeg ik hem rustig eens te gaan tellen.
Het bleek er geen 1 van ons te zijn en dat was zo'n opluchting.
Helaas kwam bij jou de schrik van de verwondingen er nog achteraan.
Inderdaad een lelijke snee op Pablo zijn koppie :-\
Maar weet je nog met mijn Kaily die zijn hele koppie kaal en open had liggen.
Dat is ook helemaal weer goed gekomen en dat komt het met Pablo vast ook ;)
Ik zou ze beiden even rust gunnen zodat het allemaal weer mooi kan genezen.

Een dikke  :-* voor Pablo en Chica en een dikke knuffel voor jou.

En petje af voor Ed en Sanne! ;)



Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mandy

Hé Caroline, wat is dat nou allemaal, jeetje, schrikken joh! :o
Tis zonde Pablo&Chica, je hoort 'm ook zo raar piepen, zielig hoor. :-\
Maar gelukkig valt het nog mee, ze hadden ook weg kunnen vliegen of nog erger ergens tegenaan kunnen vliegen.
Hopelijk knappen ze snel op.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

hippysuus

Ach, wat een verhaal...jeetje. Ik zou ook van de schrik (en achteraf nog de opluchting) zijn gaan huilen hoor. Pfff je moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeurd.

Pablo en Chica zijn heel sneu...geef ze maar een dikke zoen :-*

Joyce28

ooh jemig,wat zul je geschrokken zijn! :o
Gelukkig niks weggevlogen,en lijkt Pablo er ook goed vanaf te zijn gekomen met een sneetje
Dikke voorzichtige kroel voor je valkjes