## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

marilyn

Citaat van: Ineke op  5 september 2006, 16:17:10
Citaat van: Rianne op  5 september 2006, 16:04:03
33??? :o Ineke, ik zou nog maar eens lezen ;)

Hahahahaha, ja t zijn 33 foto's, ik dacht aan 33 stuks ;D
Hoeveel zijn t dan nu in totaal ???
Het zijn in elk geval veeeeel. Caroline's etensbakjes

Mijn etensbakjes :D

wat een verschil in aantal etensbakjes hé  ;D  ;D  ;D

moonwitch (diana)

Hoi Caroline

Super foto's heb je weer van je valkjes, maar ook die van je kids in de efteling zijn erg leuk.
Helaas zijn mijn jongens te oud geworden voor de efteling, dus dan kom je er ook niet meer.
Hopelijk knap Sanne weer snel op.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Mariska

Citaat van: Rianne op  5 september 2006, 16:21:37
Ik geloof dat ze nu in ieder geval 10 valkjes heeft. :)

Klopt, het zijn er 10 ;)

Grappig was het wel Ineke ;D

Maar met alle andere dieren meegeteld loopt ze wel tegen de 33 hoor 8)

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

*Yvon

hoi hoi

Wat staat dat leuk zo al die schaaltjes.  ;D
Wij hebben er ook niet zoveel.
Ik vind onze gevulde schaal al mooi,als die gevuld is met wat groente en fruit en dan de peen die er mooi van kleur uitsteekt.
En dan is die nog mooier als Sjakie of Beauty erin zitten.
Kleurt allemaal zo mooi bij elkaar.  ;D

En wat vervelend is dat,als je kind zo'n hoge koorts heeft maar verders niks.Blijft dan allemaal zo vaag.
Hopelijk is ze er snel vanaf.
Sterkte Sanne!

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Ineke

Citaat van: Mariska Ik geloof dat ze nu in ieder geval 10 valkjes heeft. :)
quote]

Klopt, het zijn er 10 ;)

Grappig was het wel Ineke ;D

Maar met alle andere dieren meegeteld loopt ze wel tegen de 33 hoor 8)
Citaat

Ik had 21 in gedachten? Zeker ergens anders gelezen :D Tien binnen valkjes is ook veel! Dat zijn er dus zes in bijna n jaar tijd. Caroline is verslaafd :) Ook leuk voor de kids, zoveel dieren.

marilyn

dag lieve sanne

ik kom speciaal naar je toe gevlogen om je koorts te halen zodat je snel terug genezen bent  ;)

bobbie

Hallo Sanne,

Ik hoop dat je snel weer beter bent. :-\

Groetjes, Nel ;)

bobbie

Hoi kleine Jasper,

Jij ook een plaatje want jij was ook ziek:

Doei doei, Nel

bobbie

En ............. voor mijn andere grote vriend natuurlijk ook een plaatje:

Doei doei, Nel ;)

carco

Hoi lieve Sanne

Speciaal voor jou! Beterschap!!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Antwoorden!!

Zo, het is nu dinsdag 21 uur, de kids liggen allemaal al eventjes te slapen, mijn vijfde (laatste) wasje zit in de droger en ik heb beneden het huis net voor de tweede keer vandaag gestofzuigd en gedweild (i.v.m. de rui  ;) ), en heb dan nu eindelijk tijd om hier eventjes te antwoorden, althans ik maak een beginnetje en zal waarschijnlijk of straks of morgen verder gaan, ik wil namelijk mijn valkjes nog eventjes tussen door laten vliegen en ik zag dat ik nog op zo'n 55 berichtjes moest reageren.  :-[ :-[

:o :o Dat was een lange zin.  ;) :P

Nog eventjes iets anders!![/size][/i][/b][/color]

Mijn dagboekje isss ......

35000 x gelezen!!!  :o

Een nieuw record!!!  :D

Bedankt allemaal!!!  :-*

Hoi Joyce,

Ik heb op het moment 4 Ferplast kooien met dakjes, 3 verschillende modellen. Twee Brio's heb ik nog in gebruik, één met een koppel Turquosines en één met een koppel Bourkes, twee staan in de garage maar ik heb er wel lampjes in gemaakt die 24 uur er dag branden.

Ik doe ze echter niet weg want kan ze in de toekomst fijn gebruiken als broedkooi.  ;)

Maar ondingen zijn het zeker.

Hoi Maris,

dat bedoelde je dus met beter geregeld, dat ik de splitten wist van mijn valkjes, ik dacht al.  ;)

En inderdaad, alles is hier bont of split bont, zelfs de lutino en albino's!!  :D (Eros kanssplit bont)

En je hebt een stijve nek van mijn film kijken??
Noooooouuu, ik ben echt blond, dat merk je wel aan het feit dat ik steeds mijn camera kantel met filmen.  :-[ :-[

Mooi hè, Amor, hij is heel erg fel geel. En Diégah lijkt inderdaad erg veel op Twila, je ziet dat het zusjes zijn.

Roooooooos plaats eens een foto van de andere zus hier, zodat we kunnen zien of die ook zo op Diégah en Twila lijkt.

Thomas en Jasper hebben inderdaad hun haartjes laten groeien, helemaal in hè, jongens met langer haar, alleen vind ik het nu wel lang genoeg en niet meer mooi, dus tijd voor de kapper.  ;) En Jasper zijn haartjes groeien inderdaad erg snel, die is al zeker 10 x geknipt als het niet vaker is.

En het gaat super met Lorre hoor, elke dag een beetje meer vertrouwd, mijn moeder (en ik ook trouwens) mag hem lekker kroelen, soms gaat hij helemaal op zijn kop aan de tralies hangen om op zijn buikje geaaid te worden. Mijn vader mag hem niet aanraken, die mag hij niet zo. Drinken gaat goed, gewoon uit zijn waterbakje, wat mijn moeder hem wel eerst moet wijzen met haar vinger, hij blijft namelijk vragen om "mmmmm, lekkerrr waterrr!!"  ;D ;D En wil dan een glas. Eten blijft een probleem, hij eet bijna geen fruit, groente en kruiden, mijn moeder heeft nu zo'n beetje alles wel geprobeerd, ook heeft ze op dit moment ik denk wel 6 soorten papegaaienvoer staan, van alles eet hij de zonnebloempitjes en laat de rest liggen, niet goed dus maar wel logisch, net als mijn Noa in het begin deed, zonnebloempitjes zijn makkelijk te pellen en te eten en voor al het andere moeten ze veel meer moeite doen en nog merk ik dat. Als ik met de voerpot naar de kooi kom dan rent Noa de kooi al door naar de voerbak en eet al vanaf het lepeltje terwijl er nog zaadjes in de bakken liggen.

Lorre krijgt vanaf gisteren overdag alleen nog maar pellets en kan kiezen, of die te eten wat hij wel kan of honger lijden. Uiteraard mag hij dan 's avonds eventjes zijn bak met zaad, zodat hij niet verhongerd.  ;)

Ik weet nog niet hoe het is gegaan.  ::)

Hoi Manja,

ja ik was ook blij verrast dat Unique en Fleur zo snel gingen kroelen.  :D

Hoi Marga,

ik kan wel aan de gang blijven hier hoor met filmen, ze blijven kroelen.  :-*

Hoi Yvon,

niet jaloers zijn, jij krijgt ook vast nog wel een keertje kroelvalkjes.  :D

Tot die tijd mag je hier wel komen genieten hoor, ik plaats wel foto's en filmpjes.  ;D

Wat een leuke foto van je kids met nichtjes op de paddenstoel. Je vervuilt mijn dagboekje niet hoor, ik vind het juist wel leuk al die vreemde foto's in mijn dagboekje!!!

Hoi Es,

lief hè, het fluiten!!  :D

Alleen was het niet Amor maar Unique.  ;) Maar Amor gaat ook al steeds mooier fluiten hoor.  :D

Hoi Wilma,

inderdaad, Amor is er weer bij gekomen.  :-[

Voorlopig eventjes de laatste hoor.  ;) Tot de volgende gereserveerde wordt geboren.  ;D

En inderdaad allemaal in de huiskamer, ik zou ze ook nergens anders willen hebben hoor. Dan maar een keertje extra stoffen, zuigen en dweilen op een dag.  :D

En eventjes een link voor je gezocht van het verhaal van Lorre:

Verhaal Lorre, KLIK HIER.

Hoi Caro(line),

Inderdaad ontwenningsverschijnselen als je niet op het forum kunt.

Was eventjes 2 dagen balen hoor.  :-\ >:(

Gelukkig doet ie het nu weer goed, alhoewel ik er vanmiddag weer een paar minuutjes niet op kon.  ???

Hoi Suus,

Unique kan prachtig fluiten hoor!!  :D

Hoi Nel,

Bedankt voor je uitleg, waarom je tegen roosters bent.

Alleen ik heb geen roosters bij de valkjes hoor, die kunnen lekker scharrelen maar mijn ouders hebben een kooi gekocht voor Lorre de grijze roodstaart met rooster. Hij liep namelijk de hele dag met zijn pootjes door de poep en smeerde alles vol dit ook tot groot ongenoegen van hemzelf.  :-\

Mijn ouders hebben dit nu opgelost met een rooster, 's avonds haalt mijn moeder alle poepjes van de bodem, gaat het rooster er eventjes uit en mag hij lekker scharrelen en oppeuzelen wat hij allemaal de hele dag heeft laten vallen.  ;)

Hoi Irene,

inderdaad Lorre is een blijvertje, nu bij mijn ouders en mochten zij hem ooit niet meer kunnen verzorgen dan komt hij hier wonen.  ;)

Om zijn levensverhaal te lezen kun je als je zin hebt hierboven op de de link klikken in het antwoord bij Wilma.  :D

Hoi Marilyn,

inderdaad toen vorige week het forum eruit lag werkte ook het IM gedeelte niet, erg lastig voor mensen die er veel gebruik van maken.

Hoi Monique,

leuk is dat als de valkjes zo reageren op mijn filmpjes.

Ikzelf heb mijn laptop boven staan dus horen ze hier geen filmpjes, alleen hun eigen, als ik die op de camera nog een keer bekijk.  :D En ja, .... dan worden ze ook gek!!  :P

Dank je wel voor de mooie foto van mijn scheetje!!  ;)

Dikke kus voor Isaura.  :-*

Hoi Ankie,

wat vreemd dat je geen geluid bij de filmpjes had, ze zijn wel met geluid opgenomen. Hopelijk werkt het nu weer wel goed bij je.  :D

Hoi Wendy,

Ik vind het erg leuk dat jullie langs kwamen voor jullie meiden.  :D

Bedankt voor de leuke foto's. Wel heel raar, foto's die ik niet gemaakt heb maar wel van mijn valkjes (natuurlijk ook nog steeds jullie meisjes  ;) ), in mijn huiskamer met mijn kooien op de achtergrond.  ::)

Ik vind het super dat Coco nog gewoon naar zijn maatje toe ging. Rocky was een ander verhaal maar die had gewoon haar dag niet, je kent haar typisch Rocky.  ;) 's avonds wilde ze ook niet bij me zitten en de volgende dag vrat ze me bijna op en was niet bij me weg te slaan, zo is Rocky.

Dikke knuffel van de dames, die nog steeds lekker genieten van de trosgierst.  :P

Hoi Roos,

natuurlijk hoor je erbij, maar ik stuurde je al een IM.  ;)

Hoi Caroline, Esther en Manja,

ik vond het super gezellig, doen we beslist nog een keertje over.

Bedankt nog voor de bloemen, ze staan nog steeds mooi.  :D (uit eigen winkel??)

Inderdaad Caroline, Kippie is een lieverdje, de andere ook hoor, alleen niet als de valkjes los zijn.  ;)

Ze heet trouwens niet echt kippie hoor, ze heet Cissy maar toen ze een puppie was van 8 weken, nog kleiner dan een cavia, riep ik altijd: "kippikippikippikippieeeeh, kom dan!!!!" om haar te lokken, en zo is haar roepnaam Kippie geworden.  ::) :-[

En de echte kus van Jasper, ja die zal vast geweldig zijn geweest, het is zo'n charmeur.  ;)

Hoi Ineke,

Dat klopt wat je zegt, nu Diégah zoveel is afgevallen kan ze veel beter vliegen, of eigenlijk kon  ::) inmiddels is ze zo zwaar in de rui dat ze de helft van haar slagpennen kwijt is, dit maakt het vliegen heel erg zwaar voor haar.  :-\

En ook ik vind Unique prachtig (de andere ook hoor  :P ) en hij kan ook nog eens heel lekker kussen.  :-* Dan drukt hij zijn snaveltje tegen mijn lippen en maakt kusgeluiden.  :D

Hoi Renzo,

wat een geweldige foto's heeft oma (Nel) weer geplaatst, super!! Bedankt!!!  :-*

Jeetje, wat ben jij sterk, heerlijk zoals je lekker aan het stoeien bent met je neven, wat zal dat kleine zusje van jou straks verwend worden door 3 van die kanjers!!  :D

Vind je de babievalkjes leuk??

Jasper wil de valkjes alleen maar pakken pakken pakken.  ;D ;D

Hoi Rianne,

ja die ziet er erg slordig uit hè, Diégah. Zij heeft ook van die hele lange veren dus als er dan een paar weg zijn door de rui krijg je dat rommelige, de ene heeft dat veel meer dan de ander vind ik.  ::)

Eros lenen!!  :o Nee hoor, ik wil hem niet missen. Maar je kan zijn grote broer natuurlijk wel zijn homevideo laten zien.  ;D ;D

Tuurlijk ben ik het met je eens dat de omgeving niet steriel moet zijn maar de voerbakjes en waterbakjes eventjes poepvrij maken is in mijn ogen niet echt steriel maken.
Mijn eigen servies maak ik na gebruik ook schoon, de toilet haal ik ook elke dag eventjes een doekje over dus waarom de valkje laten eten uit een bakje waarom poep is gevallen of met de pootje op gesmeerd??

Ik zelf vind het gewoon ook prettiger om naar een schone kooi te kijken, ik maak ook elke dag de stokken schoon, kijk ik liever naar dan naar stront overal.  :P

Misschien ook wel omdat ik het in de huiskamer heb staan.  ::)

Hoi Agnes,

helaas hebben we op dit moment geen afwasmachine, dus moet ik de voerbakjes met de hand doen. Een twee setjes is me trouwens ook een beetje te duur.  :-\ De bakjes kosten € 3,95 en de waterflessen € 4,95 dan zou ik al gauw uit komen over de € 100,=, dan was ik ze wel een keertje af.  ;)

Hoi Esther (crosser),

jeetje wat scheelt dat hè, die vakanties. Jullie zijn gisteren begonnen, wij hebben er alweer 3 weken opzitten.  :D

Hoi Ray,

leuk dat je hier ook eens leest.  :D

En net wat je zegt, in de rui zijn ze niet zo heel erg mooi maar daarna ...... zijn ze weer superstrak en mooi op kleur, vind ik altijd.  ;)

En jij ook al die rare virus net als Sanne, inderdaad, ze heeft nergens last van, alleen een snotneus en koorts, gisterenavond bleef ze koortsvrij, vannacht om 12 uur was het weer 39,3 °C.  :-\

Maar weer een dagje thuis dus.

En Ineke,

ik heb al mijn valkjes inderdaad in huis maar heb er geen 33  :o of 21 maar 10!!

Fleur, bonte cinnamon witmasker pop
Pablo, geparelde cinnamon witmasker man split bont
Chica, bonte cinnamon witmasker pop
Rocky, lutino pop split bont
Noa, bonte albino pop
Coco, bonte cinnamon pop split witmasker
Eros, albino man kanssplit bont
Diégah, bonte geparelde pop, Primroos getekend
Unique, bonte witmasker man split gepareld en cinnamon
Amor, bonte cinnamon man split gepareld kansplit witmasker en ook Primroos getekend.

Vorig jaar (maart 2005) ben ik inderdaad begonnen met Binky, een cinnamon witmasker man van 2 jaar. Voor hem wilde ik graag wat vriendjes. :D Fleur en Pablo kwamen. Daar komt ook de naam van mijn dagboekje vandaan, ## Binky's friends. ##
Helaas is Binky in november overleden.  :'(

In het verleden heb ik gekweekt (op kleine schaal als hobby) met kanaries, i.v.m. de geboorte van Jasper (Down syndroom) ben ik daarmee gestopt, toen ik Jaspertje zijn leventje een beetje op de rails had  wilde ik toch weer wat gaan doen met mijn oude hobby, zo groeide het idee om nu af en toe een nestje te kweken met valkjes.  :D Ik ben gaan kijken wat ik mooi vind en heb vorig jaar bij diverse mensen een reservering geplaatst, inmiddels zijn er daar al een deel van geboren, ik verwacht er volgend jaar nog 4.

Volgend jaar, na twee jaar "sparen" heb ik mijn koppeltjes kompleet en hoop ik mijn eerste nestje te krijgen.  :D

Jeetje, wat een lang verhaal.  :-[

En inderdaad, erg gaaf de hele dag te zorgen voor mijn kindjes en diertjes, een volledige dagtaak, vaak tot 's avonds 10 uur maar ik doe het met plezier.  ;)

En Maris, alle dieren meegeteld kom ik op:

- 4 honden, 4 konijnen en 1 cavia.
- 10 valkjes en 2 grasjes
- 3 turquosines, 2 bourkes, 2 kanaries, 1 rode kardinaal, 1 blauwvleugel nachtegaal, 1 groenling en 1 kwartel

Totaal 32 dus je zat er niet ver naast en ik heb ook nog een vijver met zo'n 20 vissen.  ;)

Hoi Diana,

ja balen is dat hè, als de kids te groot zijn willen ze niet meer naar de Efteling, misschien straks weer met de kleinkinderen.  ;)

Marilyn, Nel en Caroline (carco), bedankt voor de leuke plaatsjes voor Sanne (en Thomas en Jasper), ze heeft ze vannacht om 12 uur nog bekeken met koortsoogjes.  ::)

Op dit moment is ze weer koortsvrij, ben benieuwd op dit de hele dag en nacht zo blijft, dan kan ze misschien morgen nog een dagje naar school, ze wil zo graag.  :D

Verder wil ik iedereen bedanken voor de beterschapwensen voor mijn  kleine meisje, ook voor de complimenten voor mijn foto's, filmpjes en valkjes, ik heb misschien niet iedereen apart bedankt maar moest reageren op 55 berichtjes en dan krijg je allemaal hetzelfde, weinig origineel dus.  ;)

Ik heb nog een berg foto's gemaakt van de week, die zal ik in de loop van de week in etappes plaatsen.

Groetjes!!![/size][/i][/b][/color]

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,

Hoe gaat het met je arm?
Die zal wel compleet lam zijn of niet?  ;D

Ik kijk al helemaal uit naar je nieuwe foto's  8) Hoezo verslaafd  8) ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

caro

Hoi Caroline,

Wat een berg foto's, maar wel heel erg leuk. Ik heb weer lekker zitten genieten. Die Eros die lust er wel pap van, nu maar hopen dat het volgend jaar lukt.

Natuurlijk gefeliciteerd met je 35000 keer gelezen dagboekje. En terecht je hebt een heel leuk dagboekje. Ik lees er heel erg graag in.

Hoe is het met Sanne? Is ze al weer een beetje opgeknapt?

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

*Petra*

Proficiat met je dagboek  ;D ;D.
Het is geen wonder dat het zo vaak gelezen wordt,
zo veel en mooie foto's en mooie verhalen.
Ik denk dat we jou moeten bedanken ipv jij ons  ;D ;D!!

Groetjes Petra 

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Caroline

Rust zacht, lieve Gijs.

Vanmiddag heb ik mijn lieve Turquosine, Gijs, dood gevonden, buiten in de voliere.  :'( :'(

Ik denk dat hij zijn nekje heeft gebroken. Hij was niet ziek, zat gisterenmiddag nog vrolijk op de stok, was een iets of wat in de rui maar niet verschrikkelijk, zat niet bol, had goeie poep (had een vast plaatsje als zitplaats), at goed, kortom niks aan te merken. Toen ik hem vanmiddag vond lag hij met zijn nekje in een vreemde houding, meer dubbelgeklapt, ook had hij een klein beschadigingetje op zijn koppie net boven zijn oogjes, ik denk dus dat hij is geschrokken (van een kat of roofvogel) en zich te pletter is gevlogen tegen het gaas.  :'( :'(

Sneu, hij was pas 4 jaar.

Natuurlijk is het verdriet heel anders dan wanneer er een tam valkje dood gaat maar je krijgt toch een band als je zo'n beestje al 4 jaar dagelijks verzorgt.

Hieronder nog twee foto's van Gijs, weliswaar in de rui maar ik heb alleen maar foto's van Gijs in de rui.  ::)

Dag lieverd, doe je mijn vriendje Binky de groetjes??

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.