## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

*Esther*

Hoi Caroline,
Bijzonder verhaal. Ook voor je familie enorm triest.
Ook ik dacht net als andere Caroline; hij ziet er best nog goed uit voor dat hij zo slecht verzorgt is.
De kooi is gesopt, is Lorre er ook uit geweest? (na al die tijd) Hoe ging dat?
Best spannend je weet nooit hoe hij zal reageren.
Hij is in een goed nest gekomen!
gr Esther

•=Bonnie=•

Wat een verhaal, het is net alsof hij lacht zo... Misschien heeft Feld een idee hoe hij de snavel weer in model zou kunnen brengen. Pellets zal hij wle niet zondermeer accepteren.

Mandy

Ach jee wat een verhaal zeg. :o
Maar gelukkig heeft Lorre nu een goed thuis. ;)
En wat zielig van die snavel maar wat knap ook dat ze het daarmee kan redden, super!
Een kroel van Chico voor Lorre! :-*
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Joyce28

Wat triest zeg van je oom en tante :-\ ,maar het is een heerlijk beessie om te zien
Ik heb wel eens iets gelezen dat als de vogel zijn boven of ondersnavel mist of gehalveerd is,dat ze van klei (wat zelf uithard)wat kunnen maken

Rianne

Wow... wat een verhaal... niet alleen erg voor Lorre maar ook voor je oom en tante... :(

Monky

Hi Caroline,
Tja het is eigenlijk allemaal al gezegd  :-\
Ik vind het bewonderenswaardig dat je tante het zolang heeft volgehouden.
Prachtig dat je moeder Lorre heeft overgenomen. Ze gaat een mooi leven tegemoed.

En dan nog even de foto's  ;D Wat een heerlijke kroelfoto's Lekker genieten... :-* :-* :-*

Groetjes,
Monky

Roosje

Jeetje wat een triest verhaal zeg :'(

Ik kan je wat het snaveltje betreft niet echt helpen, behalve hopen dat het nog helemaal aangroeit. Misschien kan je eens aan een DA vragen of ze daar wat voor hebben? En goede voeding natuurlijk, aan de pellets, fruit, groenten en zaad. Misschien kan hij pellets wel beter eten dan zaad i.v.m het formaat?

Zijn nagels hoeven niet geknipt hoor, ook voor papegaaien zijn er pedi perch stokken. Hang die op een leuk plekje dan komt het vanzelf goed, scheelt ook weer stress voor hem.

Lorre heeft het maar getroffen met jullie! :D

marilyn

hoikes caroline

jeetje wat een verhaal zeg  :-\ ik wil je in elk geval sterkte wensen met wat je familie allemaal moet doormaken  ;)
wat lorre betreft je tante heeft heel erg goed voor hem gezorgd zolang ze dat nog kon , gelukkig heeft lorre nu een nieuwe thuis gevonden en ook daar gaat ze echt een luxeleventje tegemoet  ;) de dierenliefde zit bij jullie idd goed in de familie en daar kan lorre alleen maar blij mee zijn  ;)
wat haar snaveltje betreft ................ dit heb ik nog nooit meegemaakt maar volgens mij is het idd goed om haar van pellets te voorzien die hoeft ze niet te pellen dus lekker makkelijk smullen , en als ze het niet direct lust ............... mayka luste dat ook niet maar ik zie wel dat ze nu een manier gevonden heeft om de pellets wel lekker te vinden  :P ze gooit de pellets in haar waterbakje en laat ze daar een tijdje liggen en als ze goed zacht zijn gaat ze terug naar haar waterbakje en vist ze de pellet terug uit het water om die dan alsnog op te eten  ::) gekke vogel hé maar toch de moed niet te snel opgeven want mayka woont hier nu al een hele tijd en nu pas begint ze de pellets te lusten  ;) (trouwens mayka krijgt niet alleen pellets hoor  ;) ze krijgt ook zaad en groentjes en zelfs af en toe een snoepstokje  :P)
met lorre komt alles wel goed en je zult wel zien hoe snel ze aan jullie allemaal gewend zal raken  ;)
mag ze ook eens uit de kooi of durven jullie dat risico niet te nemen ?

groetjes marilyn

bobbie

Hoi,

Inderdaad Caroline, je komt uit een goed nest :D :D :D.
We weten nu waarvan je de dierenliefde hebt. ;)

Ik sluit me aan bij Roosje, pellets etc.
Mijn papegaaien zaten zo op de pellets, totaal geen probleem. En iid misschien makkelijker eten voor hem.

Succes ermee, en veel sterkte voor je tante en oom. :'(.

Groetjes, Nel

bobbie

Hallo vriend Jasper,

Hoe gaat het met je? Met mij tof hoor. Ik heb een woord geleerd, ik kan ineens KIJK zeggen. Ik doe het nu heel de dag door en iedereen maar kijken joh. ;D 8)

Mijn oma heeft jonkies en ze liet er 1 aan me zien vanmiddag, hapte ze bijna in mijn krentenbol :o :o :o
Ik was net op tijd om die weg te trekken. ;D 8)

Nou Jasper, ik ga weer want ik moet nog wat laten zien aan oma en KIJK roepen.

Doei, een  :-* voor iedereen in je huis van Renzo :-*

*Yvon

Hoi hoi

Pfoeee,wat erg voor de fam.  :(

Wat is dat toch een mooi karaktertrekje om te erven he?
Dierenliefde.  :-*
Nou heb ik weleens op tv gezien dat ze een snavel konden repareren met spul(misschien hars ofzo).Maar of ze ook een punt kunnen maken ??
En dat gevoel van weer een thuis hebben zal denk ik wel snel komen.

Heel veel sterkte met de fam. en suc6 met Lorre

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Roosje

Jaaa nu je het zegt! Volgens mij kan dat wel! Ik zou zeggen vraag eens rond hier en daar :)

inka

Ik heb wat gevonden over het repareren van een snavel van een ara, misschien heb je er wat aan.

http://www.dierenkliniek-de-toren.nl/Dagboek_van_een_dierenarts/Juni_2003/juni_2003.html

en dan even naar onder scrollen naar woensdag 25 juni.

Caroline

Lorrie!!!

Zijn (of haar, ik noem hem voor de makkelijkheid maar hem) naam is dus Lorrie geworden. Ik wil alvast eventjes iedereen bedanken voor alle medeleven, tips, meedenken en andere lieve woorden over Lorrie. Ik heb mijn moeder al een hoop tips gegeven maar zal van de week eventjes alles kopiëren en mailen naar haar.

Op dit moment gaat het heel erg goed met hem. Mijn moeder heeft inmiddels de hele kooi schoongemaakt, met Lorrie er gewoon in, hij heeft Pediperchstokken, nieuw speelgoed, touwen en dergelijke gekregen. Ook heeft hij nu sepia, grit en maagkiezel, mineralenblok en eivoer. Dit is allemaal nog erg nieuw voor hem maar hopelijk gaat hij het in de toekomst eten. Groente en fruit kent hij ook niet maar gekookte worteltjes en mais gaat er al in oh en trouwens hij heeft ook al een beetje geknabbeld aan het eivoer. Water dronk hij alleen uit een glas door de tralies heen en dat heeft mijn moeder al afgeleerd en nu drinkt hij keurig uit zijn eigen waterbakje waar ook druivensuiker doorheen zit, dit om hem iets extra's te geven tijdens de eerste stressperiode en niet te vergeten de pijn van zijn afgerukte nagel. (in de auto tijdens de verhuizing gebeurt)
Verder is hij aan het afkicken van zijn dagelijkse lepeltjes chocoladehagelslag (hij vraagt nog wel een paar keer per dag:"Lekker chocolaatje??") en zijn we al lang blij dat hij op dit moment in ieder geval eet maar hopen dat hij snel over stapt op de pellets die hij nu ook aangeboden krijgt. Ik heb nog een stappenschema daarvoor liggen. Hij eet nu erg veel zonnebloempitten en andere zachte zaden waarschijnlijk omdat hij dit makkelijk vindt.

Hij praat al steeds meer tegen mij ouders en mijn moeder mag hem al lekker kroelen en ook zijn snaveltje aanraken en als ze dit doet gaat hij haar vingers likken.

Op dit moment is van belang dat hij mijn ouders gaat vertrouwen, goed voer gaat leren eten, groente, fruit en pellets, en hopelijk in de toekomst ook dat hij lekker uit de kooi kan. Is dit allemaal gerealiseerd dan gaan we kijken wat er nog allemaal voor een mogelijkheden zijn voor zijn snaveltje. Misschien dat hij dan ook iets beter kan klimmen maar dit laatste kan natuurlijk ook door zijn zere teenje komen.  ;)

Nou voor jullie eventjes een verslagje over Lorrie, om te reageren en uitgebreid te vertellen over de valkjes kom ik snel terug.  :D

Groetjes en fijn weekend allemaal!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Petra*

Hoi Caroline,

Wat een treurig verhaal van je oom en tante, en wat een lieve moeder heb je  :D!!

Groetjes Petra

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !