## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Rianne

Mooie familie! :D Vooral Opa Diana ;D

Caroline



Amor doet het goed!!!


Amor doet het erg goed hier, hij vermaakt zich prima, doet goed zijn best met eten. Ook is hij al aan het oefenen met fluiten, ook erg vroeg dus net als Unique, maar wel een echt ventje (geen cross-over). :D Hij eet op dit moment heel goed trosgierst en gepelde zonnebloempitjes, meloenpitjes en pijnboompitjes, valkparkieten en grasparkietenzaadjes gaat ook steeds beter maar nog niet voldoende om er alleen op te leven.  ;)

Zijn pap was de eerste dagen echt een probleem, hij wilde het echt niet hebben en vloog na aandringen zelfs weg, tot eergisteren. Ik bood hem toen in zijn kooi een lepeltje pap aan, dit "neemt" hij niet maar eet hem hapje gewijs leeg.  :)

Gisterenochtend woog hij 79 gram, na de hele dag zelf eten woog hij gisteren om 22.30 uur 82 gram, na een paar lepeltjes ging hij slapen met een vol "buikje", 85 gram.

Vanmorgen woog hij om 9 uur 80 gram, dus er zit wel een stijgende lijn in. Zolang hij nog wil (niet weken natuurlijk  ;) ) bied ik hem voor ik naar bed ga een paar lepeltjes pap aan. Gewoon om lekker nog eventjes lekker aan te komen.


Zelf eten.


Zaadje pellen.


Kijken naar de andere valkjes.


Het is zo'n lieverd!!  :-*


En nog mooi ook.  :D



Met mijn "koppeltjes" gaat het steeds een beetje beter, ze trekken steeds meer naar elkaar toe. Echt veel lichamelijk contact is er nog niet. Ze zitten nog in de "handje vasthouden" fase.  ;)

Ik heb eergisteren Chica en Eros voor het eerst samen zien kroelen.  :D Gelukkig laat ze zijn veertjes wel op zijn koppetje staan maar volgens mij is ze ook iets minder broeds, ze gaat ook geen kippetje meer staan, gelukkig. Eros is namelijk nog geen 7 maanden, dus nog veel te jong.

Ik heb er wat foto's van, helaas geen goeie kwaliteit en tot nu toe was het eenmalig dus "show" is toch maar de slechte.








Lief hè??

Dit zijn de jonkies die ze samen kunnen krijgen:

Chica: bont witmasker cinnamon
Eros: witmasker lutino split voor {X1:  gepareld}

man afkomst:
50% witmasker split voor bont {X1:  lutino gepareld} {X2: cinnamon}
50% witmasker split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon}

pop afkomst:
50% witmasker lutino gepareld split voor bont
50% witmasker lutino split voor bont

Maar met de laatste bevindingen bij de ouders van Eros is hij kans split bont, dan zijn dit de jongen:

Chica: bont witmasker cinnamon
Eros: witmasker lutino split voor bont {X1:  gepareld}

man afkomst:
25% witmasker split voor bont {X1:  lutino gepareld} {X2: cinnamon}
25% witmasker split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
25% bont witmasker split voor {X1:  lutino gepareld} {X2: cinnamon}
25% bont witmasker split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon}

pop afkomst:
25% witmasker lutino gepareld split voor bont
25% witmasker lutino split voor bont
25% bont witmasker lutino gepareld
25% bont witmasker lutino

In beide gevallen zullen alle dochters albino's zijn.  :D



Ook Pablo & Coco zijn erg close, echt samen kroelen doen ze nog niet maar verder dan 10 cm van elkaar vandaan zijn ze de hele dag niet.


Beide een beetje dromerig.


Helaas wazig, maar ik vind hem zo lief.  :-*

Mochten zij ooit jonkies krijgen dan zullen dit de mutaties zijn:

Coco: bont cinnamon split voor witmasker
Pablo: witmasker cinnamon gepareld split voor bont

man afkomst:
25% witmasker cinnamon split voor bont {X1:  gepareld}
25% cinnamon split voor bont witmasker {X1:  gepareld}
25% bont witmasker cinnamon split voor {X1:  gepareld}
25% bont cinnamon split voor witmasker {X1:  gepareld}

pop afkomst:
25% witmasker cinnamon gepareld split voor bont
25% cinnamon gepareld split voor bont witmasker
25% bont witmasker cinnamon gepareld
25% bont cinnamon gepareld split voor witmasker

Erg mooi dus, 8 verschillende mutaties waarvan ik ook nog weet wat het geslacht is.  :D



Gelukkig heeft Fleur niet echt verdriet ervan dat haar vent (Pablo) heeft gekozen voor een ander (Coco) en dat ze niet meer met haar zusje Chica kan kroelen (die zit nu in een andere kooi). Zij heeft haar zusje Noa weer opgezocht. En kroelt weer de hele dag samen met haar.  :D





Over een paar weekjes mag zij samen met Unique apart, kijken of dit samen klikt.  ;)

Dit zijn dan de mogelijke jongen:

Fleur: bont witmasker cinnamon
Unique: bont witmasker split voor {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}

man afkomst:
50% bont witmasker split voor {X1:  gepareld} {X2: cinnamon}
50% bont witmasker cinnamon

pop afkomst:
50% bont witmasker gepareld
50% bont witmasker cinnamon

Vanmiddag mag ik trouwens terug bellen naar Dr. Feld voor de uitslag van de kweek van de ontlasting van Fleur, gisteren hadden ze de uitslag nog niet binnen.



Verder gaat het met alle ander valkjes ook erg goed en heb ik ook van hun uiteraard een foto gemaakt.  ;) Sommige nog een beetje in de rui, dus nog niet allemaal een strak verenkostuum.


Rocky, zij is zo ontzettend geel dat ik wel een twijfel of ze wel "gewoon" lutino split bont is en niet geparelde lutino of bont lutino.


Kijk hier de gele nek.


Maar op de vleugels is ze weer veel wit.  :-\ Moeilijk te zien op de foto maar onderkant heel erg geel, vleugels bijna wit.


Diégah, nu 4 maanden en zwaar in de puberrui.


Het is zo'n lieverd!!


En weer een beetje afgevallen, gisterenavond woog ze 124 gram.

En als laatste mijn aller aanhankelijkste valkje, papkindje Unique, volgt mij de hele dag, komt als ik hem roep, fluit zijn tweede aangeleerde deuntje, zit als hij uit de kooi is bijna non-stop bij me, als ik even weg ben mag uiteraard ook Ed hem eventjes vertroetelen, is hij ook niet vies van en ook in de kooi doet hij allerlei moeite om maar gekroeld te worden.  :D


:-* :-*



Vanavond kom ik terug om te antwoorden, nu ga ik weer eventjes mijn plichten vervullen als moeder en niet te vergeten mijn huishoudelijke plichten.  :P[/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Hoi Caroline,

waarom komt er bij de berekening van Eros geen bont jong uit, bij de optie dat Eros ook split bont is? Dan moeten er toch bonte jongen uitkomen. ;)
Leuke foto's weer. Fijn dat Diegah toch nog afvalt. Kan ze alweer wat beter vliegen?

Caroline

Hoi Rianne,

Nog een keertje lezen hoor, de eerste optie staan geen bonte jongen maar de tweede zijn 50 % mannen bont en 50 % poppen bonte albino's!!  :D

En Diégah kan gewoon vliegen hoor, zolang ze onder de 140 gram blijft!! Er boven niet meer. :-\

Groetjes!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Caroline,

Leuke foto's en wat een berekeningen zeg!!
Wel grappig om dat zo uit te zoeken...

Wat leuk is: volgens mij heb jij dezelfde kamervoliere als ik. Rood langs de zijkanten, blauwe tralies, beige dakje? :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

DUH!

Zeker te snel gelezen. Ik verwachtte denk ik witmasker bont te lezen ipv bont witmasker. Maar ik heb nu mijn contact lenzen in, dan lees ik er niet zo gauw meer overheen ;D

•=Bonnie=•


marilyn

hoikes caroline

mooie presentatie van je koppeltjes  :D ik hoop dat ik dit volgend jaar ook kan doen maar nu zijn ze helaas nog allemaal veel te jong uitgezondert chanel die wordt begin oktober 1 jaar  :D jij bent echt wel heel erg goed met het uitrekenen van de mutatie's hé  :o ik ben daar helaas erg zwak in  :-\ maar goed het maakt mij ook niet veel uit als ze maar gezond zijn hé  ;)

groetjes marilyn

moonwitch (diana)

Hoi Caroline

Mooie verzameling heb je bij elkaar gekregen.
Leuk zo die stamboom met foto's, gebeurd niet vaak dat je de hele familie bij elkaar krijgt.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

bobbie

Tjeetje Caroline,

Wat een mogelijkheden allemaal. Je had het maar druk met uitrekenen etc.
Zijn er geen verrassingen te verwachten? Ik heb nu weer bonte geparelde jonkies, denk je alles te weten komt dat er weer uit. ::) ;)




het zijn schattige foto's, zo lief. Leuk al dat gekroel.

Doei, Nel 8)

imv

Hoi Caroline,
Wat een leuke foto's weer!  :D
En wat een geknuffel bij jou in de kooi.. ben ik best jaloers op, hoor  8)

Groetjes,
Irene

Monky

 :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Meer hoef ik niet te zeggen  ;D

Groetjes,
MOnky

Lin

Hey,

Leuk om eros weer even te zien. Ook al zijn ze niet scherp het blijft mooi om hem zo te zien. Leuke uitkomsten krijg je eruit. Ik kan niet wachten tot volgend jaar  :D

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline



Fleur.


Ik heb net dus de uitslag gekregen, van de ontlasting van Fleur die ik op kweek had laten zetten door Dr. Feld.  :-\ >:(

Ook mijn lieve knuffelkontje Fleur heeft het klebsiellabacterie bij zich.


Onder de microscoop gezien, tig keer vergroot.

Welliswaar niet in zo'n heftige en zorgingwekkende verhouding als Diégah maar wel teveel om er geen aandacht aan te besteden.  :-\
Wel vreemd dus, ik hoefde Diégah niet apart te zetten, de kans dat zij andere zou besmetten was heet erg klein tot bijna niet aanwezig. Fleur en Diégah zitten beide in een andere kooi, dus dan zou je zeggen er is helemaal geen gevaar.  ::)

Ik heb mijn DA al gebeld, morgen staat er een flesje Synulox klaar voor me. Ik kan nu niet meer weg, Ed is met zijn damesvoetbalelftal naar een wedstrijd, dus ik moet bij de kindjes blijven. Maar .... het was ook niet zo dat ik op stel en sprong moest beginnen.  :)

Dus vanaf morgen krijgt Fleur ook een kuurtje van 2 x per dag 3 druppeltjes, 10 dagen lang, aansluitend een vitaminekuur van anderhalve maand. Pfffh, jeetje ben net klaar met de vitaminekuur van Diégah, was gisteren de laatste dag.  ;)

Ben heel erg benieuwd, Fleur is niet de aller gemakkelijkste denk ik die ik er bij heb zitten om druppeltjes te geven.  :P

Ook ga ik nogmaals, alle valkjes een dag apart zetten in een kooi met keukenrol op de bodem en ontlasting nakijken, en over twee en over vier weken herhaal ik dit nog eens. Ik heb erg weinig vertrouwen in dit bacterie. Apart zetten van Fleur heeft helemaal geen zin meer, over twee dagen is haar poep al niet meer besmettelijk, dus zouden de anderen al besmet moeten zijn. Maar zoals al gezegd, ik ga ze goed in de gaten houden anders  moet ik straks weer een kuurtje kopen en blijf ik aan de gang, beter nu tegelijk, toch??

Hier nog een paar leuke foto's van Fleur, dan weten jullie over wie ik het heb.  ;)







Ik ga eventjes As the world turns kijken op de DVD en kom dan nog even antwoorden.  :)

Tot zo!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Lin

Nou verdorie..dat is weer balen.. ik ga even weer googlen om hier meer over te lezen. is het besmettelijk voor de mens eigenlijk?



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)