## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Gerda

PS. krijgen jullie ook geen notifitcaties?? Ik de hele dag al geen één, wel van andere forums.

Ik ook niet, zelfs niet van mijn persoonlijke berichten!!

Fijn dat Amor er is!!
Hoeveel staan er nu nog op het verlanglijstje??

Liefs, Gerda

ManjaV

Hoi Caroline,

Ik heb erg van je verhalen en ook van het filmpje genoten. Zo lief dat gefluit :D
En wat fijn dat het zo goed gaat met Piet, ik zou 'm ook gewoon in de voliere doen. Hij zal het daar best naar zijn zin krijgen bij de anderen denk ik!!!
Trouwens, het kan natuurlijk ook zijn dat Piet ontsnapt is bij zijn vorige eigenaar...alhoewel je het nooit kan weten, want sommige mensen zijn heel vreemd... :-\
Amor is echt een snoepie!! En al zo snel gewend! :D :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

imv

Hoi Caroline,
Wat een prachtige valk zeg  :o :P :D
Geweldig!
Ben benieuwd naar nog meer foto's  ;D

O ja, ik krijg ook geen notificaties van dit forum.

Groetjes,
Irene

carco

ik ook al niet :'(
Maar Amor is prachtig!!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




marilyn

hoikes caroline

ik ben hier weeral een hele tijd niet geweest  :-[ maar ik heb nu eff de tijd genomen om het ganse stuk van je dagboekje dat ik ben gemist bij te lezen en amai wat is er weer veel gebeurt bij jou  :o je foto's en je filmpje zijn weer prachtig ook je kids staan er weer heel mooi op  :D
en amor ..................... een beauty echt waar  ;D geniet van je lieve kleine schat (van je andere valkjes ook hoor  ;))

groetjes marilyn

ps je had gelijk wat de mutatie's van kendi en misty hun jongen waren hoor  ;) het zijn 2 albino's maar ik vrees dat net het andere jonkie voor een verassing zorgt in die zin ................ die heeft pareltjes  :o  :o  :o

Caroline



Het is zo'n lieverd!!!




Nou zoals beloofd ben ik hier nog even terug met een paar foto's, helaas niet zo veel. Ik had vanmiddag een serietjes gemaakt in de kooi maar die zijn bijna allemaal overbelicht.  :-\

Het gaat super met Amor, het is een lief en rustig valkje wat zich hier helemaal op zijn gemak voelt ondanks dat alles hier vreemd is, er 4 honden, 10 valkjes, 2 grasjes, 1 kanarie en 3 drukke door het weer binnen spelende kindertjes en een vreemde blonde vrouw (die hem af en toe komt kroelen en uit de kooi haalt terwijl hij een vrouw met donker haar is gewend) zijn.  ;D ;D ;D

Het doet hem allemaal niks!!  :D

Vanmiddag heeft hij al gedronken, aan de sepia zitten knagen, van het grit en de trosgierst zitten knabbelen en toen ik hem om kwart over 5 op de voerbak neer had gezet waarin aan de ene kant grasparkietenzaad en aan de andere kant valkparkietenzaad zit met kleine stukjes rode en gele trosgierst er doorheen is hij een uur blijven eten.  ;) :P

Met resultaat, hij woog vanavond 77 gram, dit is net zo veel als hij vanmorgen woog bij Mandy, dus heeft hij alles wat hij verbruikt heeft er weer bij gegeten, is toch mooi voor de eerste dag.

Nou genoeg gekletst, fototijd!!




Meteen nadat ik hem in de kooi had gezet.


Zo relaxt!!  :-* :-*


Lekker eten.  :P


Unique & Diégah, in plaats van naar buiten te kijken, keken ze allebei naar de nieuweling in de kooi.  ;D ;D

En uiteraard ook voor Amor ......[/size][/i][/b][/color]

....... toilettraining!!!  ;D ;D









Hij deed het zo goed!! Hij is geen één keer weggevlogen.  :D




Film.


Klik op onderstaande foto,
om de film te zien.



Amor toilettraining.




Zo dit waren ze dan, de rest was echt mislukt. Ik kom zo meteen nog eventjes terug om te antwoorden.  ;)

Maar nu eerst pap maken voor hem, hij krijgt nog 1 x per dag pap.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Ach het is zo'n poepie hè?
En in de wc zo nieuwsgierig om zich heen kijkend :D Ik dacht ik zet het geluid even aan:schrik me een hoedje krijgt de hond ook wc training soms :P
Ik zie dat Amor ietwat grijs aan de rechterkant van zijn borstje heeft: leuk Damali heeft het precies aan de andere kant.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




es

 :-* het is een schatje, "en een diploma voor je eerste toilettraning Amor" :D goed gedaan.
hij is echt prachtig. :D

caro

Hoi Caroline,

Wat een nieuws in die 3 weken dat ik er niet was. Ik ben zeker een uur bezig geweest met bijlezen :P.

Nog gefeliciteerd met Jasper zijn verjaardag.

En natuurlijk met je nieuwe aanwinst. Wat een plaatje. En een mooie naam.

Geniet er maar van.


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

margreet

hallo Caroline,

Je hebt er weer een prachtig en lief valkje bij, het zal inderdaad een drukte zijn bij jouw, al die dieren en 3 kinderen.
Bijna een fulltime baan om dat te verzorgen, maar wel een leuke.

groetjes Margreet

Agnes

Hoi Caroline,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Wat een poepie! ;D

Ik denk dat ik jouw idee maar pik: ik ga ook met ze naar de wc ;D
Drie van de vier kunnen nog wel wat tammer ;)

Groetjes van Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

inka

Hoi Caroline,

wat een mooi valkje is amor, ik ben verliefd.  :o

even een vraagje, die toilettraining, zou dat ook lukken met valkjes die echt wild zijn en bang zijn voor handen?
of zou dat niet lukken.

Caroline



Maar ........ hij kan ook heel erg eigenwijs zijn.  :-\

Ik heb twee keer een nieuw papje voor hem gemaakt, de eerste was alweer koud na tig keer weigeren maar hij blijft weigeren.  :-X :-X

Hij wil gewoon echt zijn pap niet, en als ik aan blijf dringen vliegt ie weg en gaat hoog in de touwringen zitten.  ::)

Ik heb hem maar eventjes gewogen en hij woog 78 gram dus hij heeft met eten de hele dag zichzelf op gewicht gehouden en 1 gram aangekomen vergeleken met vanmorgen. Nu weet ik omdat ik Diégah van 12 - 18 uur apart zit zonder eten, dat ze makkelijk 4-6 gram verbruiken dus denk ik dat ik me niet echt zorgen hoef te maken.

Meteen nadat ik hem terug in de kooi had gezet, ging hij weer eten.  :-[ :D



Hoi Esther (crosser),

graag gedaan hoor, het schrijven in de gastenboek.  ;)

En ik heb inderdaad 2 grote kooien met valkjes, 1 kooi met 2 niet tamme grasparkietjes, 1 Ferplast kooi naast de twee grote kooien waarin ik de nieuwe valkjes in plaatst tot ze gewend en zelfstandig zijn en nu dus tijdelijk de kooi van de kanarie maakt 5 kooien in huis.

Oeps, tel ik nog niet eens de kooi waarin Diégah elke dag apart zit zonder eten van 12 - 18 uur om te lijnen.  :-[ Dus 6.  ;)



Hoi Ineke,

heerlijk hè, die kroelfoto's!! Ik heb er hier een paar die elke dag zo heerlijk samen kunnen kroelen, en .... 9  van de 10 die ook lekker met mij willen kroelen.  ;) Eros staat het tegenwoordig wel toe maar geniet er niet van.  :-\



Hoi Yvon,

je had helemaal gelijk hoor, Amor is in het eggie NET zo mooi als op de foto's!!  ;) ;D ;D



Hoi Monique,

Inderdaad!! Amor is een ventje!!!!

Ook ik vond de naam wel passen bij de rest, vooral natuurlijk bij Eros.
En .... het is ook een parfum naam, net als Coco (Chanel), Fleur en Noa. De twee laatste zijn net als Amor van Cacharel.

Ik heb er nog een paar op mijn lijstje staan.  ;)

En we reden vanmorgen inderdaad erg vroeg aan, pffffh!!  ::)
Maar de rest van de week konden we niet samen een tijd overeen komen en vandaag moest Mandy ook alweer om 11 uur weg, aangezien het toch anderhalf uur rijden is, stond ons wekkertje om 7 uur.  8)



Hoi Es,

dank je, fijn dat je hebt genoten.

Ook ik vind mijn kindjes plaatjes hoor, maar dat vind natuurlijk elke moeder van haar eigen kruimeltjes.  ;)

Ook nog bedankt voor het "toilettrainingsdiploma"  ;D ;D ;D
Amor deed het inderdaad erg goed, zeker voor de eerste keer.



Dank je Caroline (carco),

Plezier heb ik weer gehad bij Mandy hoor. Ik heb genoten van al haar prachtige valkjes en andere dieren.  :D

En het is zeker een poepie. Zo wijs, en net als Diégah mooi  naar me luisteren als ik praat, (vals)zing en fluit voor hem.

En  ;D ;D ;D Cissy, de kleinste Jack Russell terriër, stond achter de wcdeur te snuffelen, toen ze me ook nog hoorde praten blafte ze eventjes, jaloers.  ::)

En inderdaad heeft hij een paar cinnamon veertjes rechts op zijn borstje, maar voor een Primrose-look-a-like heeft hij heel erg weinig "foute" veertje viel me op.  :D

Leuk dat Damali het aan de andere kant heeft.



Dank je Irene!!! :D

Lekker ding hè, ik ben er dan ook heel erg blij mee hoor.  :D



Dank je Wendy,

jullie zijn de eerste die hem live gaan zien volgende week.  ;)



Dank je Agnes,

leuk dat de Peetjes op het filmpje van Unique reageerde.  :D

En inderdaad, helpt het echt hoor, de toilettraining. In de huiskamer heeft hij allemaal prikkels en vliegt hij steeds weg, op het toilet is hij helemaal op mij gericht en is geen 1 x weggevlogen. Diégah was idem dito en na een paar weken niet los mogen in de huiskamer en alleen maar met mij naar het toilet is ze super tam en blijft, al ben ik aan het stofzuigen of afwassen, gewoon bij me zitten, terwijl  de andere als straaljagers aan het overvliegen zijn, doet haar niks meer.  :D



Hoi Gerda,

Inderdaad weer een met oranje wangetjes erbij, de vierde en voorlopig de laatste.  ;)

Er staan er nu niet zo heel veel meer op mijn verlanglijst hoor, nog een bonte geparelde witmasker pop en 3 verschillende mutaties met gele wangetjes, maar dat wordt allemaal  volgende jaar weer.  ;)

Dan heb ik:

2 albino's
3 geelwangen
4 oranjewangen
5 witmaskers.

PS. vreemd hoor, helemaal geen notificaties te krijgen, erg stil en heel anders lezen.



Hoi Nel,

Ja, echt fijn dat Amor zich helemaal thuis voelt. Dan maak ik me meteen een stuk minder zorgen.  ;)



Hoi Manja,

het kan natuurlijk wel, dat Piet de kanarie ontsnapt is bij de vorige eigenaar maar die kans is veel kleiner dan losgelaten. Weinig mensen hebben een kanarie los in het huis, dus hij moet en uit zijn kooitje ontsnappen en dan ook nog meteen de weg naar buiten vinden.  :-\ Of .... en dat is makkelijker buiten uit een volière maar daar is hij veel te tam voor, ik heb zelf ook een kanarie in de volière, een eigen kweek dus hij kent mij en ik heb hem vanaf babietje vaak in mijn handen gehad, als ik voor de volière ga staan wordt hij helemaal gek van angst. De vondeling blijft rustig naar me staan te kijken, zelfs als ik met mijn handen in zijn kooi ben.  :D



Hoi Marilyn,

lief dat je toch nog mijn dagboekje helemaal hebt bijgelezen, was vast weer een hoop.  :-[

Wat een lieverd hè, Amor.

Leuk joh, dat je twee albino's hebt, en dat ik gelijk had.  :P ;)
Ook grappig dat de andere pareltjes heeft gekregen, dat betekend dat Kendy(is toch de vader??) of pareltjes heeft gehad of split gepareld is. (heet trouwens tegenwoordig geen gepareld meer maar opaline)  :D



Hé Caro(line),

terug van weggeweest, heb je een leuke vakantie gehad?? Ik ga straks gauw eventjes kijken in de dagboekje.  :D

Wow,  :o heb je een uur nodig gehad om weer helemaal bij te lezen!!! Jeetje, wel lief dat je het hebt gedaan.  :-*



Dank je Margreet,

niet bijna een fulltime baan maar helemaal hoor, vaak tot 's avonds laat toe, met pauzes uiteraard op het forum.  ;)
Maar ik werk er dan ook gelukkig niet bij want anders was het allemaal niet te combineren hoor.  :D Zeker niet met een man die naast een fulltime baan in 5 ploegen ook nog eens bij 3 bedrijven sportlessen geeft en op 2 dagen het eerst en tweede damesvoetbalelftal traint wat in een hoge klasse speelt en op zondag's uiteraard als trainer ook mee moet.  ;)



Hoi Inka,

:D Ook ik ben verliefd hoor!!

En je vraagt over toilettraining voor je volwassen valkjes die niet tam zijn, je kunt het altijd proberen, je merkt gauw genoeg of ze echt helemaal gek worden in die kleine ruimte.

Hier heb je de link naar meer info er over.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19227.0.html

Succes!!  :D



Nou, ik ga nog eventjes bij mijn mannetje zitten, die om half 12 thuis is gekomen van de 8 ste dag aan één gesloten werken.  :-\
Maar gelukkig morgen, lekker nog een vrije dag met zijn vijfjes, maandag beginnen hier de scholen weer en ook de peuterspeelzaal, logopedie voor Jasper en Thomas en allerlei andere afspraken.  :P :P :'(

Tot gauw, liefs  :-*[/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Ik wis wel dat je hem ook mooi vond/vindt.  ;D
Genietse !!  ;D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline



Nog eventjes snel!!

Ik heb Amor net om kwart voor twaalf nog eventjes gewogen(toch een beetje ongerust), hij woog 80 gram.  :D

Vanmiddag om 13 uur woog hij 76 gram, dus dit is ZONDER pap zeker niet verkeerd, toch??

Morgen zie ik wel wat ik met de pap doe.



Mandy, ik heb je net 3 x een mailtje gestuurd maar elke keer slaat Outlook en meteen daarna ook mijn hele laptop vast, resultaat, 3 x weg mailtje.  >:( >:( :censuur

Ik ben nu te boos om nog een mailtje te sturen.  >:(

Morgen weer!!  ;)

Nogmaals bedankt voor je gastvrijheid en het super valkje wat je me vanmiddag hebt meegegeven, ik ben er heel erg blij mee.  :D[/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.