## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

marilyn

hoikes caroline en lin

ook al is amor eff een klein beetje bang ............... ze is en blijft een beauty  ;) smelt smelt smelt  ::) geef haal maar een kroeltje van me  ;)

groetjes marilyn

Joyce28


Ineke

Gezellige foto's van de huisvogels! Amor is prachtig!! Piedewiet is ook n scheetje.

hippysuus

Hoi Caroline, ik lees het nu pas van die kleine kanarie. Wat fijn dat ie gered is en dat hij na zijn enge grote avontuur al meteen lekker zat te eten en te drinken in jouw kooitje. Hij voelde zich vast en zeker weer heel erg veilig!

Het idee dat iemand hem vanwege de vakantie maar eens heeft laten vliegen gaat me echt aan het hart, voor alle dieren waarbij dit gebeurd overigens  :'( Ik zou het niet kunnen, ik huil zelfs als de goudvis doodgaat.

Hoe gaat het nu met Piet? Alles goed?


Groetjes,
Suus

ManjaV

Hoi Caroline,

Ik lees je mega-update nu pas ;D Geweldige foto's weer zeg!!!!
En wat lief dat je het kanariepietje zo een goed tehuis hebt gegeven. Ik denk dat hij het helemaal naar zijn zin gaat hebben in je voliere :D :D Hij ziet er inderdaad heel schattig uit!!!!!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Lin

Ik heb weer bijgelezen. ik lees dat diegah nog steeds geleidelijk afvalt. Gelukkig ook maar. Merk je al veel verschil in gedrag hierdoor? je fotos zijn natuurlijk weer mooi. Ik heb nu eindelijk ook een mooie bonte cinnamon witmasker pop! wat is dat cinnamon en dat wit dan mooi bij elkaar. Hoe gaat het met piet de kanarie? kan je al een geslacht vast stellen of nog niet?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Hoi Caroline,

het is ook nooit saai bij jou he, er gebeurt altijd wel wat :D :D :D.

Het is best een mooi kanariepietje vind ik. 8)

Verder heb ik niet veel te melden of te vragen.

Tot de volgende keer, Nel :)

*Yvon

Hoi Carolien :)

Amor is int eggie net zo mooi als op de foto.  :D
En met wie mag hij een koppeltje gaan worden?
En watvoor voor mutaties kan je dan krijgen?
Misschien heb je dat al verteld,maar er staat zoveel in je boekie dat ik het niet zo snel trug kan vinden.  :-[

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Yvon

Hoi hoi

Rene ontdekte dat ik in m'n vorig berichie gezet had dat Amor niet zo mooi zou zijn als int eggie.
Nou dat was een behoorlijke tikfout.  :-\
Hebben we ook gelijk veranderd hoor.   :)

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline



Veel nieuws!!!!




Ik zal er eens uitgebreid voor gaan zitten vanavond want ik heb een hoop te vertellen, er is een hoop gebeurt met de valkjes de afgelopen week.  :D

Allereerst even een klein stuk je over Piet, de kanarie die ik afgelopen weekend heb geadopteerd.  :D
Het gaat erg goed met hem/haar vooral de eerste dagen at hij me arm, echt waar, elke dag een heel bakje voer, en daarnaast nog zijn groente. Nu eet hij eigenlijk wel normaal voor een kanarie, hij is nog steeds erg in de rui maar verder is tie zo gezond als wat. Zijn staart die hij kwijt was en alweer een paar cm terug was is nu alweer een cm of 5. Hij heeft nog niet gefloten, wat wel normaal is voor mannetjes in de rui maar mijn gevoel zegt dat het een popje is. Ook komt hij niet uit een volière, hij is namelijk helemaal niet bang voor mensen en handen, ik denk dat zijn baasjes hem hebben laten vliegen en als ze terug komen van vakantie een kanarie halen die wel fluit.  >:( Triest maar helaas de harde waarheid tegenwoordig als ze een dier niet meer willen.  >:( >:(
Hier gaat hij het goed krijgen, en hoeft ook als hij niet gaat fluiten niet weg, hij mag hier oud worden.  ;)
Oh, ik heb nog hier en daar op sites gekeken en bij de vogelvereniging hier in Veghel geïnformeerd maar niemand mist tot nu toe een kanarie, zoals Piet.  :-\


Alweer 4 dagen oud.


Ziet er goed uit hè??  :D



Dan even een stukje over mijn Fleur, ik had vorige week al verteld dat zij steeds wat dunne poep heeft. Ik heb deze week 2 x een stukje plastic in de kooi gelegd en allebei de keren had ze keurige poepjes.  ::) Schiet dus niet op en even later zie ik toch weer wat natte op de krant liggen van haar. Vandaag heb ik voor de derde keer (is scheepsrecht) haar apart gezet met plastic op de bodem, ik zag net al wat nats liggen tussen enkele gewone poepjes, dus stuur ik dit morgen even op naar Dr. Feld voor op kweek te zetten. Ze oogt trouwens wel goed, is ook weer wat afgevallen en kan weer goed vliegen. Ook is zij verhuist, zij heeft geruild van kooi met Coco. ?? ?? Ja ja, wat een verandering hè??

Fleur & Pablo was al lang geen liefdeskoppel meer, sinds Rocky & Coco hier kwamen wonen zag je ze steeds meer uit elkaar groeien. De laatste weken zag ik als ze los waren Coco & Pablo steeds over samen zitten, Coco kwam zelfs minder bij ons kroelen en als ze weer in de kooi waren zaten ze allebei tegen de tralies aan om zo dicht mogelijk bij elkaar te zitten.

Fleur kroelde alleen nog maar met Chica, wat weer voor een afstand zorgde tussen Chica en Eros, die zelfs al samen kroelen.

Daarom dus de keuze gemaakt om Coco niet langer vrijgezel te laten blijven als ze dat zelf niet wil, en Fleur even als vrijgezel bij de dames, Rocky, Noa & Diégah te plaatsen tot dat Amor in de grote kooi kan, dan mogen Fleur & Unique samen in de Ferplast kooi, kijken of het klikt.  ;)


Onafscheidelijk.  :)


Helemaal verliefd!!  ::)


Echt kroelen doen ze nog niet, maar waar Coco is, is Pablo ook en andersom niet anders.

Noa was van de week 10 gram afgevallen, nu is ze wel in de rui maar ik denk dat haar snaveltje een beetje te kort is afgesleten (dit doet ze zelf ergens tegenaan), als ik haar vroeger net had geknipt at ze ook een paar dagen een beetje moeilijk. Ik heb haar dus vanmiddag maar eventjes apart genomen en eventjes lekker verwend met gepelde zonnebloempitten, meloenpitten en pijnboompitten, dat ging er wel in.  :D Uiteraard hou ik haar weer eventjes een paar dagen goed in de gaten op de weegschaal.  ;)

Rocky is al bijna door de rui heen en ze is zo mooi geworden, ik heb eerlijk gezegd zelden zo'n mooie grote lutino gezien ook nog zonder kale plek.  :D Maar ze komt dan ook uit een wildkleur split bont en lutino man en een geparelde split bont pop, dus geen inteelt.  ;)

Coco is heel erg in de rui en vindt op dit moment zelfs kroelen eventjes niet fijn zo vol zit haar nekje met pennetjes.  :-[ Ook beide grootste staartveren is ze kwijt en verder hangt ze nog heel erg aan me en moet steeds als ik langs de kooi kom eventjes lekker kroelen.  :-*

Chica & Eros trekken steeds meer naar elkaar toe en ik zie ze al af en toe samen kroelen, ook hoor ik regelmatig Eros fluitend Chica versieren of Chica kippetje gaan staan voor Eros, inclusief het kippetjesgeluid.  ;D ;D Komt helemaal goed.  :D Als ze groot genoeg zijn natuurlijk, Chica wordt eind deze maand 1 jaar maar Eros is pas 6 maanden.
Eros zijn kruintje is al weer redelijk aan het dicht groeien en staat vol met pennetjes, die op dit moment niet meer worden afgebeten, gelukkig.  :D


Ziet er al een stuk beter uit, toch??

Diégah verliest kleine veertjes, bedelt nog steeds af en toe een beetje :P , vindt kroelen het lekkerste wat er is en gaat nog steeds elke middag keurig op mijn vinger om naar de andere kooi te gaan, zonder eten maar wel een hoop speeltjes en groente. Ze weegt op dit moment afwisselend 127-129 gram, dus niet slecht.

Wat Bianca mij voor een ventje heeft verkocht?? ??? Ik weet het niet, in ieder geval een echte!!!!
Unique was nog geen 2 maanden toen hij begon met het bouwvakkerfluitje, nu probeert hij sinds een week mijn eigen fluitje na te doen. En al drie dagen denk ik, "hé Pablo versiert Coco", ik hoorde namelijk een ander versierfluitje dan die van Eros. Vandaag waren ze los van 12 tot 17 uur en ik heel voorzichtig (met camera) richting het versierfluitje, vergeet ik bijna de camera te gebruiken van verbazing.  :o Het was namelijk niet Pablo maar Unique die helemaal verliefd is op Diégah, helaas voor hem en gelukkig voor mij, onbeantwoord.
En dan te bedenken dat hij 2 1/2 maand oud is, wel heel erg vroeg lijkt mij.[/size][/i][/b][/color]

Film.


Klik op onderstaande foto,
om de film te zien.




Unique versiert Diégah,
op het eind hoor je het bouwvakkerfluitje.  :D



Liefffff!!!!  :D


Och en van kroelen is Diégah niet vies hoor.  :P

En dan als allerlaatste, Amor. Ik kreeg vannacht van Mandy een mailtje, het gaat super goed met hem, hij krijgt nog wel pap, maar is een rustig en lief ventje.
Omdat Mandy vrijdag de 18 de een ziekenhuisopname heeft zijn we al druk bezig geweest om een datum te prikken wanneer ik Amor kan komen halen, mede doordat EN Ed EN Mandy is ploegen werken en omdat volgende week ook de scholen hier weer beginnen, ga ik hem zaterdag halen, heel vroeg want Mandy moet om 11 uur alweer weg.
Omdat hij dan waarschijnlijk nog niet helemaal zelfstandig eet zal ik hem zelf nog een paar daagjes pap geven. Dit heb ik ook gedaan bij Chica, haar heb ik ook ietsje eerder gehaald i.v.m. de vakantie van Mandy. Amor is zaterdag wel al bijna 7 weken maar nog een beetje lui.  ;)
Morgen dus weer de Ferplastkooi lekker schoon maken en het vervoersbakje klaarmaken.  :D

Ik heb een heleboel zo'n lieve, mooie leuke en vertederende foto's van Mandy gekregen gisteren dat ik ze jullie niet kon onthouden.  :D


Vliegen met de papegaai.


Samen met zijn zusje en twee andere, waarmee hij binnen zit.


Samen op de standaard van de grijze roodstaart van Mandy.


Close-upje!!


Samen met zijn zusje.


Triokroel!!
In de spiegel zie je de mooie achterkant van Amor.


Alleen kroelen.


Mmmm, lekkerrrrr!!!!


Genietuuuuh!!


Gaaaaaap, wat wordt je daar moe van.


Augustus = gaapmaand!!  ;D ;D


;D ;D ;D Er komt geen eind aan.


Lekker eventjes poetsen.


Of is het slapen??

En nu eventjes een slabbertje halen hoor (voor het kwijlen), de laatste zijn zo lieffff!!!!


:-X


:P zien jullie zijn tongetje??


:-X


:-X


Zeg eerlijk, zijn ze lief of zijn ze lief??
:-* :-* :-* :-* :-*

Als laatste, Sanne ging van haar broer een Indiaan maken, zelf maakte ze met papier, een tooi met "veren", een ketting met "stenen" en een rokje met "slierten", zie hier het resultaat.  ;D ;D ;D


Het lijkt wel meer een meisjesindiaan.  8) Maar och, ze moeten wat doen hè, als het regent.


Indiaan Thomas wil best eventjes poseren.


En nog een kus van zijn zus.  :-*




Ik zal dit bericht(je)  ;) alvast plaatsen, dan maak ik wel een nieuwe voor de antwoorden.  :D

Tot zo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

inka

Lief, die foto`s, zowel van de vogels als van je kinderen, wat een prachtige blonde koppies.


margreet

hallo Caroline,

Wat een verhaal weer, even laten bezinken hoor, ik lees wel regelmatig je dagboek, zeker als er iets spannends aankomt maar ik ben soms wel de draad kwijt als het om je valkjes gaat, wie was wie ook weer?, Lief dat je de kanarie hebt opgevangen. Hij kan het niet beter treffen
Als ik de foto's van je kinderen zie gaan mijn gedachten gelijk naar die van mij. Ook zulke witblonde haartjes en lekkere koppies. Maar dat is al heel wat jaartjes gelden hoor :D,
Heel veel plezier zaterdag met het ophalen van je nieuwe valkje bij Mandy, blijft toch altijd speciaal hoeveel je er ook hebt.

febvisje

Prachtige foto's weer Caroline, hoe krijg je dat toch altijd voor mekaar  :D
Vooral die laatste van Amor met was het nu zijn zusje?
Prachtig, wat een genieter.

Grt jane


Joyce28

oooohh wat een heerlijke foto's,Amor die aan het kuiffie van zijn zus trekt,haha :-*

carco

Hoi

Het is inmiddels een hele soap bij jou geworden. Moeilijk bij te houden hoor.
Fijn dat Piet zo goed gaat en lekker kan blijven bij jullie.
En Unique is er ook al vroeg bij zeg, dat fluitje : schitterend.
En natuurlijk de foto's : inderdaad ècht zo lief :-* Dat gekroel: oh heerlijk genieten is dat.
Trouwens ook de laatste foto van Sanne en Thomas spreken boekdelen

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!