## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Rianne

Hoe het ook afloopt, ik weet zeker dat Riny's gouden koppel ;D voor nog meer nageslacht gaat zorgen. :D Het is nu alleen erg jammer dat er maar 1 jong is en dat één van jullie beiden teleurgesteld moet worden. :-\

Caroline



Diègah plast teveel!!


Even een ongerust berichtje.

Ik heb vanavond telefonisch contact gehad met Dr. Feld. Diégah heeft sinds zaterdag geen goeie ontlasting. Sinds dat ik er achter kwam heb ik kranten op de bodem van de kooi liggen die ik 3 x per dag verschoon zodat ik het goed in de gaten kan houden. Ze heeft dus geen diarree maar haar urine is gewoon een plasje doorschijndend vocht, net water. Daarin drijft dan wel haar poepje. Ook zie ik haar regelmatig drinken terwijl je over het algemeen een valkje zelden ziet drinken. Haar conditie is goed, verder merk ik eigenlijk weinig aan haar. Ook aan haar eetlust niet, ze is zelfs weer aan gekomen, 145 gram op dit moment.  :o

Ik heb het eerst even een paar daagjes aangekeken omdat ik dacht dat ze met het warme weer misschien een beetje te veel groente of fruit had gegeten of te veel water had gedronken, ook had ik op de bodem van de grote kooi even een krant gelegd om de ontlasting van de andere valkjes te controleren maar die was goed, zo ook die van Rocky & Coco, die bij Diégah in de kooi zitten.
Ook heb ik het weekend het hele forum uitgeplozen en alles gelezen wat maar met waterig, urine, poep e.d. te maken had. Helaas ben ik er niet veel wijzer van geworden.

Vandaag vond ik dat ik me druk genoeg had gemaakt en heb dus gebeld naar Dr. Feld.

Diarree was het in ieder geval niet, maar dat verwachte ik ook niet, het geeft aan dat ze te veel vocht naar binnen krijgt, dit kan zijn door groente/fruit (bij Diégah nu dus niet meer, ik geef al 3 dagen geen groente en fruit) of door te veel drinken. Om te kijken of ze dit om een medische reden doet, hij denkt daarbij aan iets mankeren aan blaas of niertjes, moet ik haar ontlasting opvangen op plasticfolie, dit inpakken in een plasticzakje, daar de lucht uitlaten, dit weer in de aluminiumfolie pakken en dit pakketje weer in een envelop opsturen naar hem, vrijdag mag ik dan bellen voor de uitslag. Op dit moment hoef ik me "nog" geen zorgen te maken, het is nog niet levensbedrijgend, maar me zorgen maken doe ik natuurlijk toch, al vanaf de eerste waterplas die ik vond, op mijn broek, een natte plek van 5 x 5 cm.  :-\

Maar .... het kan ook nog tussen haar oortjes zitten, het vele drinken.

Ik maak me in  ieder geval mega ongerust, ze moeten van mijn lieffies afblijven en bij het zien van de eerste ontlasting draaide mijn maag om en kon ik alleen  nog maar aan Binky denken ......  :'( :'( :'(



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Riny

Hoy Caroline
Ik duim dat je vrijdag goed bericht krijgt.
Probeer maar om je niet teveel zorgen te maken.
Groetjes Riny :D

marilyn

hoikes caroline

ik duim voor jou en diegah dat er alleen goed nieuws uit de bus komt  ;)

en wat het kleine geelwangetje betreft ................. het is een schatje en ik gun jou het geluk van een geelwangetje maar ook riny gun ik het van harte . een geelwangetje is voor mij ook een droom en ook ik had bij riny een geelwangetje gevraagd en nu .............. ik voel me bijna schuldig dat ik de eerste ben die mijn droom verwezenlijkt zal zien  :-[ voor jullie beiden is geduld nodig tot er dna onderzoek kan gedaan worden  :-\ maar wie het valkje ook een thuis mag bieden het zal bij allebei een heeeeeeeeeel goede thuis krijgen  ;)

groetjes marilyn

hippysuus

Hoi Caroline,

Ik ga heel hard voor je duimen hoor!!!! En ik kan me heel goed voorstellen dat je weer aan Binky moest denken :'(

Dikke knuffel!!
Suus

Monky

Hi Caroline,

Ik kan me goed voorstellen dat je je ongerust voelt.
Laten we hopen dat het allemaal meevalt. we gaan in elk geval met z´n allen duimen.

Ik snap heel goed dat het je aan Binky doet denken.

Hou je taai meis.

Groetjes,
Monky


moonwitch (diana)

Hoi Caroline

Ik weet niet zo goed hier op te reageren, maar ik heb hier Boomer zitten en die heeft maar zelden normale vaste ontlasting.
Vaak is zijn urine ook gewoon water met daarin ontlasting.
Boomer is al vele jaren oud, eet normaal, drink meer dan andere valkjes, maar is verder goed actief en aanwezig.
Ik heb me er bij ner gelegd dat hij waterige ontlasting heeft.
Op het forum ben ik het vaker tegen gekomen.
Ik wil je hier mee geen gerustelling geven, maar asl je valkje het verder goed doet en geen verder afwijkeingen vertoon, is het misschien wel iets dat bij jou valkje hoort.
Boomer is dus absoluut niet anders dan andere valkjes, tja behalve misschien dat hij homo is ;D ;D.
In ieder geval dit is mijn ervaring, maar hou je daar niet aan vast.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

caro

Hoi Caroline,

Hoe gaat het nu met Diegah, ik begrijp best dat je ongerust bent en dat je gelijk aan Binky moet denken.

Sterkte hoor


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Caroline



Heb ik weer!!



Ik was gisteren dus echt super ongerust, de "plassen" die Diégah deed, sproeide gewoon uit haar kontje en pletste op de krant, terwijl ik stond te kijken soms wel 3 tegelijk en zeker elk wel een rijksdaalder groot.  :o
Dit bracht mij er ook toe om Dr. Feld te bellen.

Wat denken jullie??

Ik heb de hele bodem met plasticfolie gespannen en Rocky & Coco in de grote kooi gedaan, zodat ik goed de urine van Diégah kon opvangen. Liggen er allemaal redelijk goeie poepies. Nog wel het wit een beetje dunnig maar geen water meer en ook niet groter dan een dubbeltje meer. Ik heb alles maar opgeruimd en kijk het vandaag maar weer eventjes aan met kranten, het plastic vinden ze overdag veel te interessant en ik dus te gevaarlijk. Is het vandaag de hele dag zo dan bel ik aan het eind van de middag Dr. Feld nog maar weer even voor advies.  ;)

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet teleurgesteld hoor dat ik geen water vond op het plastic maar ......


..... superblij!!!  :D




Hoi Rianne,

ook ik heb er hier bij die het niet zo leuk vind als ik ze met volle hand pak, die maken er een spelletje van, zeker Pablo maar uiteindelijk laat hij zich toch wel pakken.  :D Hij weet wie de baas is.  ;)

En het is zeker jammer dat er nu maar één geelwang lutino jong is maar dat is niet anders. Op zich is het dus al een kadootje. Alleen het feit dat Riny en ik elkaar kennen maakt deze situatie moeilijker dan hij normaal zou zijn. Met een vreemde het geslacht moeten afwachten was veel makkelijker geweest, zowel voor Riny als voor mij.



Hoi Wilma,

nou een hele baan is mijn dagboekje  niet hoor, en de berichtjes met antwoorden doe ik soms ook gewoon in etappes en opslaan in Word.  ;)

Ik had het gelezen dat Goldie een popje was, geweldig hè, had Maja toch gelijk.  :D



Hoi Roos,

inderdaad wel heel erg lief, Eros en Diégah samen kroelen maar niet echt mijn droom koppel.  :-\ :-[ En zodra ze samen los zijn zoeken ze elkaar steeds op. Dus ik ben blij dat ze niet bij elkaar in de kooi zitten. Eros mag straks kiezen uit 3 prachtige witmaskermeisjes en Diégah krijgt een Primrose-man.  ;)



Hoi Caro(line),

inderdaad vreemd dat Eros eerst zo lelijk doet tegen Diégah en nu de dikste maatjes zijn, alhoewel het vanuit Eros echt al een beetje versieren is en Diégah doet het nog meer als een baby, die bedelt ook nog steeds bij de andere valkjes en in het bijzonder bij mij, als ze mij 's morgens de kamer in ziet komen, krijst ze als een speenvarken.  :o

Jammer dat ik het niet goed had gezien, de parels, sorry.
Maar ik zag wel een tweede bonte en vind ze prachtig en gelukkig doen ze het nu goed!!



Hoi Suus,

lief dat je voor allebei duimt, had ik ook wel gezien hoor.  ;)

En de haren van de kindjes worden inderdaad steeds witter en hun lijfjes steeds bruiner. Jammer dat het echte mooier weer eventjes is afgelopen.  :-\



Hoi Maris,

dank je wel voor de lieve woorden over de mannetje/popje kwestie.

met ons alles goed hoor.  :D



Hoi Gonnie,

ook ik denk dat een valkje wel tam te maken is hoor, ik probeer het gewoon.  :)

En het is wel de goeie mutatie hoor maar we moeten alleen nog even het geslacht afwachten.

En hoop houd ik altijd hoor. Eens zal ik een "Yellow" hebben.  ;)



Hoi Riny,

tuurlijk begrijp ik dat jij graag wilt dat Yellow een ventje is, en dat hij bij jou blijft. Ook voor jou is dit lieve mooie geelwang lutinootje een droom die uit is gekomen.  :D

En stel dat het een meisje blijkt te zijn en jij hebt inmiddels een nieuw jonkie wat wel een mannetje is, dan nog blijft deze speciaal, het zal namelijk altijd je eerste zijn.  :-*

Jouw grote trots!!  :D

PS. bedankt voor je berichtje over Diégah.



Hoi Monique,

lief dat je voor ons allebei duimt.  :D

We zullen zien over een paar weken weten we meer en zal één van ons dolgelukkig  :D zijn en de andere verdrietig.  :'(
Maar we kunnen inderdaad allebei genieten van de foto;s hier op het forum bij wie het ook zal zijn.



Hoi Marilyn,

dank je wel voor de lieve woorden.

Ik ben heel erg benieuwd welke droom van jou al zo snel wordt verwezenlijkt.  ???



Hoi Diana,

dank je wel voor je berichtje over jouw Boomer, hij heeft me zeker gerustgesteld. En gelukkig lijkt het op dit moment iets beter te gaan met het "plassen" van Diégah.

Ik kijk het eventjes aan vandaag en bel sowieso Dr. Feld vanmiddag nog een keer voor advies.



Verder iedereen bedankt voor de lieve woorden over Diegah, ook ik hoop dat het zo goed blijft gaan.

Dit lieve "grote" kleine meisje heeft in hele korte tijd mijn hart gestolen met haar geweldige karaktertje en ik moet er niet aan denken haar nu al te moeten verliezen.  :'( [/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

CitaatEn het is zeker jammer dat er nu maar één geelwang lutino jong is maar dat is niet anders. Op zich is het dus al een kadootje. Alleen het feit dat Riny en ik elkaar kennen maakt deze situatie moeilijker dan hij normaal zou zijn. Met een vreemde het geslacht moeten afwachten was veel makkelijker geweest, zowel voor Riny als voor mij.


Ja daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben blij dat ik niet in jullie schoenen sta. :-\
Gelukkig gaat het weer goed met Diegah. Mijn catharina'tje had het hier de eerste dagen ook, samen met zaadjes in de ontlasting. Ik heb het even aangekeken en later was het over. Hopelijk is het bij Diegah ook iets tijdelijks. :) Maar beter 1 keer te veel gebelt als 1 keer te weinig!

Caroline



Helaas, twee uur (het berichtje stond toen al in Word) nadat ik hierboven over Diégah had geschreven dat het iets beter ging, begint het nu alweer wateriger te worden.  :-\ :'(

Ik heb net dus weer Rocky & Coco in de grote kooi gedaan en weer plasticfolie gespannen.

Ben benieuwd, ik hou jullie op de hoogte.  :)




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne


carco

Hè bah, wat rot, misschien valt het allemaal best wel mee joh.
Heb je het niet over Diégah's gewicht gehad??
Want om heel eerlijk te zijn vind ik ze wel héél erg zwaar en dat lijkt me niet goed voor een valkje hoe groot ze ook toont.
Ik weet dat jij voor Noa 2 keer per dag eten geeft , maar die hoeft nu niet meer geknipt te worden. Je hebt best kans dat zij de lekkerste zaadjes eruit pikt en de rest dus laat liggen. Ik weet niet of het kan , maar misschien heeft het één en ander met elkaar te maken??
Dit is geen verwijt naar jou toe hoor, begrijp me niet verkeerd, maar zo'n gewicht lijkt me nl. niet echt gezond. Mijn albino woog in haar topdagen 125 gram en dat was ook veel te zwaar: die stortte na 2 rondjes vliegen op de grond neer omdat ze totaal geen conditie had.
In ieder geval hoop ik dat er geen rare dingen gevonden worden!!
GRoetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Ankie

Hoi Caroline

Ik hoop dat het allemaal meevalt met Diegah en dat ze snel weer hele gezonde poepjes en plasjes heeft ! Ik duim voor je !

Groet van Ankie