## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Caroline







HET IS EEN GEPARELDE  LUTINO GEELWANG!!





Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

Geweldig!!!!!!!! :D Dat is wel een hele bijzondere mutatie, toch?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

bobbie

Citaat van: Caroline op 20 mei 2006, 08:41:48






HET IS EEN GEPARELDE  LUTINO GEELWANG!!








Aaaaaaaaaaaaach, wat een schatje. :D :D :D

Gefeliciteerd oma's  ;D ;D 8) 8) ;D ;D

groetjes, Nel :)

valkchico

Hallo Caroline,

Gefeliciteerd met jullie pluisje a la speciaal.
En ik heb in Het boek van Riny gelezen dat je toch ook een heel mooi ander aanbod hebt gekregen Wat zal jij een goede dag hebben de hele dag op wolken lopen ;D

Geniet ervan

gr Esther

En natuurlijk ok geweldig voor Riny het eerste geelwang kleintje goed hoor.


Rianne

Gefeliciteerd!! En nu het geslacht nog even afwachten.... ;)

Caroline






Diégah.

De uitslag van het DNA-onderzoek is binnen.

Het is een meid!!

Zoals ik zelf al dacht.  :D

In overleg met Roos,

gaat ze in het vervolg Diégah heten.

Vernoemd naar de overleden vader van Roos.

Een prachtig mooi popje,

die haar pareltjes zal behouden.

En in de toekomst,

een cinnamon primrose als man krijgt.

Dus zullen hun nakomelingen,

qua geslacht te onderscheiden zijn.

Donderdag, 25 mei, ga ik haar ophalen.  :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Riny

Hoy Caroline en Roosje
Een mooie oplossing hebben jullie gevonden voor de naam.
Klinkt heel mooi, en als je nu patent aanvraagt op de naam Diego dan heb je ook al een naam voor haar partner.
Groetjes Riny :D

hippysuus

Hoera!!!!

Proficiat met jullie geelwangetje en ook proficiat met Diegah...dat klinkt erg lief  ;D :-*

Nel, mocht je het lezen...ik vind je handtekening erg mooi!

Liefs,
Suus

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Hoi Caroline,

Diegah, is dat Hagenees voor Diego? ;) Dat schoot me meteen te binnen :D
Ik heb hier ook een Diego zitten, heeft erg leuke splits (lutino geelwang, broer(tje) van Bowie) ;)

Roosje

Diégah klinkt echt úberhaags ;D Maar het is ook wel een haagse tante he ;D

Caroline



Yellow!!



Zoals velen al weten, ben ik al sinds vorig jaar helemaal gek van Amber, de geparelde lutino geelwang van Riny.  :D Vrij snel toen Amber een ventje had gekregen heb ik dan ook een "Amber" gereserveerd bij Riny.

Dit jaar hebben ze zeven eitje gelegd, maar omdat ze er veel te ruw mee omgingen zijn ze overgelegd bij pleegouders. Van de zeven eitjes was er ééntje bevrucht en die is vannacht uit het eitje gekropen.  :D

Het was in ieder geval een geparelde lutino geelwang, had namelijk ook nog een geparelde geelwang kunnen zijn. Nu is alleen afwachten voor Riny en mij. Als het donsje cinnamon wordt is het een popje, gaat het "Yellow" als naam dragen en komt ze in Veghel wonen.  :D :D Als het een mannetje is blijft het bij Riny wonen en krijgt het een heerlijk leventje in een Americaanse volière tussen allemaal geelwangen. Ook niet verkeerd.  ;)

Omdat niemand echt met zekerheid kan zeggen of je bij hele jonge lutino's het verschil kan zien tussen wel of geen cinnamon, zal waarschijnlijk DNA-onderzoek het geslacht uit moeten wijzen.

Wel leuk, over 5 daagjes ga ik Diego halen en nu kan ik dus weer lekker "Yellow" gaan volgen. Hier kijk ik al echt naar uit, ik heb namelijk de prachtige fotoreportages gezien die Riny maakt.  :P



Gisteren ben ik eventjes met Thomas en Jasper naar de dokter geweest, die bleven maar hoesten, vooral Thomas, die stikt er bijna in en Jasper piept tijdens het ademhalen. Jasper heeft een luchtweginfectie en heeft een AB-kuurtje van 3 dagen en moet daarnaast weer 3-4 x per dag Ventolin puffen en hoestdrank. Bij Thomas heeft hij een neusuitstrijkje gemaakt, dit heb ik gisteren naar het ziekenhuis laboratorium moeten brengen en wordt onderzocht op kinkhoest, zijn longetjes waren namelijk helemaal schoon. :o De uitslag duurt waarschijnlijk wel een week, en tot die tijd wil de dokter nog eventjes geen medicijnen geven. Thomas krijgt nu alleen hoestdrank. Balen dus want hij blijft nu zo hoesten.  :-\ Hij is trouwens wel ingeënt tegen kinkhoest ......

Verder weinig nieuws hier.  :D Jaja, denken jullie nu, er zal wel weer en mega update komen.  :-[ Maar vandaag echt niet. Ik heb weinig aparts meegemaakt en de valkjes zijn nog allemaal hetzelfde als vorige week. Ik heb nog wel een stapeltje leuke foto's, die zal ik straks eventjes uitzoeken en misschien vanavond plaatsen. 

Nu zal ik nog eventjes reageren op al jullie berichtjes, dat zijn er zeker een stuk of 25 dus zal deze update toch mega worden.  ;)



Hoi Roos,

Het gaat nu inderdaad snel met Diégah, je kunt nog even van haar genieten. Nog maar 5 nachtjes ...... Sanne telt de dagen af, en naar het strand en naar Roos.  ;)

Niet leuk voor jou als je Diégah straks af moet staan maar ...... ik weet dat jij al weer 2 nieuwe nestjes hebt waar je van kunt genieten en natuurlijk is Twila nog eventjes bij je en zal Primo bij je blijven.  :D



Hoi Gerda,

Bedankt voor de tips om albino's te fotograferen zonder overbelichting.
Ik heb volgens mij geen mogelijkheid om de ISO in te stellen maar zal het eens proberen met een vloeipapiertje.



Hoi Rianne,

Bedankt voor de foto van mooie Tinco.  :D
Inderdaad zie je bij Tinco wel een beetje de kale wangetjes, net als bij Eros. Ik moet zeggen dat Noa dat eigenlijk niet zo heeft, alleen nu ze in de rui is maar verder niet en het begint nu ook alweer dicht te groeien. Maar zij heeft ook bijna geen kaal plekje boven op haar hoofdje. Alleen als je alle veertjes wegschuift zie je een heel klein kaal plekje, maar daar vallen alle veren gewoon overheen. Ik heb trouwens goeie hoop dat dit ook bij Eros gebeurt, daar wordt het kopplekje ook al kleiner, Rocky, mijn lutino heeft ook geen zichtbare kale plek. Gelukkig maar  :D ik vind het namelijk niet zo mooi staan.  ::)



Hoi Suus,

Leuk dat je van mijn foto's heb genoten.

En er zat geen tweeling in het eitje, dus Riny en ik zijn samen moeder geworden en als het een mannetjes blijkt te zijn wordt ik gewoon zijn pleegmoeder op afstand.  ;)



Hoi Wilma,

We hadden inderdaad lekker gewandeld Jasper, de hondjes en ik en onderweg Ed nog opgepikt, en nog eventjes gezellig naar het centrum gewandeld.  :D
Thomas kwam 's avonds lekker bruin gebrand door de zon, doodmoe van de hele dag voetballen met de grote jongens (12 jarige), om 8 uur thuis. Die had de dag van zijn leven gehad.  :D



Hoi Mandy,

Ja, er gebeurt af en toe best veel in mijn dagboekje en dan is het erg veel om te lezen en bij te houden.
Noa doet het inderdaad heel erg goed met haar snaveltje, ik merk wel dat als ie een beetje scheef is afgesleten, dus het linker puntje een beetje korter dan de rechter, ze iets moeilijker eet en een beetje afvalt, maar niet meer dan een paar gram, ze blijft boven de 90 gram. Ik zal haar dus wel in de gaten moeten houden maar ik blijf haar gewoon elke dag wegen, ben dit zo gewend. Als ze los mag pak ik haar uit de kooi met volle hand, zet haar eventjes op de weegschaal, ze stapt dan vervolgens zelf weer op mijn hand en voor ze dan los mag geef ik haar een kusje op haar snaveltje en bekijkt ik haar snaveltje even.



Hoi Caro(line),

Jammer dat Luna niet naar je toe komen kan vandaag. Ik las dat ze veel was afgevallen, 11 gram is niet niks. Hopelijk gaat het snel goed met haar en kun je haar volgende week zondag ophalen, leuk verjaardagskadootje.  ;)



Hoi Manja,

Inderdaad liggen de veertje van Diego bij Gendika, en het geslacht is ook bekend zoals je wel gelezen zult hebben, Diego is een meid!!  :D En heet nu Diégah.  :D



Hoi Ankie,

Ik krijg inderdaad volgende week een Diégah bij Roos. En misschien over een week of 6-8 inderdaad nog een geparelde lutino geelwang POP van Riny. En in de toekomst verwacht ik  nog een cinnamon primrose MAN, een (bonte) "Grisha" POP, een zwaar bonte/primrose witmasker MAN en een bonte geelwang split lutino MAN. Als naar wens gaat heb ik dan, 5 koppeltjes en 3 lesbische vrijgezelle dames.  ;)
Ik hoop inderdaad in de toekomst af en toe een keer een nestje te krijgen, maar een heuse kwekerij??  ::) Dat weet ik nog niet hoor.  ;)



Hoi Diana,

Diego was dus inderdaad een popje en heet nu Diégah.

Net als jouw Kroelkippie Chica een meid dus.  :D



Hoi  Nel,

bedankt voor je berichtje.  :D

Wat een geweldige handtekening heb je zeg, super!!



Hoi Caroline,

Bedankt voor het SMS-je, fijn wakker worden zo hoor.  :D



Hoi Esther,

Het speciale aanbod betreft hetzelfde valkje.  ;)

Maar ik loop op rozen vandaag, allemaal leuke dingen vandaag.  :D



Verder wil ik iedereen bedanken voor het meeleven zowel met Diégah als met "Yellow". Ik doe het even zo, dan kan ik ook niemand overslaan.  ;)



Uiteraard wil ik Riny eventjes apart bedanken.  :D

Ik voel me heel vereerd om samen met jou moeder te zijn van dit bijzondere donsje.

Jouw eerst geborene geelwangetje!!   :o

En dat wil je met mij delen, bedankt!!  :-*

Als je het goed vindt, noem ik het kleintje "Yellow"?? Ik vind het zo lastig om steeds geparelde cinnamon lutino geelwang popje te moeten typen. Als je het liever niet wilt gewoon even laten weten hoor. Even goeie vriendinnen.  ;) :D



Vanavond ben ik weer terug, met foto's!![/size][/i][/b][/color]


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Riny

Hoy Caroline
Zou je niet wachten met het kleintje een naam te geven, tot het gevoerd is?
Ik heb net gekeken en het heeft nog niets gekregen :-\ :-\
Groetjes Riny

Caroline



Hoi Riny,

Het is ook niet een echte naam, kan ook niet want misschien blijft ie wel bij jou maar ik bedoelde meer net als een "Grisha" en een "Amber", daarom ook de "  ", een "Yellow", een afkorting voor de lange mutatie zeg maar.  ;)

Maar als je het liever niet hebt, oké hoor, zeg het maar.  ;)

Balen joh, dat het nog steeds niet gevoerd is, je was er al bang voor vanmorgen.  :-\

Hopelijk snel beter nieuws.  :'(



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Riny

Hoy Caroline
Die naam maakt mij niets uit dat moet jij zelf weten.
Normaal gesproken vertel ik nooit zo vroeg als een jonkie geboren is, juist omdat er nog zoveel mis kan gaan.
Ik ben gewoon bang dat het anders op een teleurstelling uit draait, voor de toekomstige eigenaar.
En bij dit jonkie ben ik niet banger als bij een ander, dat maakt voor mij geen verschil .
De mutatie maakt niets uit voor mij, het is gewoon een pasgeboren valkje.
En het is altijd even spannend of er gevoerd wordt.
Groetjes Riny :D