## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Caroline





Eindelijk!!

Jasper zijn eerste kiesje is door.

Hij is vandaag 21 maanden geworden,

en had nog steeds helemaal niks.

Tot vandaag!!  ;D

Dit komt wel vaker voor bij Downies,

eerst kiezen en dan tanden.





Vannavond kom ik  terug,

weer even updaten en foto's plaatsen.  ;D

Dit was eventjes tussendoor!!  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Bianca

toppie, zo stapje voor stapje wordt het al een hele vent, hihihihihi ;D

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

bobbie

Hoi Caroline,

Geweldig. Zijn eerste kiesje. Ach, arm kind. Die rotgebitten ook. Waarom moet het nou zo zeer doen. ???
Op naar de volgende.

Caroline, je mailde me pas dat ik net zo veel foto's van Renzo hier mag plaatsen als ik wil. Ik heb er weer wat.
Vanochtend had ik alledrie de kleinkinderen. Sisi en Chila zijn gelijk "kinderhard" ::) ;) Ik had ze in de huiskamer staan, want Sisi wordt zo opgehaald. :-\



Ook weet je dat we hard aan het werk zijn in de tuin. De grote vijver van 5000 liter is verwijderd. De bovenste vijver hebben we nog. Achter Renzo zie je de waterval. Daaronder staat een grote bak met de pomp erin en een rooster er overheen.

Om de kern van de tuin moet nog van alles gedaan worden. Dat vonden de kinderen helemaal niet erg. Zandbergen om in te spelen:





groetjes, Nel :)

carco

Hoi

Ach zijn eerste kies: wat lief!! Is de koorts nu ook wat gezakt??

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline



Nieuws!!



Misschien hebben sommige van jullie het al gelezen of begrepen maar Diego, het donsje wat als tweede bij Roos werd geboren komt als hij of zij groot en sterk is bij ons wonen.  :D

Op het moment dat hij geboren werd zaten Roos en ik samen op MSN en was het tevens een speciale dag voor Roos, de dag dat 2 jaar geleden haar vader overleed. Diego is ook vernoemd naar haar vader en zal deze naam ook bij mij behouden ter nagedachtenis aan Roos haar vader.

Ik voel me dan ook zeer vereerd dat dit speciale valkje bij mij mag komen wonen.  :-* Roos.


Diego links. Dat kuifje en baardje!! Lieff!!!!


Diego rechts.


Diego voorkant.


Diego achterkant. Dat staartje ......  :-*


Links Mama Poppie & Papa Heinrich van Diego, Diego gaat waarschijnlijk wel op Mama lijken.  :D

Is tie mooi of ie tie mooi!!

Ik ben helemaal verliefd!!  ::) :-[





Minder grappig!!



In een vroeg stadium, toen ik alleen nog maar aan het mailen was met Wendy over de eventuele komst van Rocky & Coco bij mij, heeft ze me eens verteld dat Rocky & Coco als zij thuis waren altijd los mochten, .......... behalve als ze aan het eten waren.

Ik weet nu waarom.  ::) :-[ :-X :-\

Het was vandaag een beetje een rommelige dag, boodschappen doen tussen het brengen en halen van Sanne, meteen vanuit school weer naar de autogarage, nieuwe gasdrukveren op de achterklep laten zetten. Eenmaal thuis hebben we niet de tafel helemaal gedekt maar gingen we lekker met ons bord spaghetti op schoot en Sanne en Thomas aan de salontafel zitten. Niet netjes maar wel makkelijk.  ;)
De valkjes waren alle 7 los omdat ik niet de tijd had om ze apart te doen vandaag, het was of alle 7, 2 uurtjes los of in 2 ploegen ieder een uur. Dus werd het alle 7.  :D
Nu geeft dit weinig problemen, de witmaskers zijn dit wel gewend en gaan gewoon hun eigen gangetje als wij eten. Rocky zat gewoon lekker bij hun op de touwringen.

Coco zat de hele tijd op mijn schouder en als ik naar de keuken op en neer liep ging ze mee. Ik ging met bord en al zitten, zette het bord op mijn schoot en binnen 2 seconden lag Coco midden in mijn rode spaghettisaus. Die ook nog eens goed warm was.   :o

Ik haar gelijk eruit gevist, en onder de kraan ermee, zonder erbij na te denken pakte ik haar gewoon met mijn volle hand en hops gewoon onder de lauwe kraan ermee.(ik heb het na afloop goedgemaakt met een overheerlijke kroelbeurt  ;) ) Maar hoe ik ook poetste en boende, weliswaar zonder zeep, ik kreeg de rode vette saus niet van haar voetjes, borstje en buikje.  :-\
Coco is op dit moment heel erg in de rui en nu krijgt ze dan eindelijk een mooi veren pak (ze was zwaar geplukt door de ouders en gekortwiekt door de kweker), en nu zijn al die mooie nieuwe veertjes rood en vet.  :'(
Heb ik weer.  :P


Kijk de rood gekleurde pootjes.


Borstje en kontje.


En kijk haar verwaand voor de foto gaan zitten.  ::)


Kijk hoe vet nog ........


..... en dit was na het wassen en opdrogen.  :-\








Vandaag ga ik mijn update houden over Rocky, Noa & Coco.

Zoals ik hier al eens heb beschreven trekken de 2 albino's, Noa en Eros, erg naar elkaar toe. Uiteraard kan ik dit geen koppel laten worden maar ook wil ik Noa, i.v.m. haar centenbakkenbekkie geen moeder laten worden. De oplossing is haar te koppelen aan een ander popje (hoop ik). Pablo heeft een relatie met Fleur maar neemt het niet zo nauw met de trouw als er verboden vrouwtjes in de buurt zijn. Als hij los is hangt hij aan de kooi bij Rocky & Coco of als die eruit zijn vliegt hij ze non-stop achterna. Rocky zelf vind Pablo helemaal niks en hij moet dan ook niet te dicht bij haar in de buurt komen.  :D Hopelijk kan ik deze probleempjes oplossen door in 2 ploegen los te gaan. Fleur, Chica en Eros samen met Pablo en Rocky, Noa en Coco samen.

Het gaat erg goed, de laatste drie met elkaar los te laten. Ze gaan eerst een paar rondjes vliegen, zelfs Coco kan al 1 rondje vliegen, 1 1/2 meter boven de grond met haar nieuwe veertjes. En daarna komt Coco bij mij zitten en Rocky en Noa vermaken zich elders in de kamer/keuken en komen tussendoor steeds even lekker bij mij en Coco zitten. Als ze moe zijn komen ze lekker bij mij zitten poetsen en slapie maken.  :-* Als de andere 4 los gaan gaat Noa bij Rocky & Coco in de kooi en van de week heb ik Rocky en Noa voor het eerst samen zien kroelen, dit was nieuw want alleen ik mag Rocky hier in huis kroelen, als er iemand anders of een ander valkje in de buurt komt begint ze te gillen. Dus hopelijk lukt mijn plannetje om deze drie dames niet te koppelen aan een man maar 3 maatjes te laten worden. Ik wil namelijk van alle 3 geen donsjes, Noa heb ik net al uitgelegd waarom niet, Coco is zo'n lekkere kroellie die helemaal op mij is gericht hier in huis dat ik het zonde vind als dat straks na een nestje minder gaat worden en Rocky (sorry, als ik iemand hier mee kwets) haar donsjes zullen hoe ik haar ook zal kruizen 75 % of meer wildkleur zijn, en dit is absoluut niet mijn mutatie.  :-\
Dus zou het een hele mooie oplossing zijn als ze gewoon een lesbische driehoek verhouding kregen.  :P

Rocky heeft vanavond lekker op mijn schouder gezeten, met haar hele lijfje tegen mijn wang aan en ik heb haar heerlijk kunnen kroelen.  :-* Met mijn neus, vingers en kusjes geven. Daarna lekker zich gepoetst en in slaap gevallen.

Noa woog vanmorgen met lege maag 94 gram en is nog steeds niet geknipt, inmiddels al 25 dagen niet en het gaat nog steeds goed. Ik heb haar gisteren een hele dag geen zonnebloempitten gegeven, dus ze moest wel de kleine zaden eten maar ze was niks afgevallen.  :D

En als laatste Coco, die is heel zwaar in de rui en wordt steeds mooier. (weliswaar op dit moment met rode spaghettisaus)  ;D En het vliegen en landen gaat steeds beter wat  natuurlijk geweldig is dat ze gewoon lekker met de andere mee kan doen als ze dit wil.

Tot slot nog een paar leuke foto's van deze drie dametjes.


Rocky & Noa.


Rocky & Noa.


Samen eten .........


....... en samen klimmen.


Coco en Noa, samen de kat uit de boom kijken.


Samen de rotzooi op ruimen.


Samen eten.


Hé, er valt een zaadje naar beneden.


Maar ook met zijn drieën gaat het goed.


Lieffff!!


Coco & Rocky willen duidelijk niet kroelen. Helaas onscherpe foto maar wel leuk.  ;)

Het gaat best goed hè, mijn drie dametjes samen??





Nu is het bedtijd, morgen kom ik nog even reageren op alle leuke berichtjes die ik heb gekregen. Ik heb ze wel allemaal gelezen hoor.  ;)

Truste!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Roosje

Goedemorgen ;D

En maar zeuren dat ik altijd zo lang uitslaap ::)

Riny

Hoy Caroline
Als er nu weer een keer zoiets gebeurd als gisteren met Coco,dan moet je afwasmiddel onder het water doen.
Dat ontvet, en werkt prima.
Wij hebben een keer een grasje in een bord tomatensoep gehad ;D ;D,ik heb dus ervaring.
Nu zal dat niet meer werken denk ik ,omdat het vet en de kleurstoffen goed in hebben kunnen trekken in de veertjes.
Och je moet maar denken nu heb je echt wat spciaals.
Groetjes Riny :D

Lin

Hey caroline!

ik dacht al dat diego naar jou zou gaan.. :)

maar even een serieuze vraag red je het wel allemaal? want het blijft maar binnenstromen met valkjes.  ook al vliegen ze los dan kan je ze toch niet allemaal aandacht geven? ik kan het in ieder geval niet. Maar als het je wel lukt is naturlijk mooi.
Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
Je kunt toch ook meerdere valkjes tegelijkertijd aandacht geven.
Als ik ze tam aan het maken ben, en ik zou dat een voor een moeten doen,kwam ik niet meer van mijn stoel af.
Groetjes Riny :D

carco

Hoi Caroline

Mag ik even lachen om jouw Coco verhaal: ik kan er niets aan doen, maar vind het toch ècht wel komisch hoor. Enne... ik wil je niet ontmoedigen maar wij hebben ooit een grasparkietje gehad die in de jus was beland en dat heb je altijd aan zijn staart gezien ;D :P

Nu nog even over het kweken als ik het zo mag zeggen.
Op een paar puntjes ben ik het niet helemaal met je eens. Over met Coco niet kweken omdat ze dan minder tam zou worden: dit is absoluut niet waar. Je weet dat Charlie hier mijn favoriet is en nadat ze het eerste nestje gehad heeft 2 jaar geleden is ze alleen maar liever geworden dus daar hoef je echt niet bang voor te zijn hoor. Ik kon en kan  nog steeds alles met haar doen en ze zit de hele dag bij me. Dit is alleen iets minder tijdens het broeden zelf.
En wat de wildkleuren betreft uit Coco, het kan dan geen speciale mutatie wezen, maar wil je de evt. jongen allemaal zelf houden dan?? Ik bedoel er zijn er zat die wel een wildkleur willen. Je kan wat kweken betreft (vind ik) niet alleen van je eigen keuze uitgaan omdat het toch de bedoeling is dat je de jongen weg doet. Misschien een stomme vergelijking, maar wij verkopen ook bloemen die we zelf totaal niet mooi vinden: snap je hoe ik het bedoel? Dit is niet verkeerd bedoeld hoor, maar aleen hoe ik het zie ;)
Van Noa vind ik het trouwens heel erg logisch hoor.

Wat Diego betreft dit vind ik hartstikke leuk voor je: ik had het er toevallig al met Esther over omdat ik weet dat jij ook een primrose wilt dat het me niet zou verbazen dat deze naar jou ging. Met de achterliggende gedachte erbij vind ik dit alleen maar heel erg mooi.
Laat je ook nog DNA doen ivm met je geplande man bij Mandy?? Of heeft dit geen gevolgen? Het lijkt mij dat je daar een mooi koppel van wilt hebben dan.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Lin

Citaat van: Riny op 22 april 2006, 09:51:50
Hoy Lin
Je kunt toch ook meerdere valkjes tegelijkertijd aandacht geven.
Als ik ze tam aan het maken ben, en ik zou dat een voor een moeten doen,kwam ik niet meer van mijn stoel af.
Groetjes Riny :D



ik vind het vrij moeilijk!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

moonwitch (diana)

Hoi Caroline

Ben het helemaal met carco eens wat betreft het kweken.

Bij mij is bobby op mijn hoofd geland toen ik bezig was met mijn haar roodbruin te verfen, toen had hij een veeg bruine verf op zijn witte veren ;D, dat is na de rui er pas uitgegaan.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Gerda


Hoi Caroline,

Leuk zo'n spagettisausvalkje!! Dat is nou pas echt een aparte mutatie  :P
Als ik het verhaal van Caroline (Carco) zo hoor, denk ik dat er zeker wat in zit.
Grisha is al voor de derde keer aan het broeden, maar is nog net zo lief!! Alleen tijdens het broeden zelf af en toe wat narrig!!

Wat leuk dat Diego naar jou toe gaat!! En de naam past wel mooi bij je valkjes. Het klinkt als: "De stoere mannen Diego en Pablo!!"

Liefs, Gerda

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Gerda

Citaat van: Caroline op 22 april 2006, 12:30:14


En Eros dan??  ;)





Eerlijk is eerlijk Caroline, Eros is niet echt een 'stoere naam', maar een lieflijke naam!!
Diego en Pablo zie ik meer als Don Diego en Don Pablo!!
Eros als een lief ventje!!!

Liefs, Gerda