## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Caroline

Brocccoli!!

Nog even terug te komen op de broccoli. Eigenlijk heb ik de afgelopen dagen helemaal niet het idee gehad dat het aan mij kon liggen. Het kwam eigenlijk meer door ja wat was ze?? Telefoniste, receptioniste, secretaresse of assistente ik weet het niet. ik kreeg in ieder geval niet Dr. Feld zelf aan de telefoon, terwijl hij dat zaterdag toch wel heel nadrukkelijk had gezegd, nu zei zij toen ik dat vroeg, nee hij verteld alles aan één van ons en dan geven wij dat door aan de mensen.  :-\ Wat ik ook zo vreemd vond, zij was dus die sectie aan het doen, Dr. Feld was er niet eens en heeft Binky toen op dat moment tenminste, nog niet eens gezien. In de brief had ik iets gezet over de poep met onverteerde stukjes broccoli aan zijn kontje. En daar ging zij maar op door, hoeveel heeft hij ervan gegeten, hoevaak krijgt hij dat, is het niet de eerste keer, weet je zeker dat hij niet alles alleen op heeft en de rest van de afgelopen dagen ook geen zaadjes heeft gegeten, kan niet iemand anders hem nog iets hebben gegeven, kan hij niet ergens naar toe zijn gevlogen om iets groens te eten. Zo bleef ze maar doorgaan, omdat heel zijn maag en darmen groen waren uitgeslagen en ook nog eens helemaal leeg waren, maar ik zei ook al tegen haar en dat stond ook in de brief, hij was 14 gram afgevallen in 3 uur en spuugde en poepte in die 3 uur alleen maar puur water, je moest gewoon goedkijken op het keukenrolpapiertje, dan zag je dat het voor de helft nat was, verder zag je er niks op. Dus geen wonder dat alles leeg was. Wat ze verder niet kon verklaren in combinatie met het braken en diarree was zijn vergroote of ?? opgezette lever. Maar op de één of andere manier was het voor haar net zo'n raadsel als het verhaal, zaterdag door de telefoon voor Dr. Feld zelf was. En ze gaf mij echt het gevoel dat ik hem gewoon had laten overeten aan broccoli, maar volgens mij, als ik (ja ik heb echt de laatste paar uur een heleboel na zitten denken over het telefoontje hoor) een broccolistronkje van 3 cm geef en ik vind nog op de bodem van de kooi wat is gevallen en er ligt nog iets in het voerbakje, stel dan dat de andere drie niks hebben gegeten, en Bink dus wel alles verder alleen op heeft, zelfs dan heeft hij volgens mij nog niet teveel op. Denk ik hoor, maar ja, wie ben ik??

Ik moet maar gewoon stoppen met denken en even lekker in jullie dag/verhalenboekjes gaan bladeren.

Ook hoor ik nog mijn droger en hem ik nog 2 manden was staan die ik even moet ophangen, allemaal dingen die niet in de droger mogen, heb ik wel al even zachtjes niet te warm, een beetje gedroogd hoor, anders duurt het zo lang voor het droog is in de herfst/winter.  ;)

Ik wil wederom weer iedereen bedanken voor de steun, lieve woorden, mailtjes, ecards, kaarten(via de post), PB's, songteksten, gemaakte en bewerkte foto's, gedichten of omdat je gewoon alleen maar mijn boekjes leest en geen zin hebt om te antwoorden, weten jullie trouwens hoeveel er gelezen is in beide boekjes in 3 1/2 dag tijd??  Oh ja met de of het ? Memoriam meegeteld bijna  :o 2300 x  :o , dit is echt niet meer normaal, zovaak wordt de site van mijn broer nog niet eens bekeken en die kijken ze over de hele wereld.  :o
Voor de liefhebbers en vliegtuigspotters onder ons:

http://www.danger-zone.fotografeert.nl/

Voor straks weltrusten en misschien zie je me nog in je boekje.

PS. Ik heb denk ik morgen nieuws over Noa, ik krijg straks een mail van Mandy.  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dianne

haay caroline
ik kwam vandaag weer is op de site..
en ik zag het meteen staan van binkie
wat erg :'(
maarja heel erg veel sterkte
:-*

Roosje

Nou wat balen dat je geen duidelijkheid kan krijgen. Ik weet dat mensen een vergrote lever kan duiden op een ziekte of virus! Weet ik uit ervaring ::) En natuurlijk was dat maagje en darmpjes leeg, hij heeft zoveel gespuugd en gepoept. Ik weet zeker dat het niet aan die broccoli lag, ga daar nou maar niet vanuit en voel je vooral niet schuldig! Ik hoop dat ze het tot de bodem uitzoeken. Wat moet dit lastig zijn zeg :(. Maar hou vol he :-*

Caroline

Dit prachtige gedicht heeft Nel gemaakt voor Binky en in zijn Memoriam geplaats, ik wilde het ook graag hier hebben.

Bedankt Nel  :-*

Lieve Binky,

We zijn dagen verder na je overlijden mijn vriend
en je hebt al die aandacht verdiend.
Je was bijzonder op deze aarde zonder te kunnen vliegen.
Voortaan zal oma Betsie jou wiegen.

Zwaaiend naar beneden zullen jullie staan
als je Caroline met man en kindertjes langs ziet gaan.
Of misschien kijken ze voor het raam omhoog
en houden ze hun ogen niet droog.

Jij zult altijd naar hun zwaaien, vanaf oma Betsie haar schouder.
Over jaren zijn ze allemaal ouder
en dan nog zwaai je naar hun als je ze ziet.
Dan kijken ze omhoog met een glimlach, zonder verdriet.

Dag lieve lieve Binky, je hebt een plekje in mijn hart.   :-*

groetjes en ik zwaai ook af en toe, Nel   :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

Wat een mooi gedicht!  :'(

Ik kan me ook niet indenken dat het de brokolli is.
Misschien dat hij minder zaadjes/onvoldoende heeft gegeten de laatste dagen. Dat ga je toch niet zitten nakijken?? Als ik naar de kooi loop en daar ga zitten wachten tot ik iedereen voldoende heb zien eten? Als ik toekijk zullen ze juist minder eten.
Ik zie enkel dat er veel hulsjes liggen = veel gegeten. Maar als er eentje is die minder heeft gegeten. Dat weet je toch niet? Om je daarover te gaan schuldig voelen... daar kan je niks aandoen en je krijgt er Binky niet mee terug.
Binky had wss een ziekte (infectie ofzo)...die vergrote lever...daardoor ziek en dus diarree en overgeven, waardoor z'n maagje leeg was. Enkel het groen uitslagen van het maagje kan ik niet verklaren, want daar ken ik niks van.
Dat zal Feld wel weten.
Ik weet ook niet wie je aan de telefoon had, assistente eerste keer? Die kunnen zo kortaf zijn, dat ken ik! BAH!
En degene die de sectie begon? Assiste of wie dat ook is.
Toen ik daar was met mijn vogels een keer, hielp zij goed mee. Zij pakte Ricky (mijn ontamme rosella, die hard kan bijten) zonder handschoen vast.  :o Ik denk wel dat zij ook ervaring hebt.

Ik zal met je meeduimen voor donderdag. Ik hoop dat het iets was dat iig niet besmettelijk is en dat je je geen zorgen hoeft te maken voor de andere vogels.

Heel veel sterkte en ga je niet schuldig voelen. Binky kon bij jouw niet beter zijn! Het mocht gewoon niet zijn voor hem.  :'(
Liefs,

Valerie

gonnie

Hoi Caroline
Het zal goed zijn als je de uitslag weet dan kan je het een plekje gaan geven , sucses.
Groetjes Gonnie

Caroline

Even een update!!

Zo even nog iets hier schrijven, ik ben vanavond waarschijnlijk, dus nog niet zeker, naar mijn vriendin. En ik had beloofd nog iets over Noa te vertellen.
Aller eerst mijn andere schatjes. Daar gaat het tot nu toe nog steeds goed mee, zo op het oog dan natuurlijk, wat er binnenin ze gebeurt dat weet ik niet en dat heb ik waarschijnlijk ook bij Bink niet geweten. Ik heb net voor de zekerheid nog maar weer een keer de kooi verschoond en nog een keer alles met Dettol ontsmet. Ook de voer en waterbakjes en stokken en de speeltjes, dus weer een lekker ziekenhuisgeurtje rondom de kooi. Hoezo neurotisch??  8) En ik heb ook Dettol handzeep, want ik moet natuurlijk ook de grasjes en de vogeltjes buiten verzorgen, die heb ik vandaag ook allebei uitgebreid gedaan. Dus alles is weer spik en span. De valkjes hebben ook weer lekker gedoucht en zijn daarna lekker gaan eten. Op dit moment zitten ze te dutten maar zijn ook de hele middag los geweest en nu zonder Binky, wordt er veel meer gevlogen omdat ze hem nog steeds missen, bovenop de kooi.  :'( Ik ook trouwens, is wel raar zonder Bink. En voorheen pakte ik Bink bij me op schoot op de bank en dan kwamen de andere ook lekker bij me zitten, alleen durfen ze nog niet zo goed te komen naar de andere kant van de kamer, wel vliegen maar niet landen. Maar daar zullen ze nog wel aan wennen denk ik.  :)

Noa.

Ik heb gisteren een mailtje over Noa gehad, van Mandy, we hadden afgelopen week al wel mailcontact maar dat ging eigenlijk steeds over de Bink. Waar zal ik beginnen,......even kijken in de mail,......met Noa gaat het goed  :D, omdat Mandy na de ingreep van vrijdag meteen moest werken en het weekend ook weg was, Avifauna  ;D , heeft ze Noa voor de zekerheid weer 2 x per dag pap gegeven omdat ze haar natuurlijk niet in de gaten kon houden en ook niet wist of ze na de ingreep meteen weer zou gaan eten(zaadjes). Vanaf morgen kan ze haar weer beter in de gaten houden en gaat ze het weer afbouwen.  :)
Ze moest vrijdag na de ingreep wel even wennen aan haar nieuwe snavel, maar eet nu toch wel weer zaadjes, maar kiest wel de grote uit, daar heeft ze waarschijnlijk meer grip op. Moet dus even kijken wat voor zaad Mandy heeft, zodat ze ongeveer straks hetzelfde heeft.
Ik zal hier even stukje van Mandy kopiëren:

"Verder bied ik elke dag brood en iets van groente aan en ik zie wel dat ze er aan knabbelt maar meer uit nieuwsgierigheid.
En nieuwsgierig is ze zeker hoor. Overal moet ze aan zitten en knabbelen. Ze hebben toestraks wel een uur lang alleen maar over me heen gelopen en geknabbeld.
Aan m'n vest, in m'n oorbel hangen, aan m'n ketting knabbelen en m'n velletje meepakken (voel je toch wel met die snavel hoor hahha), via m'n bril op m'n hoofd klimmen.
Ook kan ze goed en snel en gericht vliegen. En ze zitten graag samen maar willen niet aan elkaar zitten, dan is het blazen en snauwen."

Op dit moment heeft Mandy nog niks aan de snavel hoeven doen, maar het is ook nog geen week geleden. Waarschijnlijk zal ze nog een keer naar de dierenarts gaan met Noa, die zou een nieuw vijlapparaat krijgen voor knaagdieren en misschien dat hij daarmee Noa's snaveltje ook mooi mee kan maken, maar hoe en wanneer is daarover nog niks bekent.
Dan jullie vraag wanneer Noa naar mij komt, uiteraard moet eerst de uitslag van de sectie bekend zijn. En,....Noa moet zelfstandig kunnen eten. En wanneer dat is?? Dat weten we niet.  :-\ Maar ze is ondertussen in goede handen, ze wordt lekker gekroeld en verwend en Mandy weet natuurlijk ook precies wat ze doet met het snaveltje. Oh ja, handen. Dat had ik ook nog gevraagd aan Mandy, hoe ze met handen is omdat ze daar steeds mee geknipt wordt en zo. Dit was Mandy's antwoord daarop:

"En bangen voor handen, helemaal niet, ze vindt het bijna normaal, ze is ook niet anders gewend, al van het nest uit eigenlijk.
Maar als je ze vast pakt vindt ze het niet leuk natuurlijk en krijst wel en wil wel weg maar is niet extreem onrustig.
Die keren dat ik ze vast had voor d'r snavel deed ik een handdoek om d'r heen zodat ze niet weg zou vliegen.
Na het bijknippen/vijlen liet ik ze los en kon gewoon weer met d'r kroelen. En met het zalven van d'r oog deed ik gewoon  even m'n hand om d'r heen, druppeltje zalf erin en klaar. Verder is heel lief en tam, maar ze wil niet altijd kroelen hoor, ze is ook heel nieuwsgierig en wil overal naar kijken en aan voelen. Ze is heel actief en speels. En ze heeft natuurlijk ook d'r normale poets- en slaapuurtjes.

Nou dat was het wel zo'n beetje jullie zijn ook weer bij, en weten bijna net zo veel als ik. Foto's had ze nog geen nieuwe omdat ze alleen maar veel 's avonds laat thuis was en dat zaten ze toch maar te dutten. Maar die komen eraan hoor. Zodra ik ze heb, krijgen jullie ze te zien. En zodra ik iets hoor krijgen jullie het ook te horen.

Nou het was weer een megabericht, ik ga snel verder met de was en een hapje lasagna eten, en dan misschien nog tot straks of vanavond laat.  ;)

Morgen tussen 12-13 uur mag ik bellen naar Dr. Feld(zijn assistente) voor de uitslag, die laat ik jullie ook zo snel mogelijk weten. Allemaal weer bedankt voor al die lieve woorden.

Tot gauw!![/i][/color]

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

bobbie

Hoi Caroline,

Dat is weer een heel verhaal en een mooi verhaal. Heerlijk dat Noa zo veilig bij Mandy zit  :D. Even kijken wanneer ze zelf helemaal goed gaat eten en natuurlijk de uitslag van Bink.

En nu het woord aan Sanne:

Hallo Sanne,

Wat heb je een leuke foto neer laten zetten op de vogelbladzijde. Ik vind je ketting ook zo mooi. Welke bedeltjes heb je allemaal aan je armband hangen?
Als je weer nieuwe foto's hebt, laat je er dan weer 1 opzetten door mama?

Tot de volgende keer dan maar. Groetjes, oma Nel :)

Hallo Thomas,

Jouw foto vind ik ook erg leuk. Volgens mij ben jij de boef van de straat.  ;) Leuk al die dieren in huis he? Vind ik ook zo gezellig.

groetjes van oma Nel  :D

Hoi Jasper,

Heb jij net zo lekker geslapen? Jij wordt ook al zo vrolijk wakker als Renzo.

Dag knuffelbeertje, tot de volgende keer.

Caroline, je hebt schitterende kinderen. Volgens mij 3 verschillende karakters  :D.

Morgen kom ik hier gauw weer lezen.

Groetjes en sterkte, Nel :)

Mariska

Hoi Caroline,

Dat was zeker een heel verhaal.
Maar wat fijn dat het met Noa toch wel goed gaat en dat ze zelf eet. En met nieuwsgierigheid begint het vaak.
Het klinkt iig hoopvol :D ;)
Ik ben benieuwd of Mandy haar vrijdag of zaterdag wel of niet hoeft te knippen. En wat een wijffie he dat ze dat allemaal zo goed doorstaat 8).

Gelukkig gaat het met de andere ook allemaal goed.
Tuurlijk zullen ze Bink best missen en het vreemd vinden, maar dat gaat over weer over.
En dat schoonmaken kan nooit kwaad!

Van die lasagna klonk goed trouwens, krijg ik spontaan ook zin in ;D ;)

Wel goed voor je als je er vanavond even uit bent.
Even wat afleiding en andere mensen om je heen.
Kan geen kwaad iig.

Ik wens je heel veel sterkte met het wachten nog even.
Maar het is zo morgenmiddag 12.00.
Ik ben heel benieuwd en hou het in de gaten.

Liefs
Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Caroline

Help!! ..... Wat raar!!

Heel raar, mijn bladzijde in mijn dagboekje is de helft breder geworden.  :o

Heb ik dit zelf gedaan, één of ander raar knopje waar ik het bestaan niet van weet??  ::)

Wie weet raad??   ???

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerda

Hoi Caroline,

Je foto van Jaspertje lijkt te breed!!
Ik weet niet of dit oorzaak of gevolg is??

Nel heeft hem denk ik te groot geplaatst

Wel leuk hoor die schat zo groot in beeld, net of hij door het scherm bij me naar binnen kijkt. Ik kan hem zo uit zijn bedje tillen  ;)

Groetjes Gerda

Mariska

Ja volgens mij ligt het daaraan.
Dat heeft Peter mij ook eens verteld toen mijn handtekening te groot was.

Groetjes
Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Gerda

Ik zag inderdaad in eigenschappen van de foto dat die meer dan 670 pixels breed is.

Op de volgende bladzijde is het weer normaal.
Dus even veel foto's plaatsen, of berichten!!!

Groetjes G

Rianne

Hoi hoi!

Ik ben er morgenmiddag helaas niet, maar zal 's avonds meteen kijken wat de uitslag is. Ik hoop dat het niks ernstigs is. Heel veel sterkte alvast! :)

~Natas~

Hey Carolien,

Oh jeetje zeg.
Nu weet je nog niks en zit je nog te denken wat de oorzaak zal kunnen zijn van Binky's dood.
Ik vind het ook erg vreemd dat de assistend van Feld maar zo bleef doorzeuren over hoeveel hij ervan gegeten heeft enz enz.
Ik zal morgen voor je duimen dat de uitslag positief zal zijn, en dat je Binky eindelijk zijn laatste rustplekje kan geven  :-*
En meis zit niet teveel na te denken dat het jou schuld kan zijn van zijn dood want dan ga je eraan kapot  :'(
Zal morgen duimen voor je.

:-* Natas