## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Caroline



Nou daar ben ik dan, wat een verdriet allemaal op het forum zeg, ben even tussendoor naar mijn wasje gegaan. Kreeg het even te kwaad, had zo'n medelijden met Roosje.  :'( :'( :'(
Vanaf deze kant nog een keer, Roosje, gecondoleerd met dit grote verlies en heel veel sterkte de komende tijd.



De valkjes. Daar valt eigenlijk niet zo heel veel over te vertellen, die doen het nog steeds hardstikke goed met zijn viertjes. Ik heb mijn weegschaal ook alweer opgeruimd, die heb ik voorlopig niet meer nodig. Of er moet onverwacht ergens een valkje geboren worden, eerder dan verwacht. Maar daar gaan we niet van uit.
Ik heb vanmiddag weer een poging gewaagd om foto's te maken van vliegende valkjes, maar had weer alleen maar plafondfoto's.  :-\ Zodoende heb ik er net maar even het boekje van de camera bij gepakt om te kijken of er bij mij ook een soort sportstand opzit. En volgens mij moet dit wel gaan lukken, als ik 1 x druk dan maakt hij tot 16 afbeeldingen, of zoiets. Ik heb het nog niet geprobeerd, ze zaten al allemaal lekker op "stok". Dus heb ik voor morgen weer een uitdaging.  :D
Ze hadden vanmiddag weer een lekkere douche gehad. Van de week ging tijdens het douchen de plantenspuit kapot en ik heb hem niet meer kunnen repareren. Dus heb ik eerst even een nieuwe gehaald bij Intratuin, ik heb dit keer gelijk zo'n met een pompje gepakt want ik kreeg van die andere toch best wel een lam handje. Binky, Pablo en Chica hadden zo iets van wow, wat gebeurt er nou, want deze beneveling gaat veel harder maar Fleur ging helemaal uit haar dak. Dit was zo leuk om te zien, ondersteboven, vleugels helemaal open, schudden, shaken, ach jullie kennen het wel. Maar voor mij was het nieuw, ik had Fleur dit nog nooit zien doen. Heb geprobeerd er foto's van te maken maar die staan nog niet op de pc. Dus die moeten jullie tegoed houden. Wel heb ik nog een close-upje van een ieder.


Binky.


Fleur.


Pablo.


Chica.



Ben nog even naar jullie dag/verhalenboek, en dan ga ik slapen.

Weltrusten!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



Nou ik heb de hele nacht niet geslapen, Thomas zat niet lekker in zijn vel vannacht, en heeft er voor gezorgt, dat Ed & Ik de hele nacht geen oog dicht hebben gedaan en Jasper om 6 uur al wakker was. Dus toen Sanne naar school was om kwart voor 9 en Jasper en Thomas na een papfles ook weer lekker gingen liggen slapen, zijn Ed & Ik er ook nog maar even ingedoken, Sanne hoefde tenslotte pas weer om half één te halen. En nu ben ik dus alweer even wakker maar heb een kater van het vaste slapen, brrh. En ik moet ook er wel bij zeggen dat ik en met mij denk ik wel meer hier op het forum steeds aan Roosje & Loki moet denken. Ik heb net ook nog even in haar dagboekje terug gebladerd. Wel triest hoor allemaal.
De valkjes hier hebben vanmorgen wel even naar me zitten roepen maar toen ik niet naar beneden kwam, hadden ze wel in de gaten dat ze er nog even niet uit mochten en waren ze al snel stil. Ik had van de week nog een serie leuke foto's gemaakt, dat ze met zijn alle op de "vieze" spiegel zitten. En ik heb hem nog niet schoongemaakt hoor, foei.  ;)
In eerste instantie zaten ze allemaal behalve natuurlijk Binky (die kan niet vliegen) op de spiegel en ik dacht hé wat een leuke foto.


Pablo, Fleur & Chica, van links naar rechts.

Nadat ik Binky er ook op had gezet om het kwartet compleet te maken vloog alles weg maar kwam uiteindelijk toch weer terug te komen op de spiegel.


Chica, Pablo, Binky & Fleur.


Yes, een vliegfoto!!  8) Nee hoor, het is nep, Binky kan helemaal niet vliegen.  :P De sukkel.


Deze vind ik zelf de mooiste, floot ik zelf eerst om die kuifen omhoog te krijgen.


Chica & Pablo.


Binky & Fleur.


De twee mannen een keer in een goed gesprek, Pablo & Binky.


Chica.



Dit waren ze weer voor vandaag, ik hoop dat jullie ze leuk vinden. Ik ga weer snel wat doen want ik moet straks ook nog met Jasper naar de Fysio-therapie.

Tot later!!







Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Christine

Wat erg van Thomas maar was hij ziek ofzo?? wat een lieve foto's van de zusjes en natuurlijk ook van pablo en binky ze zijn echt mooi! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Petra en Cheeky

Ha Caroline!

Wat een prachtige foto's weer zeg! Tegen die bijna gemarmerde muur (spachelputz?). Met zijn viertjes op de spiegel is ook prachtig! Je moet nooit gaan verklappen dat de vliegfoto van Binky  nep is, want hij zag er zo mooi scherp en echt uit, dat je zoooo de wedstrijd had gewonnen!  ;) En dat was een hele prestatie geweest voor een valkje dat niet kan vliegen! Toch?

Groetjes,
Peet

bobbie

Hoi Caroline,

Ik hoop voor jullie dat jullie allemaal vannacht goed slapen en pas wakker worden als de wekker gaat.  ;D

Je het is verschrikkelijk voor Roos. Dat is de ergste nachtmerrie die je kan hebben als dierenliefhebber.

Is Thomas weer opgeknapt?
En, ging het goed bij fysio met Jasper?

Renzo is nog wel schor maar verder helemaal opgeknapt gelukkig. Gisteravond heb ik bij hem opgepast. Eerst lekker gekroeld natuurlijk. Toen wilde hij sjok sjok sjok achter aan je rok.

Vorige week ontdekte ik dat hij zitten zegt (op zijn manier: titten). Hij zei titten, kroop naar zijn loopauto bij mij thuis, klom er op, ging zitten en zei weer titten met een big smile.

Dan maakt mijn hart een sprongetje hoor.  :D

Gisteravond ben ik nog in je dagboek geweest op de comp bij mijn dochter. Ze heeft zo'n supermodern toetsenbord en daar moest ik zo aan wennen dat ik amper berichtjes heb geplaatst. Dat heb ik bij jou nu ingehaald.

Groetjes, Nel :)

valkchico

hallo caroline,

zo dus dat word vroeg onder de wol vanavond en nu maar hopen dat je nu wel goed kan slapen vanacht.(jullie allemaal)

Wat een mooie foto's heb je gemaakt (met die plant op de achtergrond) daar ben ik jaloers op 8).

sterkte vanacht en ik wens jullie een heel goeie nacht zonder opstakels.
gr Esther

carco

Hoi Caroline

Dat heb je als internet het steeds niet doet:moet ik een heleboel bijlezen bij je!
Wat goed dat Jasper kan staan en dat koppie wat hij erbij trekt:geweldig wat is het toch een schatje!
Maar die vieze spiegel dat kan natuurlijk niet hè?  :P
Dat hij nog heel is, zien ze die net als lekker hapje bij jou? Bij mij hangt er een vuliniszak aan de bovenkant overheen (zoals over zoveel dingen) anders vreten ze hem aan gort :(
Ik hoop voor je dat Thomas al wat opgeknapt is en jullie ook weer wat aan rust toekomen.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Gerda

Citaat van: Caroline op 15 oktober 2005, 01:05:17




Wauw die Harry. Wat een geweldig konijn zeg!!!
Ik zag in het dagboek van Irene haar witte konijntje Pluis. Ook al zo'n schatje.
Maar Harry slaat alles!! Wat een prachtig beestje!!!!! Ik kon me niet meer herinneren in welk dagboek Harry thuishoorde, maar het was dus bij jou. Het is net een sprookjeskonijn!!!
Ik wil ook lid worden van de fanclub!!!!!!

Groetjes Gerda

Caroline



Nou als laatste nog even snel iets in mijn eigen dagboekje. Vanavond om kwart voor 7 belde Suzan op, ook een moeder van een kindje met Downsyndroom waar ik altijd mee samen naar de Early Bird rijd. Of ik of zij vanavond zou rijden?? Vanavond?? Oh chips het is de 26 ste. We hebben vanavond om 20 uur een thema/info-avond op de Early Bird, het klasje met Downsyndroomkindjes waar onze Jasper elke vrijdagochtend samen met mij naar toe gaat, over logopedie via een speciale theorie. Helemaal vergeten, en ook vergeten in de agenda te zetten, dus balen voor Ed, niet sporten vanavond maar kindjes naar bedje brengen en oppassen, balen voor de valkjes, die mochten er vanavond uit, heb het overdag te druk gehad en vanmorgen nog een paar uurtjes terug naar bedje gegaan, moet ik morgenochtend dan maar dubbel en dwars goed maken. Ze hebben trouwens vanmiddag nog wel lekker gedouched, omdat ze tijdens de vakantie 8 dagen geen douche hadden gehad doe ik het op dit moment even elke dag om zo alle oude stof weer van het verenkostuum te krijgen. En balen ook voor mij, ik wilde vanavond nog even naar het forum en dan vroeg naar bed, nu was ik pas half 12 thuis en was ik helemaal over mijn slaap heen. Ik heb even de dag/verhaalboeken gelezen en hier en daar geantwoord, maar ben nu te moe voor mijn eigen dagboekje. Morgenochtend kom ik antwoorden op jullie reacties, en misschien heb ik nog ergens foto's  ;) ;D



Weltrusten en tot morgen!!  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



# Christine   Nou Thomas was niet echt ziek, alleen kon ik merken dast hij niet zo goed in zijn velletje zat, huilerig en hangerig en dus ook de hele nacht wakker eigenlijk zonder reden.  ??? ::) :-\

# Petra   Spachterputz?? Nee hoor was het maar waar, dat moeten we nog doen, doodgewone ordinaire granol uit het jaar nul!!
En trouwens mooie vliegfoto van Binky, duurde ook even voor ik hem zo op de foto had hoor.  ;) (zo bedoel je dus??) Hihihihi  ;D

# Nel   Was het maar waar, Thomas werd weer om half 12 wakker, uit een nachtmerrie. Heel hard huilend, maar viel "gelukkig" om half 4 weer terug in slaap en daar is hij nu nog. Maar wat er nu precies is, ik weet het niet, misschien moet hij op zijn manier toch de hele vakantie verwerken, was natuurlijk niet niks voor zo'n klein manneke, en ook met Thomas ga ik naar de logodedie omdat hij nog niet zo heel goed praat, dus het is voor hem heel erg moeilijk en natuurlijk zowiezo voor elk kind van 2 om zich te moeten uiten. Vanddar misschien de onrust en machtmerrie of misschien wel hele mooie dromen  :-\ en huilbuien 's nachts, hij heeft het me in ieder geval nog niet kunnen vertellen wat er is en zo slecht praat hij nu ook weer niet.  :)
De fysio-therapeut was gisteren helemaal enthousiast over Jaspermaar dat is hij eigenlijk elke maand, we gaan ook maar 1 x per maand er naar toe, en dinsdag was ik met Jasper naar de logopedie(elke 3 weken), op dit moment nog niet voor te leren praten maar voor zijn mondmotoriek en om op een goede manier leren praten en die was ook zeer tevreden, en wij ook, dus dat komt helemaal goed met die kleine "aap". Fijn te lezen dat het met Renzo ook weer zo goed vooruit gaat en dat hij al weer spelletjes met zijn oma wil doen.  ;D :-* En weer een nieuw woordje erbij geleerd, toppie. Krijgt Renzo ook lopopedie?? Hier in Veghel hebben we ook pré-logopedie, dus begin je daar al mee vanaf de geboorte, maar gisterenavond op de info-avond kwam ik er dus achter, dat de helft van ons klasje met "Downies" van de vrijdagochtend, en we zijn met z'n twaalven ongeveer, nog geen logopedie krijgt, en Jasper is de jongste met zijn 15 maanden de meeste zijn allemaal 2-21/2 jaar.  :o Hoe is dit bij jullie geregeld?? Vanmiddag mag ik ook weer met Thomas naar de logodedie, die gaat elke donderdagmiddag, ter ondersteuning om zijn spraak beter en sneller opgang te brengen, al vanaf januari, hij was toen 2 en kon nog vrij weing praten en had daar ook geen behoefte aan(en ik wel), en omdat ik toch met Jasper daar al kwam heb ik het voor Thomas ook opgestart, maar die gaat nu zo goed, mede gewoon vanzelf doordat hij heeft ontdekt dat je met praten een stuk verder komt maar ook door de ondersteuning van de logodediste, die mij er heel goed in begeleid.  :D
Wat voor een modern toetsenbord?? Ik heb ook maar een gewone laptop zonder toeters en bellen hoor. ben verder in dat wereld ook niet zo thuis.

# Esther   Bedankt, bedankt en bedankt voor de wensen en complimenten, maar helaas weer geen goeie nachtrust.  :-\

# Caroline   Ja je hebt gelijk, die spiegel, schaam, schaam, schaam. Maar daar heeft een tijd een vogelkooi voor gestaan en ik kom er maar niet toe om een spiritussopje te maken om hem weer blinkend schoon te maken. En ze bijten er nog niet aan hoor, eigenlijk nergens aan, afkloppen. Nok, nok, nok.  :D
Als ik vanavond even een gaatje vind en dat verwacht ik wel mail ik je even terug, maar ik vind het een moppie hoor, ben heel benieuwd. Is nog een verrassing hier op het forum hè?? Ik zal geen namen en voorwerpen en dergelijke noemen.  ;D

# Gerda   Dank je Gerda en ik heb je genoteerd als fanclublid hoor.  :D En ja Harry hoort bij mij, zelf gefokt, niks voor hoeven doen hoor afgelopen sinterklaasochtend was hij er ineens samen met zijn broertje Sproet.


Ook lief maar lang niet zo mooi.

Ik ben wel benieuwd hoe hij er straks uit gaat zien, hij is nu in de rui en krijgt voor het eerst zijn dikke, lange wintervacht en hij zit buiten dus ik verwacht een helehoop haar.  ::) ??? Maar daar zal ik zeker nog een foto's van maken.

Hier nog een paar oude dan maar.



Speciaal voor ons nieuwe fanclublid.  :P



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kirsten



ehh mag ik ook lid worden van die fanclub ;D


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

27 oktober 2005, 10:57:12 #341 Last Edit: 27 oktober 2005, 20:22:22 by Caroline


Ja hoor, dat mag jij wel hangoortje, heb jij ook een naam?? Anders kan ik je niet noteren. Mijn pa is ook een hangoor.
Kijk maar.


Maar heeft die leuke oren alleen helaas niet aan mij of mijn broer doorgegeven, jammer hè, maar ja je kunt niet alles hebben hè, en leuk haar en dan ook nog leuke oren.  :P

Groetjes van Harry, en natuurlijk ook van de ereleden van onze fanclub, Sproet(mijn broer), Orphy(mijn paps) en Vosje(mijn mams).



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

CitaatIs nog een verrassing hier op het forum hè?? Ik zal geen namen en voorwerpen en dergelijke noemen.


:-X :-X :-X

:D ;)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Gerda

Bedankt voor het noteren als fanclublid.
Hij is echt prachtig. Je zou bijna een hoorn verwachten op zijn voorhoofd. Een soort mini eenhoorntje. Het is echt net een fabeldier uit het sprookjesbos!!!
Prachtig!!!

En wat is er voor nieuws??!!??!!??!!

Groetjes Gerda

bobbie

Hoi Caroline,

Citaat van: Caroline op 27 oktober 2005, 09:42:38



# Nel   Was het maar waar, Thomas werd weer om half 12 wakker, uit een nachtmerrie. Heel hard huilend, maar viel "gelukkig" om half 4 weer terug in slaap en daar is hij nu nog. Maar wat er nu precies is, ik weet het niet, misschien moet hij op zijn manier toch de hele vakantie verwerken, was natuurlijk niet niks voor zo'n klein manneke, en ook met Thomas ga ik naar de logodedie omdat hij nog niet zo heel goed praat, dus het is voor hem heel erg moeilijk en natuurlijk zowiezo voor elk kind van 2 om zich te moeten uiten. Vanddar misschien de onrust en machtmerrie of misschien wel hele mooie dromen  :-\ en huilbuien 's nachts, hij heeft het me in ieder geval nog niet kunnen vertellen wat er is en zo slecht praat hij nu ook weer niet.  :)
De fysio-therapeut was gisteren helemaal enthousiast over Jaspermaar dat is hij eigenlijk elke maand, we gaan ook maar 1 x per maand er naar toe, en dinsdag was ik met Jasper naar de logopedie(elke 3 weken), op dit moment nog niet voor te leren praten maar voor zijn mondmotoriek en om op een goede manier leren praten en die was ook zeer tevreden, en wij ook, dus dat komt helemaal goed met die kleine "aap". Fijn te lezen dat het met Renzo ook weer zo goed vooruit gaat en dat hij al weer spelletjes met zijn oma wil doen.  ;D :-* En weer een nieuw woordje erbij geleerd, toppie. Krijgt Renzo ook lopopedie?? Hier in Veghel hebben we ook pré-logopedie, dus begin je daar al mee vanaf de geboorte, maar gisterenavond op de info-avond kwam ik er dus achter, dat de helft van ons klasje met "Downies" van de vrijdagochtend, en we zijn met z'n twaalven ongeveer, nog geen logopedie krijgt, en Jasper is de jongste met zijn 15 maanden de meeste zijn allemaal 2-21/2 jaar.  :o Hoe is dit bij jullie geregeld?? Vanmiddag mag ik ook weer met Thomas naar de logodedie, die gaat elke donderdagmiddag, ter ondersteuning om zijn spraak beter en sneller opgang te brengen, al vanaf januari, hij was toen 2 en kon nog vrij weing praten en had daar ook geen behoefte aan(en ik wel), en omdat ik toch met Jasper daar al kwam heb ik het voor Thomas ook opgestart, maar die gaat nu zo goed, mede gewoon vanzelf doordat hij heeft ontdekt dat je met praten een stuk verder komt maar ook door de ondersteuning van de logodediste, die mij er heel goed in begeleid.  :D
Wat voor een modern toetsenbord?? Ik heb ook maar een gewone laptop zonder toeters en bellen hoor. ben verder in dat wereld ook niet zo thuis.



Nou, daar ga ik maar eens even  voor zitten  :D.

Het toetsenbord bij mijn dochter heeft geen muis. Er is een vierkant vlak en daaroverheen moet je met je vinger gaan, die vervangt de muis, ik vind het maar niets.


Mijn dochter gaat regelmatig met Renzo naar een zgn Downteam. Dat team bestaat uit een kinderarts, fysiotherapeute, logopedist, maatschappelijk werkster. Alles wordt dan gescreend: zijn motoriek (fijne en grove), mondmotoriek, alles. Dat duurt bij elkaar een halve dag.
Alle bevindingen worden naast elkaar gelegd en dan gaan ze de ouders voorleggen waar Renzo het meeste baat bij heeft.

Voorbeeld:
Renzo zat 1 ochtend op de creche (reguliere creche).
Het team adviseerde Renzo 2 keer per week daar naartoe te laten gaan omdat hij door imitatie veel kan leren van de andere kinderen. Ook wordt hij gestimuleerd om ook te gaan lopen.
Renzo is enig kind, Jasper heeft oudere zus en broer.

Je kan er voor kiezen dan een logopediste bv in je buurt te nemen, maar je mag ook op de praktijk komen van de logopediste van het downteam.

Jolanda liep al een hele tijd (ook voor de mondmotoriek waar jij het over had) bij een logopediste bij haar in de buurt. Toen Jolanda de logopediste van het Downteam met Renzo bezig zag, viel een groot verschil op. Sindsdien gaat ze naar de logopediste van het downteam. Het is veel verder weg maar dat heeft ze er voor over. Die haalt veel meer uit Renzo.

Zo'n downteam roept je volgens mij niet zo vaak op hoor.
Jolanda is 1 of 2 keer daar geweest. Daarvoor liep ze alleen bij de kinderarts en die had Renzo ook verwezen naar een logo en een fysio.

Ik lees bij jou dat niet iedereen van je clubje logopedie krijgt. Is dit omdat ze niet worden doorverwezen of omdat de ouders dit gewoon niet willen?

Ik werk voor kinderartsen en die benaderen het ook wel wat verschillend. Ook sommige ouders vinden het gewoon niet nodig. Ik denk dat dat dan ook een interactie is tussen arts en ouders.

Wat betreft Thomas: ik heb 2 dochters en 1 zoon. Mijn zoon sprak erg laat, die was bijna 3 jaar. Als hij zijn belevingen niet kwijt kon of hij werd niet begrepen werd hij heel driftig. Misschien is het bij Thomas inderdaad een andere uiting. Bovendien heeft hij veel meegemaakt de laatste tijd. Bootreis, ander land, andere taal, andere mensen, mannen in rokken  ;). Ieder kind gaat honderduit praten en zo verwerken ze. Ook kinderen die goed kunnen praten vertonen na zoveel indrukken vaak dezelfde toestanden 's nachts als Thomas. Waarschijnlijk is het met 4 of 5 dagen over. Toch? Zoniet dan duimen we voor je dat het heeeeeeeeeeeeeeel snel over is.

Als ik wat ben vergeten te antwoorden hoor ik het wel.
Dat van die financiele kant (belasting) staat in MIJN VERHAAL.

Groetjes, Nel :)