## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

bobbie

Is Sanne weer opgeknapt?

Groetjes, Nel :)

Caroline

Hoi Lin,

Ik vind alle valkjes super hoor, ik val op vogels met een kuifje, heb ook een rode Kardinaal met kuif. Maar de gewone wildkleur en gewone witmasker trouwens ook vind ik door het vele donkere grijs iets te grauw, donker gewoon iets minder aantrekkelijk dan de andere kleuren.

Had je de foto van Grisha zien staan??

Citaat van: Lin op  7 oktober 2005, 15:03:04
Leuke fotos heb je gemaakt! Als je al een ouder valkje heb kan je ook gewoon de pap op een schaaltje leggen. Dan hoef je niet te voeren vanaf een lepel. zo leren ze ook beter eten op te pikken.


Bedankt, ik doe ook mijn best om elke keer weer met leuke foto's te komen, maar mijn valkjes moeten toch het modellenwerk doen.

Chica kan al goed zelf eten hoor eet de hele dag uit het bakje met valkparkietenzaad, gooit met het zoeken nog wel halve bakken zaad op de grond dus daar heb ik nu een dienblad onder gezet want zoveel zaad weggooien vind ik een beetje zonder. Nu kan ik ze opvangen en de volgende dag weer in het bakje doen.
Ze krijgt ook nog maar tot zondag 1 x per dag pap hoor. Dus die 3 x geef ik het nog maar even met een lepeltje anders kan ik haar van de week helemaal in bad doen omdat ze zichzelf helemaal heeft vol gesmeerd heeft, en is het ook nog eens goed voor het tam worden, als ze nu mijn hand ziet wil ze maar wat graag erop gaan zitten. Dus dit is dan mooi alvast meegenomen. Maar bedankt voor de tip hoor.  ;)

Citaat van: valkchico op  7 oktober 2005, 17:30:57
hallo caroline,

het gaat echt goed met het valken spamn bij jou.
En is alles goed gegaan met het definitief verhuizen van Chica naar de andere? Is voor de Binky,Fleur en Pablo wel wennenn dat ze niet meer op de" koffie" kunnen bij Chica ;).
Mischien een optie om een koffiebar te monteren in hun kooi? ;D.

gr Esther


Ja Esther het gaat zeker lekker hier, zo'n rust, ik moet zeggen dat ik het echt heb getroffen, ze schreeuwen ook nooit hier, maar ze nemen natuurlijk veel van elkaar over en Binky is nu eenmaal een hele lieve rustige kanjer, die doordat hij niet kan vliegen, altijd als een soort moederkloek op de kooi zit te wachten, terwijl het jonge spul lekker gaat vliegen en rotzooien, echt heel leuk om te zien.
Het is ook heel goed gegaan met Chica bij de rest en ik heb de andere kooi ook al leeggehaald en opgeruimd, dus nu nog meer stokken en speeltjes in de grote kooi. En je had het over een koffiebar in de grote kooi te doen maar dan wordt het hier zo vol en ik heb ook al een condoomautomaat bij de grasjes hangen wat moeten bezoekers dan wel niet denken.  ;D ;D ;D   ;)

Citaat van: hippysuus op  7 oktober 2005, 17:47:00
Hoi Caroline,

Ik bezoek je dagboek voor het eerst. Wat een schitterend huis vol dieren heb je!

Je valkjes zijn prachtig en Harry is absoluut geweldig...ik wist niet dat konijnen er zo uit konden zien :D

Nou lees ik in het begin van je dagboek dat je niet zo bedreven bent in foto's maken....nou ik ben het daar even niet mee eens hoor, ik heb fantastische foto's mogen bekijken hier!

Groetjes,
Suus



Hoi Suus,

Leuk dat jij me ook gevonden he. Bedankt voor het compliment over mijn diertjes, en ja Harry heeft hier op het forum al een fanclub opgericht hoor.  ;) :D
En foto's maken gaat me wel lekker af maar met het verkleinen, bewerken, uploaden en plaatsen had ik nog heel weinig ervaring en was nog even allemaal een gepuzzel hoe ik dit het beste en gemakkelijkst kon doen. En inderdaad ben ik er best wel tevreden op dit moment maar zoals ik net ook al zei mijn fantastische valkjes doen het modellenwerk.
Ik hoop je nog een keer terug te zien.

Groetjes van Caroline

PS. Ik ga nu even lekker relaxen in een oliebadje en kom dan nog even vertellen over hoe mijn dag (met de valkjes) vandaag was, natuurlijk met wat foto's erbij.


Chica gaat steeds meer spelen.  
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

~Natas~

Hoi,

Chicaaaaaaaaaaa
Je bent een lekker ding
Je maakt ook mooie foto's hoor, dus je wordt de nieuwe foto model van het forum  :P
Weer leuke foto's hoor, heb er weer van genoten.

:-* Natas

tc

he die kaat !
ja wat een verrassing he ik ga een berichtje op de site zetten
ben benieuwd of het lukt.
Je ziet maar Binky heb ik gevonden op marktplaats en door omstandigheden is hij naar jou toegebracht en gebleven vanaf dat moment is de verslaving valkparkiet weer begonnen.
Ik vind het leuk nu de 4 valken een site weer een nieuwe positieve uitdaging zal je goed doen. En wat de mensen niet weten dat wij kunnen buurten zonder eind en zoals je kan praten kun je verhalen vertellen op de site
Van je beste maatje al voor jaren luv you

Caroline

7 oktober 2005, 23:57:43 #109 Last Edit: 8 oktober 2005, 15:04:57 by Caroline
Daar ben ik dan eindelijk, ik kon de stop van het bad niet vinden(nu nog niet) en we hebben het hele huis af moeten zoeken. Maar ben nu lekker in een lavendel oliebadje geweest van Kn(piep)ff. Had ik ook wel verdient hoor. Sanne was vandaag vrij en is met Jasper en mij mee geweest naar de Early Bird, speelgroep voor kindjes met Downsyndroom, van half 10 tot half 12. En Thomas is naar de peuterspeelzaal geweest vanmorgen, door Ed gebracht en gehaald. Ed heeft vrij, en het was hier vanmiddag 21 graden dus weer om lekker iets met de kids te gaan doen. We hebben vanmiddag lekker bijna 24 km. gefietst met tussendoor de kids even laten ravotten in de bossen, en op een terrasje bij een pannenkoekenhuis wat gedronken en een pannenkoek gegeten. Dus toen we eind van de middag thuis kwamen had ik wel een beetje pijn in mijn kont want ik had al weer een tijdje niet zo ver gefietst. Sanne zat bij mij op de fiets, Thomas bij Ed en voor Jasper hebben we toen we hoorden dat hij Down had gelijk een fietskar gekocht, zie foto.


Jasper is op de foto pas 24 dagen, dus wel een oude foto.

Maar we hebben een Maxi-Cosi  gekocht en vastgemaakt in de fietskar en nu kan hij al lekker 1 jaar mee fietsen.  

Maar nu over de valkjes want daar komen jullie voor. Chica zat vanmorgen om 8 uur nog steeds lekker op dezelfde plaats op de ring te slapen, dus de nacht was ook goed gegaan. Het bedelen deed ze vandaag al iets minder, ik mag nu tenminste in de kamer komen. En ook zie ik haar regelmatig eten, steeds zaadjes, eigenlijk weinig groente, fruit, trosgierst of eivoer. Ik had een foto gemaakt.


Lekker hè, ben blij dat dit goed gaat.

Het onderlinge contact gaat ook goed, vannacht zat Binky bij Chica ook bovenop de ring en was Pablo naast Fleur op het stokje gaan slapen, doet ie anders noooooit. :D  Op dit stokje.


Is nog een foto van gisteren, die had ik nog.

Verder gaat ze ook steeds meer klimmen en overal mee spelen. Kijken jullie mee.


Samen met Pablo op de ring spelen.


Chica spelen met de ringetjes.


Dit vind ik een hele mooie foto, dat bekkie hè??  :-*'


Bah Chica, dat is poep!!  :o


En dan is het tijd om jezelf nog even lekker te poesten, achteraan Chica, linksvoor Fleur en rechts Binky die geknuffeld wil worden, de bigamist.

Nou jullie lezen het het gaat grandioos hier, ik ga nu weer even pappen het is al laat. Morgen weer meer foto's.
Ik ga nu nog even een paar mensen beantwoorden.

Weltrusten voorstraks,  :-* , Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: bobbie op  7 oktober 2005, 21:02:53
Hoi Caroline,

Wat heb je weer een schitterende foto's geplaatst (welk fototoestel heb jij?).

Ik vind ook dat je makkelijk Chica in de groep kan plaatsen, overdag zit ze daar toch. Die foto waarop Chica staat slapend in de ring, daarachter zie je Pablo (coorigeer me als ik het fout heb) die even een stressmoment van zich af moet schudden  :D.

Je hebt een mooi stel birdies.

tot de volgende keer, Nel :)


Hoi Nel, Sanne is weer een beetje beter hoor, nog een beetje naar hoesten maar dat gaat elke dag een beetje beter worden.

Ik heb de Sony P72 is 3.2 Pixels, ben er erg tevreden over.

Klopt is Pablo, alleen niet echt een stresmoment maar net zichzelf een poetsbeurt gegeven en zich daarna nog even lekker aan het uitschudden.

En dank je, ik ben ook trots op mijn birdys!!  ;D

Gr. Caroline

Citaat van: «Natas» op  7 oktober 2005, 22:19:01
Hoi,

Chicaaaaaaaaaaa
Je bent een lekker ding
Je maakt ook mooie foto's hoor, dus je wordt de nieuwe foto model van het forum :P
Weer leuke foto's hoor, heb er weer van genoten.

:-* Natas


Dank je, dank je!!  :D :D

Ik ben blij dat iedereen zo enthousiast is over de foto's. Blijven genieten hoor, ik heb er net weer een paar geplaats.

Gr. van trotse Caroline,  ;D ;D ;D ;D ;D ::) ::)

Citaat van: tc op  7 oktober 2005, 23:29:00
he die kaat !
ja wat een verrassing he ik ga een berichtje op de site zetten
ben benieuwd of het lukt.
Je ziet maar Binky heb ik gevonden op marktplaats en door omstandigheden is hij naar jou toegebracht en gebleven vanaf dat moment is de verslaving valkparkiet weer begonnen.
Ik vind het leuk nu de 4 valken een site weer een nieuwe positieve uitdaging zal je goed doen. En wat de mensen niet weten dat wij kunnen buurten zonder eind en zoals je kan praten kun je verhalen vertellen op de site
Van je beste maatje al voor jaren luv you


Mooi hè, kan ik mooi hier mijn verhalen over mijn valkjes kwijt daar zit namelijk niet iedereen op te wachten. Jij wel, dat weet ik wel hoor.  ;) :D :P

Enne maatje, love you to, dat weet je,  :-* :-* :-*
Zie je gauw!!

Groetjes allemaal!!  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Ook dit keer weer gezellige foto's van je birdies! Wat fijn dat het zo goed gaat met het eten van Chica. :)

Caroline

8 oktober 2005, 10:37:48 #112 Last Edit: 8 oktober 2005, 10:41:15 by Caroline
Goeiemorgen,

Nog even over de pap van gisterenavond, na een paar happen wilde ze niet meer, en tot 2 x toe vloog ze keurig naar de kooi. Daar ben ik trots op want dat heb ik de andere ook aangeleerd. Ze gaan steeds een paar rondjes vliegen en dan landen ze steeds op de kooi. En Chica deed het nu zelf, de grote meid. Als de andere los mogen dan doe ik Chica nog wel in de andere kooi hoor want ze gaat elke keer meevliegen en ik wil dat ze haar energie nu nog even gebruikt om groot en sterk te worden, vliegen kan ze haar hele leven nog.
Vanmorgen toen ik beneden kwam zat ze wel te bedelen dus ze had al weer honger, zeker te weinig pap gegeten gisterenavond, eigen schuld Chica. En toen ik van het toilet afkwam zat ze samen met Pablo op de voerbakjes. En bedelen wat ze deed. En Pablo, zelf nog heel jong, wist niet wat hij hier mee aan moest, keek haar eens aan en begon haar toen maar te kroelen,  :) zó lief!! Ik snel naar boven fotocamera gepakt, eenmaal weer beneden was het kroelen voorbij  :( maar zaten ze wel samen lekker te eten, dat is ook belangrijk. Wel jammer dat ik de eerste kroelbeurt tussen Pablo & Chica niet op foto heb kunnen vastleggen, maar deze vond ik ook wel leuk.




Lief hè, zo samen.

Dan even iets anders, zien jullie op de foto de stok, die zit precies onder de ring waar Chica 's nachts slaapt en zit elke ochtend zo vol met van die vieze poep, is dit normaal?? Is dit soms een pappoep?? De rest van de dag zijn haar poepjes eigenlijk wel normaal. Maar ik heb geen ervaring met pappoepjes, dus weet niet of dit normaal is voor een papper.

Nou dit was het weer even voor deze ochtend, ik heb mega strijkwas liggen dus.. :P :-X :-\  ik heb geen keuze, bah!!

Vanmiddag gaan we denk ik nog wel iets leuks doen met de kids, dus het zal wel vanavond worden dat ik er weer ben met nieuwe berichten en foto's.

Kijken jullie even naar poep van Chica alsjeblieft, dan hoor ik het wel.  ???

Bedankt Rianne voor het compliment en ja fijn hè dat ze goed eet.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Christine

Bij mij hadden ze dat ook maar denk wel dat het door de pap komt, ze eten dan zelf geen zaadjes, miko heeft dat altijd na de pap zelfs lopender, de andere keren heeft hij heel vaste! zelfs tosca heeft dat ook wel eens na de pap en daarvoor of erachter heeft ze het niet.

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Caroline

Citaat van: Ankie op  3 oktober 2005, 22:11:57
Hoi Carolien

Ze is prachtig !!!!!

Hopelijk is Jasper snel weer een beetje opgeknapt !

Ik kom snel weer even buurten .

Groet van Ankie


Hoi Ankie,

Ik wilde ook een keer naar Zazou & Nala komen kijken maar kan je dagboek nergens vinden waar zit je ergens??

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Joyce28

haha ja verhalen over je valkjes zit de buitenwereld niet op te wachten nee,dat heb ik ook al gemerkt ;)
Maar jij kan echt mooi vertellen met al die prachtige foto's :)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Bianca

ik heb zo eens even in je dagboek zitten bladeren en wilde gewoon ff kwijt dat ik vind dat je zupervalkjes hebt ze zijn echt heeeeeeeeeeeel mooi joh!
Zit nu op m'n werk en moet helaas weer verder anders had ik op mijn gemakkie gaan zitten lezen............hihihihihi

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

hippysuus

Leuk die foto's, ik vind ze toch wel heel mooi met die witte koppies hoor!

Ik heb de vorige keer vergeten te zeggen dat ik die lichtblonde haren van je kinderen erg mooi vind. En Jasper is op die ene foto met die blonde haren en die blauwe oogjes net een kleine elfje  :D

Groetjes,
Suus

Caroline

Citaat van: Bianca op  8 oktober 2005, 13:03:42
ik heb zo eens even in je dagboek zitten bladeren en wilde gewoon ff kwijt dat ik vind dat je zupervalkjes hebt ze zijn echt heeeeeeeeeeeel mooi joh!
Zit nu op m'n werk en moet helaas weer verder anders had ik op mijn gemakkie gaan zitten lezen............hihihihihi

Bianca


Dank je Bianca  ;D ;D  En netjes werken hè, hihi.   :D Kom dan maar gauw een keer terug.
Jij hebt trouwens ook prachtige valkjes hoor vooral de 2 bonte geparelde witmaksers, daar wil ik misschien nog wel eens een jonkie van. Hebben die al een keer een nestje gehad?? En wanneer krijgen die het volgende of misschien wel het eerste nest??


Deze, ...... die vind ik zo prachtig, zo'n wil ik oooooook.  ::)

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.