## Binky's friends deel 1. ## ** 01-10-2005 t/m 01-10-2006 **

Gestart door Caroline, 1 oktober 2005, 23:15:41

« vorige - volgende »

Caroline

2 oktober 2005, 15:22:35 #15 Last Edit: 21 april 2006, 10:21:12 by Caroline
Ben ik weer, ik ben er tevreden over dus hier volgt de rest.


Summer, een teefje van 5 1/2 jaar.


Indy, haar half zusje van 4 1/2 jaar.


Sjors, een reu van 7 jaar.


En zijn half zusje, Cissy, bijna 7 jaar.

En toen was het tijd voor de papfles van Jasper, dus geniet alvast van deze foto's, na de fles de rest.

Groetjes van Caroline, Binky, Fleur, Pablo & Chica(nog 1 nachtje slapen).
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Lin

Hey,

Nou Mandy heeft je zeker wel aangestoken met verhalen schrijven. Leuk dat ik nu naast jou ook je omgeving wat beter ken. Je hebt wel prachtige valkjes, kinderen (wat een witte koppies), en andere dieren.

Leuk dat je zo weg bent van witmaskers! Leuk dat je zo enthousiast ben begonnen, dan krijg je vast positieve reacties terug. Heb je al je valkjes bij Mandy vandaan?

Natuurlijk blijf ik dit volgen. Want iemand die mijn hele dagboek leest verdient dat wel.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

hermelien1989

hoi
leuk dat je ook een dagbvoek bent begonnen
je hebt wel mooie honden.
Laatst op de hondeshow waren we nog bezig over de lange naam
groetjes sanne

carco op andere pc

Hoi Caroline

Mooie foto's van de rest van de honden(ik had er natuurlijk al een aantal gezien).
Ze lijken me erg lief:hebben zo'n trouwe blik in de ogen.Vooral Summer en Indy.
Ik zal bij mijn dagboek ook eens foto's plaatsen van de rest van mijn dieren(de chins hebben al een apart hoofdstuk natuurlijk).
Maar ik ben wel eerder klaar dan jij hoor ;D
Groetjes: Caroline.

valkchico

hallo caroline,
Leuke beesten boel bij jou thuis zo te lezen en te zien.
En zeker heel mooie valkjes( witmaskers). Ga je er ook nestjes van/mee nemen?
kom zeker terug om te kijken maar ik word nu verzocht om plek te maken omdat kindlief ook op de comp. wil

gr esther

Caroline

Zo Jasper zijn buikje is weer gevuld, ik kan nog even de foto's van de andere dieren erop zetten voordat ik straks met de oudste 2 ga eten, Ed is werken die heeft middagdienst van 15-23 uur dus die zie ik pas vanavond om 23.30 uur weer. Dat houd in dat ik de hele avond de tijd heb om in mijn dagboek te vertellen over mijn valkjes en ook van hun een fotoreportage te maken. Eerst verder met de konijnen en de cavia. Vorige jaar overleed ons konijn en toen wilde Sanne een nieuw konijntje, dit werd Orphy, omdat ik niet wilde dat hij helemaal alleen zat kreeg hij een cavia als vriendje, en toen liepen we 2 weken later in de Intratuin en daar zat het Vosje, en Sanne en mama waren helemaal verliefd, dus zei Ed, neem hem er maar bij. Alleen kwamen we er op Sinterklaasochtend achter dat deze laatste een meisje was en lagen er 2 babietjes in het hok buiten in de sneeuw. Dus vandaar, nu 4 konijnen en 1 cavia, pa en zijn 2 zonen zijn inmiddels wel alledrie gecastereerd om nog meer verrassingen te voorkomen.


Vaderkonijn, Orphy, een hangoor.


Moederkonijn, Vosje, een wit vosje.


Sproet, een gewoon konijn maar een echte boef al 3 x ontsnapt, springt over hekken van 60 cm hoog, maar komt steeds weer terug dus heeft het naar zijn zin bij ons.


En dan de laatste mijn trots, "eigen kweek", Harry, een Lionhead, heeft waarschijnlijk zo'n voorouders.


En de laatste, Boy, de geborstelde halflangharige cavia.

In het volgende berichtje vertel ik nog even iets over mijn grasjes.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

2 oktober 2005, 17:35:31 #21 Last Edit: 4 oktober 2005, 09:23:05 by Caroline
Ik zag dat ik met het vorige 150ste bericht tevens valkparkiet ben geworden i.p.v. puber valk of zoiets. Nou lijkt het helemaal echt.

Maar hier even een stukje over mijn grasjes. Ik kwam in een dierenwinkel een Engelse grasparkiet tegen. En het was liefde op het eerste gezicht. Maar ik koop in principe nooit geen dier bij een dierenwinkel, alleen bij een kweker. Maar ik kon deze niet uit mijn gedachten zetten. Zaterdag, 2 dagen later, werd Ed gek van het gezeur en reden we naar het dorpje 10 km. verderop waar de dierenwinkel was. Net voor sluitingstijd liep ik trots met mijn doosje in mijn handen naar buiten. Het was een mannetje, kleur(opgezocht op internet bij andere kwekers) grijsovergoten en wat de doorslag gaf om toch te kopen in een winkel, hij was geringd 2005. Ik zou Zilver eigenlijk buiten in de volière zetten maar hij was zo gezellig dat hij lekker binnen is gebleven en nu de grote Ferplast kamervolière van Binky heeft gekregen, die stond toch leeg. Maar alleen is ook maar alleen dus hij moest ook een partner krijgen. Ik heb weken gezocht naar een jonge geringde Engelse grasparkiet pop, in de kleur grijsovergoten of een albino. Maar helaas nergens aan te komen en tig kwekers gebeld maar die ruilen alleen onderling en de rest gaat naar opkopers dus Zilver bleef alleen met zijn spiegelbeeld.  :'(
Tot 2 weken geleden ik bij Intratuin een Albino grasje, dus geen Engels, popje zag zitten, nog niet zo oud maar wel met een gebroken geweest pootje. Ze kon het pootje goed gebruiken hoor en had er geen last van maar zet het alleen een beetje scheef. Ik wilde haar gewoon een goed leven geven en voor Zilver een vriendinnetje dus zo kwam Sneeuwwitje(de naam heeft Sanne,mijn dochter, verzonnen) bij ons.


Zilver, de Engelse grasparkiet, nog voor de rui. Foto is niet helemaal scherp helaas.


En natuurlijk Zilver met zijn vriendinnetje Sneeuwwitje. Kun je ook goed het verschil zien tussen een Engels en een gewoon grasje.

Foto's van mijn volièrevogels buiten moeten jullie even tegoed houden, die zijn zo erg in de rui, die zien er niet uit op dit moment.

Nu gaan we lekker eten, doei, tot vanavond met het verhaal van de valkjes.


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Christine

Wat leuk dat we even kennis mochten maken met je andere dieren maar ik ben enorm nieuwschierrig hoe het met kleine chica gaat! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

carco

Hoi Caroline

Gaat dat goed zo'n engelse parkiet en grasparkiet?Want hoe zit dat met nestjes? Want het zijn toch 2 verschillende soorten?
Geen idee hoe dit bij dit soort gaat of dat kan ofzo??
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Ozzie

Je hebt mooie valkjes Caroline, maar minstens zo mooie en lieve kindjes!

Groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

Caroline

2 oktober 2005, 22:14:21 #25 Last Edit: 23 april 2006, 10:34:13 by Caroline
Nou Christine, hier komt het dan, mijn verhaal over en foto's van mijn valkjes.

Mijn eerste valkje kocht ik deze maand precies 11 jaar geleden. Coco was een lutino man. Doodsbang voor handen. Wilde absoluut zijn kooi niet uit maar was lief, niet normaal meer. Door de tralies heen lekker kroelen met je neus, kusjes geven, en fluiten voor je, hele serenades, alles wat je Coco voor floot deed hij na, zelfs verschillende zinnen van het Feyenoordlied, na een tijdje bij mijn broer te hebben gelogeerd, deed hij. Toen hij een jaar of 4 was begon hij ook verschillende woordjes te zeggen, hai Coco, Coco lief, Rico nootje(was de papegaai)hallo Rico waren enkele woordjes die hij deed. En toen werd hij ziek. Heel erg ziek, hij kreeg diarree, stonk verschrikkelijk, en ging heel bol zitten, meteen met anti-bioticakeur begonnen maar Coco heeft de morgen niet meer gehaald en is nog dezelfde nacht overleden, 8 1/2 jaar oud. Wat een verdriet.
Inmiddels was ik met kanaries gaan kweken en wilde even kijken hoe dit was voor ik weer een valkje nam. Maar ik vond het veelste stil zonder een valkje in huis. Na de geboorte van Jasper, die zoals ik al vertelde geboren werd met het Downsyndroom, besloot ik te stoppen met de kanariekwekerij, en eerst eens even het aan te kijken met Jasper. Na een half jaar liep dat allemaal op rolletjes en wilde ik weer een valkje.
Ik de internet op en de site van vele kwekers doorgespit, zo ook hier op het forum verschillende dagboeken gelezen. Maar ik had nog geen keuze gemaakt, toen mijn vriendin belde dat ze een valkje ging kopen, op marktplaats.nl gevonden. Henk.
Henk was 2 jaar en tam verder zat hij de hele dag alleen in een heel klein kooitje.


Zo zat hij, de arme schat.

Mijn vriendin helemaal blij met Henk, Henk kreeg van mij een Ferplast kamervolière te leen en hij kreeg nieuw speelgoed, sepia, mineraalblok, grit en een trappetje, allemaal dingen die hij al 2 jaar niet had.
En toen ging het fout bij mijn vriendin, haar dochter heeft botkanker en door de chemokeur verzwakte haar weerstand en zij werd allergisch voor vogels, net zoals toen ze klein was.
Helemaal vol met uitslag zat ze, Henky moest meteen weg. Het was zondagochtend dus waar moest hij heen. Juist je voelt het al, hij kwam bij mij. Met kooi en al. En hij bleef. Alleen vond ik de naam verschrikkelijk, dus werd hij Binky lijkt er een beetje op, de klank.
Binky is een cinnamon witmasker man van juni 2003, niet geringt en zijn splits zijn niet bekend. Hij is wel lekker tam, kroelt alleen als het hem uitkomt, fluit een beetje sinds hij hier is, bij die andere mensen niet,(heb ik nog mail contact mee)en Binky heeft een handicap, al weet ik niet welke, hij kan niet vliegen en heeft dit vanaf dat hij met 6 weken uit het blok kwam ook nooit gedaan. Valt dus ook regelmatig in de kooi naar beneden want zelfs fladderen kan hij niet. Ik kan niks aan hem ontdekken, maar als hij ooit bij me weg vliegt dan valt hij werkelijk voorover en koppeltje duikelend op zijn rug, snappen jullie een beetje wat ik bedoel en weet iemand hier misschien de oorzaak van?? Binky kennen jullie al van mijn handtekening, maar hier nog 1 foto.



Hier een foto van Binky op zijn nieuwe kooi wat een verschil hè met zijn oude kooi.

Straks een nieuw berichtje over Fleur & Pablo.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Wat een prachtige dieren heb je Caroline, vooral de 2 bovenste hondjes vind ik prachtig ! Zijn dat Novia Scotia Duck Tlling Retrievers ? Of lijken ze er alleen maar op  ;D, vooral de bovenste ! Om te zoenen hoor. Je hebt net als ik een hele beestenbende zo te zien. Als je al mijn dieren wilt zien kun je op mijn site kijken bij "mijn andere dieren"

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

imv

 :D Hoi Caroline,
Wat leuk dat je nu ook een dagboek hebt geopend. Heerlijk om zoveel over je te lezen, en geweldige foto's :-*

Wat een prachtige kindjes heb jij! Lijken wel engeltjes met die witte haren.
En dan die hele beestenboel... ik moet je zeggen.. ik ben HARTSTIKKE jaloers op je!  ;) ;D

Ik ga je zeker volgen.

Groetjes,
Irene

imv

o ja... enneh.. nu nog een foto van jezelf??  ;D ;D

Groetjes,
IRene

Christine

aaaaah daar zijn mijn favo foto's van je valkjes vooral van die witte snoetjes hihi die zie ik nu enorm graag maar weet echt niet hoe dat komt ::) heel veel geluk morgen en zeg maar tegen mandy dat ze erg bedant is voor de goede zorgen van men twee schatjes! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**